uitslag Igenex

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Tulipano

Re: uitslag Igenex

Berichtdoor Tulipano » Ma 27 Okt 2014 0:15

Hallo Dani,

Ontgiftigen is een belangrijk onderdeel als je bijnieruitputting wilt aanpakken. Chlorella en NAC zijn supplementen die je lichaam hierbij helpen. Een goeroe op het gebied van ontgiftigen is Dr. Klinghardt

http://www.klinghardtacademy.com/images ... _Jan06.pdf

Maar ook je eetpatroon aanpassen is erg belangrijk, met goede vetten e weinig suiker/koolhydraten.
Onderstaand een willekeurige site met nuttige tips.

http://www.healingfoods.nl/116-bijnieru ... behandelen

Mijn complementair arts raadde me aan om 's ochtends groene smoothies te drinken. In het begin even wennen maar na verloop van tijd weet je niet beter meer. Met groene groenten kun je heerlijke, voedzame shakes maken, vooral als je er ook noten of hennepzaadjes, verse munt en kokosroom door doet.

viewtopic.php?f=13&t=8125&p=83161&hilit=groene+smoothies#p83161

:toost:

Dani

Berichtdoor Dani » Ma 27 Okt 2014 10:53

bedankt Tulipano.

Nog 1 laatste vraag:

hoe lang duurt een Herxheimer reactie? Heb ik kans dat de klachten bij het gebruik van de 2,5 week Doxycycline erger worden en dit dan blijvend is?

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 27 Okt 2014 12:46

Hoi Dani,

Ik denk dat ook de duur en de mate van een Herxheimer per patiënt verschilt. De een heeft er vrijwel onmiddellijk bij inname van medicatie (regulier of alternatief) last van, bij de ander duurt dat langer of hij/zij merkt er amper wat van. Een Herxheimer zou niet blijvend moeten zijn. Als het lichaam de toxinen van de medicatie en de afgestorven bacteriën eenmaal heeft opgeruimd zouden de bijwerkingen ook moeten verdwijnen. Als een Herxheimer (bijwerking) zo erg wordt dat je er niet meer normaal door kunt functioneren is het raadzaam om je arts in te lichten. Het kan zijn dat het middel gewoon niet goed voor je is en dan moet er naar een alternatief worden gekeken dat je beter verdraagt.

lulu

Berichtdoor lulu » Ma 27 Okt 2014 15:39

Voor bijnieren: kopje zoethoutthee? Tenzij hoge bloeddruk.

Dani

Berichtdoor Dani » Ma 27 Okt 2014 15:55

dankje voor jullie reacties

Terug naar “Medisch”