Hallo,
Ik ben mij zo eens aan het verdiepen in de mogelijkheden om testen te laten uitvoeren zonder medewerking van huisarts in Nederland - en dan probeer ik ook maar meteen de beste optie. Zijn er mensen die gewoon op eigen houtje naar Berlijn zijn geweest om testen daar uit te laten voeren om het gedoe van prikpoli's en opsturen te vermijden?
Vraag me ook af wat je daar allemaal kan testen, ben het ooit op het forum tegengekomen maar kan het niet echt goed terugvinden.
gr.
Zelf naar Berlijn?
-
Re: Zelf naar Berlijn?
Oh ja en ik doe liever iets teveel dan te weinig testen als ik er toch ben.
-
Ik zou helemaal niet meteen alles laten testen. Wat je zou moeten testen hangt af van wat je wilt weten toch? (voorgeschiedenis ..etc.) En dan eventueel op geleiden van uitkomsten en voortschrijdend inzicht nog een keer een tweede ronde testen later, je kunt toch niet meteen alles vangen.
Als je mobiel bent zou ik inderdaad gewoon in de auto stappen, temeer ook omdat ze je ter plaatse natuurlijk ook beter kunnen adviseren.
Als je mobiel bent zou ik inderdaad gewoon in de auto stappen, temeer ook omdat ze je ter plaatse natuurlijk ook beter kunnen adviseren.
-
Hallo,
Ik ben zelf pas naar Berlijn geweest.
Vliegen met transavia is goedkoper dan met de auto. Vliegt vanaf Eindhoven naar Tegel Berlijn. 45,- voor een enkeltje.
Het verslag staat onder het kopje
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8825&start=10#p89067
Groet Jozzie
Ik ben zelf pas naar Berlijn geweest.
Vliegen met transavia is goedkoper dan met de auto. Vliegt vanaf Eindhoven naar Tegel Berlijn. 45,- voor een enkeltje.
Het verslag staat onder het kopje
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8825&start=10#p89067
Groet Jozzie
-
@ Jozzie,
Ja jou stukje had ik inderdaad eerder gelezen. Die zocht ik waarschijnlijk terug. Nog even in detail: je had dus wel eerst gebeld naar het lab? En kan je dan prikken bij de Siemenstrase of moet je naar die in Potsdam?
Die Siemanstrase is nl beter per trein te bereiken geloof ik
@ abx,
op zich snap ik je reactie wel, maar als je er toch bent wat is dan het bezwaar? De testen zelf vind ik nou niet zo heel prijzig voor de reis er heen. En wat bedoel je met dat je niet alles meteen kan vangen?
en dank voor de reacties
Ja jou stukje had ik inderdaad eerder gelezen. Die zocht ik waarschijnlijk terug. Nog even in detail: je had dus wel eerst gebeld naar het lab? En kan je dan prikken bij de Siemenstrase of moet je naar die in Potsdam?
Die Siemanstrase is nl beter per trein te bereiken geloof ik

@ abx,
op zich snap ik je reactie wel, maar als je er toch bent wat is dan het bezwaar? De testen zelf vind ik nou niet zo heel prijzig voor de reis er heen. En wat bedoel je met dat je niet alles meteen kan vangen?
en dank voor de reacties
-
Naar de Siemensstrasse.
Met google maps kun je je zeer goed verplaatsen in Berlijn.
Metro en bus tijden klopten bij mij allemaal.
Groet Jozzie
Met google maps kun je je zeer goed verplaatsen in Berlijn.
Metro en bus tijden klopten bij mij allemaal.
Groet Jozzie
-
En wat ga je dan doen met positieve testen?
Niet alle reguliere artsen accepteren testen uit Berlijn.
Niet alle alternatieve artsen accepteren testen uit Berlijn, ze hebben soms een lab. van voorkeur.
Waarom niet prikken via een alternatieve arts; die hebben vaak een koerier, scheelt je een rit naar Berlijn en je hebt dan direct iemand, die de uitslagen op waarde schat en zo nodig kan behandelen. Verder kan een alternatieve arts je adviseren welke test wel/niet te doen.
Niet alle reguliere artsen accepteren testen uit Berlijn.
Niet alle alternatieve artsen accepteren testen uit Berlijn, ze hebben soms een lab. van voorkeur.
Waarom niet prikken via een alternatieve arts; die hebben vaak een koerier, scheelt je een rit naar Berlijn en je hebt dan direct iemand, die de uitslagen op waarde schat en zo nodig kan behandelen. Verder kan een alternatieve arts je adviseren welke test wel/niet te doen.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden
of de sterksten,
-
Beste Eus,
Wie of wat bedoel jij met alternatieve artsen? Dat lijstje dat elders op de site bekend is?
Ik heb het idee dat die wachtlijsten extreem lang zijn, dan nog een intake gesprek en daarna nog testen.... Dacht ik kan bij wijze van spreken volgende week al op de trein stappen.
Ik ga morgen nog mijn huisarts proberen maar daar verwacht ik gewoon weinig van. Toen ik lyme noemde vroeg ze of ik een EM heb gehad, zo nee dan kon het toch niet.
Gr.
Maar alle tips zijn welkom.
Wie of wat bedoel jij met alternatieve artsen? Dat lijstje dat elders op de site bekend is?
Ik heb het idee dat die wachtlijsten extreem lang zijn, dan nog een intake gesprek en daarna nog testen.... Dacht ik kan bij wijze van spreken volgende week al op de trein stappen.
Ik ga morgen nog mijn huisarts proberen maar daar verwacht ik gewoon weinig van. Toen ik lyme noemde vroeg ze of ik een EM heb gehad, zo nee dan kon het toch niet.
Gr.
Maar alle tips zijn welkom.
-
Er is een werkgroep Lyme van de AVIG-artsen. Informatie is bekend bij de informatielijn van Stichting Tekenbeetziekten en Lymevereniging. Er zitten artsen bij, die veel geld vragen en veel beloven; daar moet je dus niet zijn!
Met de extreme wachtlijsten valt het volgens mij mee en mogelijk krijg je daar op termijn ook weer mee te maken, zodra je positieve testuitslagen hebt en je huisarts niet wil gaan behandelen.
Vooralsnog zul je ook voor jezelf duidelijk moeten krijgen welke soort behandeling je bij een positieve test wilt gaan volgen; alternatief/lange AB/combinatie van die twee.
De overwinning is
of de sterksten,
of de sterksten,