geen rode dikke gewrichten geen lyme
-
geen rode dikke gewrichten geen lyme
Ik kreeg net via de huisarts te horen dat je waarschijnlijk geen Lyme hebt als je "alleen maar" last hebt van je gewrichten. Dan moet je echt wel ontstoken of dikke rode gewrichten hebben. Klopt dit?
-
Re: geen rode dikke gewrichten geen lyme
Nee hoor, ik kwam met pijn in gewrichten bij de reumatoloog. Die constateerde geen ontstoken dikke gewrichten, maar wel artrose. Daardoor ben ik op het lyme spoor gezet. Lang niet iedereen heeft last van ontstoken gewrichten.
-
Nee dat dacht ik dus ook. maar daar dacht de huisarts (en zij zei ook het lymecentrum in Nijmegen) dus anders over.
-
Ik ken buiten mijzelf nog enkele verhalen waarbij de gewrichten wel aangetast waren door lyme, maar geen ontstekingen waren. Dit zijn dus de a- specifieke symptomen die bij lyme zo veel voorkomen en waar de artsen te weinig naar kijken helaas.
-
Je kunt nog in een voorstadium zitten qua ontsteking.
In mijn geval was de reuma via foto's van de gewrichten vastgesteld, er zetten zich calciumkristallen af en die roepen de ontsteking op (als ware het gewone jicht).
Dit effect wordt nog eens versterkt als je extra Vit. D slikt, terwijl je al een torenhoog actief Vit D (1,25 OH) hebt.
Zoek op pseudo-jicht, vitamine D en FL1953.
Groetjes, Wouter
In mijn geval was de reuma via foto's van de gewrichten vastgesteld, er zetten zich calciumkristallen af en die roepen de ontsteking op (als ware het gewone jicht).
Dit effect wordt nog eens versterkt als je extra Vit. D slikt, terwijl je al een torenhoog actief Vit D (1,25 OH) hebt.
Zoek op pseudo-jicht, vitamine D en FL1953.
Groetjes, Wouter
-
Bedankt voor de duidelijkheid lieve leden!