Onderzoek Universiteit van Wageningen wordt vanmiddag bekend

Voor nieuws en actualiteiten die specifiek betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Plaats niet-specifieke gezondheidsgerelateerde onderwerpen bij het speciale forum "Gezondheid Algemeen".
Niek

Berichtdoor Niek » Ma 23 Apr 2007 13:59

liedefiet schreef:Daarnaast moet een middel wel een zekere effectiviteit hebben.

en ook weer niet TE effectief zodat je het maar 1 keer nodig hebt ...
want anders valt er ook niet dik aan te verdienen.

liedefiet schreef:Of erger er moeten een paar doden vallen want we maken klaarblijkelijk geen indruk.

doden vallen er genoeg, maar die worden in de statistiek nooit geteld als overleden aan lyme, maar als overleden door zelfdoding, hartfalen, enz.

liedefiet schreef:Nochalant vind ik tot op heden de artsen.

inderdaad, het is duidelijk dat DAAR het grote probleem zit. Nog steeds, want ook nu weer wordt aan 'preventie' gedaan met volstrekt verkeerde adviezen.

liedefiet schreef:De lapmiddelen daargelaten want die zijn er dan nog voor andere ziekten/aandoeningen en das weer kassa!

zolang de zakken van de farma industrie nog moeiteloos volstromen door populaire maar doorgaans nutteloze middeltjes (bijv. allerlei onzin ivm cholesterol, hart- en vaatziekten etc) hoeven we daarvan niets te verwachten bij het oplossen van gecompliceerde medische problemen.

Martijn

"even met een vergrootglas het lichaam scannen"

Berichtdoor Martijn » Ma 23 Apr 2007 14:15

liedefiet schreef:Mensen zijn in haar optiek nochalant dat vind ik geen fijne uitspraak daarmee creer je een beeld van totale zelfverantwoordlijkheid met andere woorden dan had zij en ieder die ziek geworden is beter op moeten letten en helaas zijn mensen zich nog tot op heden toe niet allen bewust van de eventueel nare/ernstige gevolgen van de ziekte van lyme laat staan dat je door een teek gebeten kan worden en dat het ook een kwestie is van zie je hem of zie je hem niet.

Inderdaad, en een teek is nou niet bepaald groot: (afgezien van een volgezogen vrouwtjesteek, die niet op deze foto staat)

Afbeelding
Ixodes ricinus larve – nimf – mannetje – vrouwtje
Foto: Fedor Gassner

Als je jonge kinderen hebt die elke dag buiten spelen in een gebied met gras en/of struiken, dan heb je er nog een dagtaak bij. ("even met een vergrootglas het lichaam scannen")

marietje

Berichtdoor marietje » Ma 23 Apr 2007 14:52

Nonchalant vind de overheid die de voorlichting nog steeds beperkt tot te kleine en vaak slechte voorlichtingscampagnes.Ik krijg nog veel te vaak de vraag:RIVM?Wat is dat? SAAG?Nooit van gehoord!

Het moet allemaal veel grootscheepser worden aangepakt.Een paar websites en wat foldermateriaal,waar je vaak zelf nog naar moet gaan lopen zoeken is niet voldoende!

Niek

Berichtdoor Niek » Ma 23 Apr 2007 16:40

marietje schreef:Het moet allemaal veel grootscheepser worden aangepakt.Een paar websites en wat foldermateriaal,waar je vaak zelf nog naar moet gaan lopen zoeken is niet voldoende!

misschien maar goed gezien de waardeloze inhoud van de campagne dat ze het niet grootscheeps aanpakken. Ongeruste burger belt Postbus 51: "rode kring? niet ongerust worden hoor, er is geen enkele reden om naar de huisarts te gaan en het gaat vanzelf over."

Kan de club van Hoogervorst ook weer een paar cent besparen voor dit jaar; volgens jaar zien we dan wel weer.

marietje

Berichtdoor marietje » Ma 23 Apr 2007 17:22

Wat hoe dan ook in deze campagne duidelijk wordt is dat er (besmette) teken zijn en veel ook. Dat is alleen al een pluspunt. Nog niet zolang geleden kreeg ik de vraag:wat zijn dat ,tekens...

Het heeft in elk geval in gang gezet dat de aandacht er op is gevestigd.Het vuurtje is aangestoken, maar brandt nog niet goed genoeg naar onze zin.Het is dus aan ons om olie op het vuur te gooien,met informatie die er wél toe doet. De steken die men elders laat vallen moeten wij oprapen en de hiaten opvullen.Pak de kromme stok op en deel er rechte slagen mee uit, is mijn idee!

Danger

Berichtdoor Danger » Ma 23 Apr 2007 18:42

marietje schreef:Wat hoe dan ook in deze campagne duidelijk wordt is dat er (besmette) teken zijn en veel ook. Dat is alleen al een pluspunt. Nog niet zolang geleden kreeg ik de vraag:wat zijn dat ,tekens...

Het heeft in elk geval in gang gezet dat de aandacht er op is gevestigd.Het vuurtje is aangestoken, maar brandt nog niet goed genoeg naar onze zin.Het is dus aan ons om olie op het vuur te gooien,met informatie die er wél toe doet. De steken die men elders laat vallen moeten wij oprapen en de hiaten opvullen.Pak de kromme stok op en deel er rechte slagen mee uit, is mijn idee!

Sluit ik mij bij aan.
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

vonneke

Berichtdoor vonneke » Ma 23 Apr 2007 20:21

Daar sluit ik mij ook helemaal bij aan. Er zit beweging in , nu zorgen dat die beweging er in blijft en groter / uitgebreider wordt.

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

Gerard

onderzoek universiteit van wageningen vanmiddag bekend

Berichtdoor Gerard » Ma 23 Apr 2007 20:38

De steken die men elders laat vallen moeten wij oprapen en de hiaten opvullen. Pak de kromme stok en deel er rechte slagen mee uit. Daar kun je het wel mee eens zijn, maar hoe was je van plan dat te gaan doen? Als het bij mooie woorden blijft schiet het ook niet op. Onlangs was hier iemand op het forum iemand die opriep tot actie, maar die kreeg weinig respons. Wat kunnen en moeten we doen om rechte slagen uit te delen en er hier niet de komende 5 jaar over te schrijven ?

Danger

Berichtdoor Danger » Ma 23 Apr 2007 21:20

Je kan je aansluiten bij de NVLP en vrijwilligerswerk voor hen doen.
Ze hebben nog genoeg te doen.
Ook riepen ze in de LJNL op om informatie te verstrekken in de Week van de Teek.

Ikzelf schrijf ook scholen e.d. aan om ze te informeren, momenteel over de week van de teek en of ze hier aandacht aan willen besteden.
Dat ik eventueel in de klas wat wil komen vertellen.
Op kinderlijke wijze kunnen we dat allemaal wel, lijkt mij.
Dus als iedereen dat in zijn woonplaats zou doen, worden er veel kinderen geïnformeerd en juist kinderen spelen veel in de natuur en komen dus in aanraking met teken.
Aan alle kinderen zou je dan een informatiebrief voor de ouders mee kunnen geven met de juiste websites erop.
En niet de websites van degenen die nu verkeerde info geven.

Je kan zoveel dingen / instanties aanschrijven.

Er zijn vast nog wel meer ideeën die we zelf uit kunnen voeren.

Het blijft dus niet bij mooie woorden en alleen maar op dit forum schrijven.
Velen van ons proberen zo goed en zo kwaad als het gaat iets te betekenen.
En meer gaat ook niet, omdat we zelf ook nog ziek zijn.
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

Danger

Berichtdoor Danger » Ma 23 Apr 2007 21:23

Oja, nog even over degene die die oproep deed hier op het forum.
Hartstikke mooi.
Maar wat moet je daar nu mee?
Met een paar mensen ergens gaan staan?
En sorry dat ik het zeg, maar de postings van diegene komen nu ook niet heel goed over hier op het forum, m.i. en als iemand zoiets organiseert moet dat wel op een hele juiste manier gebeuren.
Met veel inzicht over wat wel en wat niet te zeggen.
Ik denk dat er daar maar weinig de juiste persoon voor zijn.
Als het op zo'n manier gebeurt, grootschalig wordt opgezet zodat het ook echt opgemerkt wordt, ben ik van de partij.
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”