Klachten waren over en nu weer terug..

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
loes77

Klachten waren over en nu weer terug..

Berichtdoor loes77 » Di 21 Okt 2014 13:38

Beste lotgenoten,

Ik ben nieuw op dit forum en nog niet zo lang weet ik dat ik chronisch lyme heb. Na jaren van kwakkelen is er in mei 2013 ontdekt dat de ACA ( overigens behandeld met prednisolon) door chronisch lyme is veroorzaakt. Vervolgens heb ik 4 weken antibiotica ( doxy) gehad en na een heftige herxheimer reactie ging het wonderbaarlijk snel beter. Daarnaast heb ik ook alcohol, suiker in de ban gedaan. Klachten verdwenen en zelf binnen een half jaar had ik geen last meer van vermoeidheid. Helemaal blij natuurlijk en na 7 jaar kon ik mijn oude hobby, hardlopen, weer oppakken en kon/kan ik zelf zonder moeite 15 km rennen.
Echter sinds 2 weken ben ik weer vermoeid/futloos. Ik ben bang dat de lyme weer de kop op steekt.
Ik woon in Portugal en hier is veel minder bekend over lyme... Zou het verstandig zijn om weer een kuur doxy te vragen aan de arts? En hoe zou ik kunnen weten dat deze vermoeidheid van de lyme komt?
Thanks,

onzekerearie

Re: Klachten waren over en nu weer terug..

Berichtdoor onzekerearie » Di 21 Okt 2014 14:37

4 weken antibiotica is te weinig als je al zo lang last hebt.

Ik raad aan de ILADS richtlijnen door te lezen.. En als het kan te overleggen met je arts.

Als de kuur zo goed heeft aangeslagen dan zou ik zeker zorgen dat ik er nog een krijg.

Voor wat ik weet is het beter om verschillende type antibioticum te gebruiken om te zorgen dat de infectie op alle fronten goed word aangepakt.

Terug naar “Medisch”