Co infecties laten testen

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
eus

Re: Co infecties laten testen

Berichtdoor eus » Vr 24 Okt 2014 18:03

maar wat ik begrepen heb van IMD in berlijn ( von Baehr) is dat de LTT op een andere manier reageerd als Elisa en niet die nadelen heeft als Elisa en Westernblot dus de plank minder vaak mis slaat. 10 op de 100.

Klopt.
De Elisa en WesternBlot zijn testen, gebaseerd op antistoffen. Helaas maakt niet iedereen antistoffen aan.

De LTT gaat uit van de geheugenfunctie van witte bloedlichaampjes. Er worden witte bloedlichaampjes in contact gebracht worden met fragmenten van de Borrelia bacterie. Vanwege de geheugenfunctie zullen deze reageren, als ze de laatste weken nog in contact geweest zijn met de Borrelia bacterie. Er wordt op verschillende stammen getest. Een negatieve LTT-test sluit geen Lyme uit. De Lyme-bacterie kan zich nl. terugtrekken op moeilijk bereikbare, slecht doorbloedde plaatsen en/of zich verschuilen in de zgn. "cyste-vorm".
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

jozzie

Berichtdoor jozzie » Vr 24 Okt 2014 18:39

Bedankt voor je reactie Eus. Dat kan ik volgen.
Het IMD is ook bezig met andere testen waar de groep mensen die geen antilichamen produceren in 40% van de gevallen wel op reageren, HLA DR test.
Ik hou ook wel twijfels bij al deze zaken, omdat er te weinig grootschalige dubbelblinde onderzoeken naar gedaan zijn. Er houden zich te weinig onderzoekers mee bezig.
Maar goed, 100% uitsluiten kun je nooit, wel de kring van waarschijnlijkheid kleiner of groter maken.
Tekenbeet, EM, klachtenpatroon, testen.
Maar Jesuisx, wat is de aanleiding voor dit alles.?
Want ik geloof dat je ongerust bent geworden door wat een natuur arts je verteld heeft.
Wat zijn je specifieke klachten?
En op de site http://www.borreliose.nl kun je lezen wat een recombinant western blot test is.

Groet Jozzie

eus

Berichtdoor eus » Vr 24 Okt 2014 18:50

Het IMD is ook bezig met andere testen waar de groep mensen die geen antilichamen produceren in 40% van de gevallen wel op reageren, HLA DR test.

Volgens mij test je hierbij of je een erfelijke aanleg hebt om ondanks een antibiotica-behandeling bij Lyme chronische arthrititis te ontwikkelen... Ze testen in Berlijn op HLA DR1/DR2/DR4

http://iai.asm.org/content/61/7/2774
De overwinning is
of de sterksten,

jesuisx

Berichtdoor jesuisx » Vr 24 Okt 2014 19:36

Sinds 2008 evenwichtsorgaan afwijking, 2011 lumbaalpunctie voor brandend en tintelend oor, 2 jaar lang aangezichtspijn. Nu sinds 3 maanden heel slecht voelen: begon met gigantische moeheid toen kwamen er hartkloppingen bij hittevlagen, tintelingen vingers, maag darm problemen, branden achter borstkas dat soort klachten. Jaar geleden begonnen met klachten van maag darm bleek lactose intolerantie, dus hele darmflora is verstoord, nu candida albicans aangetoond. Verder in reguliere zhuis veel onderzoeken gedaan maar kwam niks aantoonbaars uit, vandaar mijn zoektocht. Ook op parasieten laten testen enz.

eus

Berichtdoor eus » Vr 24 Okt 2014 19:38

Je zou contact op kunnen nemen met de informatielijn van de NVLP of van de Stichting Tekenbeetziekten. Zij weten vast wel namen van artsen, die behulpzaam kunnen zijn in je zoektocht.
De overwinning is
of de sterksten,

jesuisx

Berichtdoor jesuisx » Vr 24 Okt 2014 19:39

Goeie tip bedankt!

jozzie

Berichtdoor jozzie » Vr 24 Okt 2014 22:03

Hoi Jesuisx,

Met zo'n waaier aan klachten kan ik me goed voorstellen dat je je rot zoekt en ook Lyme onderzoekt.
Ik herken er wel een aantal van bij mezelf, maar ik hou Lyme voorlopig buiten boord, gezien de testen en het feit dat ik een paar andere infecties heb, die het ook goed kunnen verklaren.
Voor mij is het zoals Tulipano zegt in een ander topic van jou, noodgedwongen verdiep je erin, niets is grondig en afdoende bewezen, soms trek je verkeerde conclusies, vallen en opstaan dus.
Zoek inderdaad een goede arts.
Ook zoiets moeilijks, wie is goed en too the point?

@eus

Ik zit met die folder van het IMD voor mijn neus en mijn Duits is niet al te best, maar zover ik begrijp is dat verhaal van die HLA DR test tweeledig.
1 persisterende Lyme artritis en mogelijke genetische afwijking die dat bepaald (het verhaal van Steere)
2 het niet vertonen van antistoffen bij een borreliose infectie, waarvan 40% positief test voor HLA DR1

Vind het nogal ingewikkeld.

jesuisx

Berichtdoor jesuisx » Vr 24 Okt 2014 22:10

@jozzie word je voor de infecties nu behandeld? Is het ook mogelijk de co infecties te hebben zonder lyme? Zag dat ik in het verleden ebv en cmv had.
Wat je zegt het blijft lastig! In jouw geval snap ik het vervelende os dat veel symptomen bij zoveel infecties/ virussen/ziektebeelden passen

jozzie

Berichtdoor jozzie » Vr 24 Okt 2014 22:39

Ja natuurlijk kun je andere infectieziekten hebben zonder Lyme.
Staar je wat dat betreft niet blind op Lyme.
Hou alle opties open.
Ik heb weinig medische steun, dus ik heb mezelf mis/be-handeld :mrgreen:
Op het ogenblik wacht ik af

eus

Berichtdoor eus » Vr 24 Okt 2014 23:01

@eus

Ik zit met die folder van het IMD voor mijn neus en mijn Duits is niet al te best, maar zover ik begrijp is dat verhaal van die HLA DR test tweeledig.
1 persisterende Lyme artritis en mogelijke genetische afwijking die dat bepaald (het verhaal van Steere)
2 het niet vertonen van antistoffen bij een borreliose infectie, waarvan 40% positief test voor HLA DR1

Vind het nogal ingewikkeld.

Het is zeer ingewikkelde materie maar volgens mij is de aanwezigheid van HLA DR 1 niet uitsluitend van toepassing bij Borreliose. Als dat zo zou zijn, dan hadden we eindelijk een ultieme test, wat natuurlijk geweldig zou zijn.
De overwinning is
of de sterksten,

Terug naar “Medisch”