Hallo,
Ik heb een bloedonderzoek laten doen op de ziekte van lyme. De test was positief op antistoffen, maar volgens de dokter heb ik geen lyme omdat ik geen rode kring heb gehad. Ik heb deze test laten doen omdat ik last heb van gewrichtspijnen, hoofdpijn en oververmoeidheid. De dokter wil dan ook geen verdere actie ondernemen.
Nu heb ik gelezen dat er niet altijd een rode kring hoeft te ontstaan. Wie kan me verder helpen?
geen rode kring wel lyme?
-
Re: geen rode kring wel lyme?
hoi Laurent, het is echt water naar de zee dragen met de kennis van artsen over alleen al de (waarde van de) diagnostiek op het gebied van de ziekte van lyme. Zie maar: een onderzoek onder 800 lymepatienten en o.a. hun ervaringen met artsen: viewtopic.php?f=5&t=6640
Of lees de treurverhalen hier op de site over hoe lymepatienten keer op keer op het verkeerde been gezet worden.
sterkte!
Of lees de treurverhalen hier op de site over hoe lymepatienten keer op keer op het verkeerde been gezet worden.
http://www.borreliose.nl/index.php?opti ... &Itemid=63 ( samengevatte en vertaalde richtlijnen van de internationale artsenvereniging voor lymepatienten ilads http://www.ilads.org).4.Minder dan 50% van de patiënten kunnen zich een huiduitslag herinneren. Hoewel de rode ring beschouwd wordt als het klassieke verschijnsel.
sterkte!
-
Bedankt voor je reactie. Wat kan ik het beste doen. De arts vond het ook maar een vage ziekte
-
Hoi Laurent, vage ziekte?
Vage diagnose zul je bedoelen.
Als er dan iets van een schuld moet zijn, dan is vooral de patient de sjaak met de schuld van een vage ziekte op zich geschoven krijgen keer op keer weer met elke keer die impliciete suggestie van dat je enkel en alleen last hebt van tussen de oren toestanden.
Wat je het beste kan doen, hangt, klinkt misschien vreemd -over vaag gesproken-, van je toestand, je portemonnee, je manier van verzekerd zijn, van je kennisniveau over de situatie waarin je je bevindt, je opvattingen over ziekte en gezondheid en hoe je ermee om wil gaan (wel/niet zelfdokteren), je opvattingen over reguliere en wat men doorgaans alternatieve geneeskunde pleegt te noemen en het hangt ook van je geloofsysteem af en nog veel meer dingen.
Er komt zoveel kijken bij deze ziekte die tot grote controverses ook tussen artsen onderling (heeft ge-)leid(t).
Ik zou zeggen: surf eens rond op deze site (rechtsboven op de forumpagina zie je als het goed is een zoekvakje staan), lees je goed in, of anders zullen mensen je hier ongetwijfeld van adviezen kunnen voorzien van wat zij denken dat je het beste kan (overwegen te) doen.
Zie hier alvast de documentaire: under our skin: http://www.lymebehandeling.nl/2014/02/0 ... -van-lyme/
sterkte!
Vage diagnose zul je bedoelen.
Als er dan iets van een schuld moet zijn, dan is vooral de patient de sjaak met de schuld van een vage ziekte op zich geschoven krijgen keer op keer weer met elke keer die impliciete suggestie van dat je enkel en alleen last hebt van tussen de oren toestanden.
Wat je het beste kan doen, hangt, klinkt misschien vreemd -over vaag gesproken-, van je toestand, je portemonnee, je manier van verzekerd zijn, van je kennisniveau over de situatie waarin je je bevindt, je opvattingen over ziekte en gezondheid en hoe je ermee om wil gaan (wel/niet zelfdokteren), je opvattingen over reguliere en wat men doorgaans alternatieve geneeskunde pleegt te noemen en het hangt ook van je geloofsysteem af en nog veel meer dingen.
Er komt zoveel kijken bij deze ziekte die tot grote controverses ook tussen artsen onderling (heeft ge-)leid(t).
Ik zou zeggen: surf eens rond op deze site (rechtsboven op de forumpagina zie je als het goed is een zoekvakje staan), lees je goed in, of anders zullen mensen je hier ongetwijfeld van adviezen kunnen voorzien van wat zij denken dat je het beste kan (overwegen te) doen.
Zie hier alvast de documentaire: under our skin: http://www.lymebehandeling.nl/2014/02/0 ... -van-lyme/
sterkte!
-
Je arts verdient een vaag nekschot
al kan ik je dat niet aanraden want zou illegaal zijn helaas,wel kan ik je de raad geven dringend een andere arts te zoeken met wel kennis van zaken
Vraag hier aan mensen of ze een goede arts weten in je regio
Sterkte er mee !

Vraag hier aan mensen of ze een goede arts weten in je regio
Sterkte er mee !
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken
-
Op aandringen van mijn kant heeft de huisarts nog navraag gedaan. ik krijg nu 4 weken antibiotica voorgeschreven.