geen rode dikke gewrichten geen lyme

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
eefduck

geen rode dikke gewrichten geen lyme

Berichtdoor eefduck » Di 28 Okt 2014 12:46

Ik kreeg net via de huisarts te horen dat je waarschijnlijk geen Lyme hebt als je "alleen maar" last hebt van je gewrichten. Dan moet je echt wel ontstoken of dikke rode gewrichten hebben. Klopt dit?

joos06

Re: geen rode dikke gewrichten geen lyme

Berichtdoor joos06 » Di 28 Okt 2014 13:45

Nee hoor, ik kwam met pijn in gewrichten bij de reumatoloog. Die constateerde geen ontstoken dikke gewrichten, maar wel artrose. Daardoor ben ik op het lyme spoor gezet. Lang niet iedereen heeft last van ontstoken gewrichten.

eefduck

Berichtdoor eefduck » Di 28 Okt 2014 13:50

Nee dat dacht ik dus ook. maar daar dacht de huisarts (en zij zei ook het lymecentrum in Nijmegen) dus anders over.

joos06

Berichtdoor joos06 » Di 28 Okt 2014 14:23

Ik ken buiten mijzelf nog enkele verhalen waarbij de gewrichten wel aangetast waren door lyme, maar geen ontstekingen waren. Dit zijn dus de a- specifieke symptomen die bij lyme zo veel voorkomen en waar de artsen te weinig naar kijken helaas.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 28 Okt 2014 14:31

Je kunt nog in een voorstadium zitten qua ontsteking.

In mijn geval was de reuma via foto's van de gewrichten vastgesteld, er zetten zich calciumkristallen af en die roepen de ontsteking op (als ware het gewone jicht).

Dit effect wordt nog eens versterkt als je extra Vit. D slikt, terwijl je al een torenhoog actief Vit D (1,25 OH) hebt.

Zoek op pseudo-jicht, vitamine D en FL1953.

Groetjes, Wouter

eefduck

Berichtdoor eefduck » Di 28 Okt 2014 17:43

Bedankt voor de duidelijkheid lieve leden!

Terug naar “Medisch”