Heeft iemand hier iets meer info over?
heb geen idee wat deze meneer te vertellen heeft.
DE SCHOKKENDE WAARHEID OVER DE ZIEKTE VAN LYME
Dr. Frits van der Blom
Evenals andere sprekers & onderwerpen
Zaterdag 8 september
12:00 -18:00
Reserveren gewenst!
nick@rechtopgezondheid.info
Kasteel van Schoten
Kosten: € 10,00
GEBRUIK JE GEZOND VERSTAND
http://www.gezondverstandavonden.nl
recht op gezondheid
-
recht op gezondheid
sterkte én succes voor iedereen, 

-
Re: recht op gezondheid
Hoi Janneke,
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Misschien kun je de lezing van dhr. van der Blom toegestuurd krijgen als je ´m opvraagt aan nick@rechtopgezondheid.info

Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Misschien kun je de lezing van dhr. van der Blom toegestuurd krijgen als je ´m opvraagt aan nick@rechtopgezondheid.info

-
Ik ben ook heel nieuwsgierig wat er voor schokkends boven tafel is gekomen, had er graag heen gewild maar helaas dat ging niet.
Dus als iemand iets weet dan hou ik me aanbevolen!
Dus als iemand iets weet dan hou ik me aanbevolen!
-
Als je voor je nieuwsgierigheid wil/kan reizen zie dan de volgende nieuwe data dat Frits vd Blom opnieuw spreekt over eerdergenoemde schokkende feiten in het kader van de gezondverstandavonden:
Zondag 14 okt. '12 te Dieren: Ziekte van Lyme en desinformatie.
Adres krijgt u bij aanmelding bij Eugenie van Ruitenbeek, liefst per mail: warmezwaai@gmail.com
E.v. nadere info: tel. 0313- 42 76 74 Toegang € 10,-
Ontvangst vanaf 13:30 Graag ruim op tijd komen!
Lezing (inclusief pauze) begint precies op tijd: 14:00 - 16:30 uur.
Andere data/locaties:
7 november 2012 Almelo (nadere info volgt)
18 november 2012 Kerkrade
Ziekte van Lyme en desinformatie
Waarom is de ziekte van Lyme in een enorme vaagheid blijven hangen?
En wat voor gevolgen heeft dit voor mens en samenleving?
Wat is belangrijk om erover te weten en wat kunnen we voor onszelf en samenleving doen?
Dr. Frits van der Blom voormalig huisarts en homeopaat
: Nellie Hacking
: In de Boomgaard 19
6464 GC KERKRADE
: 14.00 uur, welkom vanaf 13.30 uur
: € 10,00
: nelliehacking@home.nl
045-5350311
Zie ook de website:
15 januari 2013 Driebergen
Toelichting spreker over de politiek van ziekten: een tipje van de sluier over waar je bij dergelijke schokkende feiten als de dokter en de overheid die niet voor ons zorgen, maar ons juist verder bij goede zorg weghouden:
http://www.lichtvanzelf.nl/agenda
Nog een tekst tot slot van deze spreker:
http://www.lichtvanzelf.nl/gevaren-van- ... ne-voeding
Zondag 14 okt. '12 te Dieren: Ziekte van Lyme en desinformatie.
Adres krijgt u bij aanmelding bij Eugenie van Ruitenbeek, liefst per mail: warmezwaai@gmail.com
E.v. nadere info: tel. 0313- 42 76 74 Toegang € 10,-
Ontvangst vanaf 13:30 Graag ruim op tijd komen!
Lezing (inclusief pauze) begint precies op tijd: 14:00 - 16:30 uur.
Andere data/locaties:
7 november 2012 Almelo (nadere info volgt)
18 november 2012 Kerkrade
Ziekte van Lyme en desinformatie
Waarom is de ziekte van Lyme in een enorme vaagheid blijven hangen?
En wat voor gevolgen heeft dit voor mens en samenleving?
Wat is belangrijk om erover te weten en wat kunnen we voor onszelf en samenleving doen?
Dr. Frits van der Blom voormalig huisarts en homeopaat
: Nellie Hacking
: In de Boomgaard 19
6464 GC KERKRADE
: 14.00 uur, welkom vanaf 13.30 uur
: € 10,00
: nelliehacking@home.nl
045-5350311
Zie ook de website:
15 januari 2013 Driebergen
Toelichting spreker over de politiek van ziekten: een tipje van de sluier over waar je bij dergelijke schokkende feiten als de dokter en de overheid die niet voor ons zorgen, maar ons juist verder bij goede zorg weghouden:
Iets over mijn intentie bij deze lezingen.
In grote lijnen wil ik op die gelegenheden iets vertellen over mijn persoonlijke ervaringen van 25 jaar huisarts-zijn en mijn tevens homeopaat zijn. Die combinatie was soms wel heel moeilijk. Door mijn bredere perspectief op wat werken in de gezondheid is, ben ik tot de conclusie gekomen dat de reguliere geneeskunde, die zich rationeel noemt, in feite niet eens wetenschappelijk genoemd zou mogen worden en dat de invloed van de farmaceutische industrie veel en veel groter is dan goed is voor de mens, die argeloos om hulp vraagt. De zieke mens, die terecht vraagt om geneeskundige hulp, krijgt niet zijn gezondheid terug, maar zijn of haar symptomen worden onderdrukt met alle gevolgen van dien op langere termijn: een steeds ernstiger chronisch ziek zijn en moe zijn is het gevolg. Steeds meer mensen slikken steeds meer spullen die niet kloppen en ook nog om redenen die niet kloppen. Dat zijn voor mij pijnlijke ontdekkingen geweest, die zich in een hoog tempo verder hebben verdiept, nadat ik in 2002 gestopt was met het vak en dus meer tijd had gekregen voor verdere studie van een aantal zaken, waarvan ik eerder op de universiteit nooit had gehoord. En door de alledaagse praktijkdrukte kom je ook niet meer toe aan een aantal dingen die toch zeer essentieel blijken te zijn.
Ik heb ontdekt dat de farmaceutische industrie en de voedselindustrie met elkaar verweven zijn en tevens, zoals alle industrieën, gekoppeld zijn aan de politiek en dat er zo een internationale belangenverstrengeling gaande is, waarvan de omvang bijna niet te vatten is. Wij mensen hebben dus letterlijk heel veel te slikken, zonder dat we echt weten, wat er aan het gebeuren is met onze lichamen en met onze emoties en met ons denken. Denk ook aan de vele psychiatrische middelen, waarmee steeds royaler wordt gestrooid. De resultaten blijken soms bijzonder schokkend te zijn. Ik vind het heel erg om te zien dat zowel patiënten als artsen beiden (!) slachtoffer zijn van dezelfde zeer grote maar verborgen krachten. Het enige wat hier kan helpen is moed om in openheid te gaan kijken naar eerlijke informatie, informatie afkomstig van mensen zonder dubbele agenda's. Het is niet gemakkelijk voor patiënten en evenmin is het gemakkelijk voor artsen, die nogal eens goed in het zadel denken te zitten. Artsen zijn ook patiënten, de geneeskunde zelf is een patiënt. We zullen af moeten van het "geloof" dat de dokter het wel weet, want dat is helaas een illusie. Dokters doen dikwijls in alle oprechtheid, wat ze kunnen, maar steeds binnen het raam van hun opleiding en daar zit het nodige ongemerkt fout. We zullen ook af moeten van het geloof dat de overheid het wel weet en dat een aantal politieke beslissingen aangaande ons zogenaamde zorgstelsel in oprechtheid zouden zijn genomen. Tot nu toe is dat helaas niet het geval.
Betere keuzes kun je alleen maken wanneer je beter geïnformeerd bent. Maar dit is niet een kwestie van toevoegen van nieuwe kennis. Dit is eerder een zaak van deprogrammeren en dus opruimen van een aantal oude overtuigingen, die simpelweg bij nader inzien niet houdbaar zijn.
Ik wil liever inzicht dan kennis overdragen en dus een aantal zogenaamd bekende zaken voorzien van aanhalingstekens of vraagtekens, zodat er ruimte kan ontstaan om hiermee persoonlijk echt aan de slag te gaan.
Nog een tekst tot slot van deze spreker:
In de apotheek is een bijsluiter wettelijk verplicht, maar in de supermarkt, drogist of snoepwinkel wordt daar niet eens over gedacht! Toch kom je daar doorgaans veel vaker en koop je volstrekt ongemerkt zeer vele op zijn minst even risicovolle produkten!
http://www.lichtvanzelf.nl/gevaren-van- ... ne-voeding
-
Lezing over Lyme en Desinformatie in Woerden
Nieuw datum lezing dr Frits van der Blom over lyme en desinformatie:
Woerden op 3 oktober 2012, 20 uur (welkom vanaf 19:30 uur)
Adres:
Galerie Alles is Liefde, Trasmolenlaan 5, 3447 Woerden, Netherlands
Prijs:
€ 10,00
Beschrijving:
Waarom is de ziekte van Lyme in een enorme
vaagheid blijven hangen? En wat voor gevolgen heeft
dit voor mens en samenleving?
Wat is belangrijk om erover te weten en wat kunnen
we voor onszelf en samenleving doen?
20.00 uur, welkom vanaf 19.30 uur
Entree; 10,00 exclusief thee/ koffie [ 1,00]
brigittevanhengel@hotmail.com
06-41194054
http://www.allesisliefde.com
Woerden op 3 oktober 2012, 20 uur (welkom vanaf 19:30 uur)
Adres:
Galerie Alles is Liefde, Trasmolenlaan 5, 3447 Woerden, Netherlands
Prijs:
€ 10,00
Beschrijving:
Entree; 10,00 exclusief thee/ koffie [ 1,00]
brigittevanhengel@hotmail.com
06-41194054
http://www.allesisliefde.com
-
27 november 2012
Ziekte van Lyme en desinformatie!
Beschrijving:
Entree; 10,00 exclusief thee/ koffie
Petra wilmsen
Gerrisstraat 2
6031NT Nederweert
aanmelden; petrawilmsen@hotmail.com
Ziekte van Lyme en desinformatie!
Beschrijving:
Entree; 10,00 exclusief thee/ koffie
Petra wilmsen
Gerrisstraat 2
6031NT Nederweert
aanmelden; petrawilmsen@hotmail.com
-
Vrijdag 7 december is er wederom een Gezond Verstand Avond in Papendrecht.
Opnieuw zal Dr. Frits van der Blom spreken, ditmaal over de ziekte van Lyme en de desinformatie hieromtrent
Waarom is de ziekte van Lyme in een enorme vaagheid blijven hangen? En wat voor gevolgen heeft dit voor mens en samenleving?
Spreker Dr. Frits van der Blom
voormalig huisarts en homeopaat
Locatie Bastiaan den Hartigh
Praktijk SelfMatters
Adres Oosteind 8
Aanmelden kan bij;
gvapapendrecht@selfmatters.nl
Wat op deze avond aan de orde komt over lyme;
http://www.gezondverstandavonden.nl/201 ... VERDIE.pdf
De Borrelia is een ‘slimme’ bacterie. Hij kan zich overal in het lichaam verbergen (hart, blaas, gewrichten, hersenen…), kan vele vormen aannemen en is vrijwel onzichtbaar voor de reguliere onderzoeksmethoden. Je krijgt alleen last van deze bacterie als je niet goed in balans bent; als je immuunsysteem verstoord is. ‘Lyme’ gaat schuil achter 300‐400 andere ziektebeelden.
Twee Amerikaanse vrouwelijke onderzoekers, Dr. JoAnne Whitaker (foto boven) en Dr. Lida Mattman (foto onder), hebben heel veel onderzoek gedaan naar de Borrelia. De resultaten van dit onderzoek en een methode om Borrelia op te sporen zijn na het overlijden van beide dames, met een tussenpoos van zes maanden, in 2008 – 2009 stilletjes verdwenen. Beide dames kwamen met hun onderzoek te dicht bij wat zich allemaal achter de schermen afspeelde. En dat werd hen niet in dank afgenomen.
Het boek van Lida Mattman: Cell Wall Deficient Forms ‐ Stealth Pathogens is overigens nog wel verkrijgbaar.
Een betrouwbare onderzoeksmethode om Borrelia vast te stellen is er niet meer, aldus Frits, zodat we het nu moeten doen met een primitieve versie ervan.
Wel kan gebruikt worden gemaakt van de ‘Levend Bloed Analyse’, die in de orthomoleculaire hoek wel gebruikt wordt, maar in de reguliere niet. Sterker nog, velen in de reguliere hoek beschouwen dit als kwakzalverij en zullen niet meewerken aan dergelijke onderzoeken. Overigens kent Frits slechts enkele adressen in Nederland waar dit gebeurt.
Iedereen die bloedanalyses doet, MOET het volgende weten:
Je neemt een druppel bloed af en legt deze op een microscoopglaasje. Doe hier een dekglaasje overheen en leg het onder de microscoop. Je zult zo de Borrelia bacterie niet zien. Plet vervolgens de druppel bloed door op het dekglaasje te tikken met een pen of een paperclip en leg het weer onder de microscoop. Als de bacterie wel in het bloed aanwezig is, zal deze vrijkomen uit het geplette rode bloedlichaampje.
Opnieuw zal Dr. Frits van der Blom spreken, ditmaal over de ziekte van Lyme en de desinformatie hieromtrent
Waarom is de ziekte van Lyme in een enorme vaagheid blijven hangen? En wat voor gevolgen heeft dit voor mens en samenleving?
Spreker Dr. Frits van der Blom
voormalig huisarts en homeopaat
Locatie Bastiaan den Hartigh
Praktijk SelfMatters
Adres Oosteind 8
Aanmelden kan bij;
gvapapendrecht@selfmatters.nl
Wat op deze avond aan de orde komt over lyme;
http://www.gezondverstandavonden.nl/201 ... VERDIE.pdf
De Borrelia is een ‘slimme’ bacterie. Hij kan zich overal in het lichaam verbergen (hart, blaas, gewrichten, hersenen…), kan vele vormen aannemen en is vrijwel onzichtbaar voor de reguliere onderzoeksmethoden. Je krijgt alleen last van deze bacterie als je niet goed in balans bent; als je immuunsysteem verstoord is. ‘Lyme’ gaat schuil achter 300‐400 andere ziektebeelden.
Twee Amerikaanse vrouwelijke onderzoekers, Dr. JoAnne Whitaker (foto boven) en Dr. Lida Mattman (foto onder), hebben heel veel onderzoek gedaan naar de Borrelia. De resultaten van dit onderzoek en een methode om Borrelia op te sporen zijn na het overlijden van beide dames, met een tussenpoos van zes maanden, in 2008 – 2009 stilletjes verdwenen. Beide dames kwamen met hun onderzoek te dicht bij wat zich allemaal achter de schermen afspeelde. En dat werd hen niet in dank afgenomen.
Het boek van Lida Mattman: Cell Wall Deficient Forms ‐ Stealth Pathogens is overigens nog wel verkrijgbaar.
Een betrouwbare onderzoeksmethode om Borrelia vast te stellen is er niet meer, aldus Frits, zodat we het nu moeten doen met een primitieve versie ervan.
Wel kan gebruikt worden gemaakt van de ‘Levend Bloed Analyse’, die in de orthomoleculaire hoek wel gebruikt wordt, maar in de reguliere niet. Sterker nog, velen in de reguliere hoek beschouwen dit als kwakzalverij en zullen niet meewerken aan dergelijke onderzoeken. Overigens kent Frits slechts enkele adressen in Nederland waar dit gebeurt.
Iedereen die bloedanalyses doet, MOET het volgende weten:
Je neemt een druppel bloed af en legt deze op een microscoopglaasje. Doe hier een dekglaasje overheen en leg het onder de microscoop. Je zult zo de Borrelia bacterie niet zien. Plet vervolgens de druppel bloed door op het dekglaasje te tikken met een pen of een paperclip en leg het weer onder de microscoop. Als de bacterie wel in het bloed aanwezig is, zal deze vrijkomen uit het geplette rode bloedlichaampje.
-
Ik heb de lezing bijgewoond. Top ! Aanrader voor iedereen . Duidelijk verhaal waarom lyme in vaagheid is blijven hangen.
Wist ik al ,maar maakt niet
Artsen weten niet veel over lyme , de reden wordt je duidelijk als je de lezing bijwoont, ze KUNNEN het daardoor niet weten en MOGEN het ook niet weten, als je weet waar het destijds mis is gegaan.
Moraal van de avond;
Er bestaan 2 type mensen;
Het ene type wil weten wat waar is.
Het andere type wil alles graag prettig houden
Je bent ZELF verantwoordelijk voor je gezondheid en we kunnen beter niet op wie of wat dan ook wachten. Hetzelfde geldt voor het vinden van goede informatie.
Wist ik al ,maar maakt niet

Artsen weten niet veel over lyme , de reden wordt je duidelijk als je de lezing bijwoont, ze KUNNEN het daardoor niet weten en MOGEN het ook niet weten, als je weet waar het destijds mis is gegaan.
Moraal van de avond;
Er bestaan 2 type mensen;
Het ene type wil weten wat waar is.
Het andere type wil alles graag prettig houden
Je bent ZELF verantwoordelijk voor je gezondheid en we kunnen beter niet op wie of wat dan ook wachten. Hetzelfde geldt voor het vinden van goede informatie.
-
Hallo Joorn,
fantastische samenvatting, dank:-)
nog 1 aanvulling daarop: dat als je dan toch de weg kiest van de niet altijd even prettige waarheid, dat je altijd antwoord krijgt op de vragen die je stelt.
dat vind ik zelf dan nog wel een troost/geruststelling.
groetjes!
fantastische samenvatting, dank:-)
nog 1 aanvulling daarop: dat als je dan toch de weg kiest van de niet altijd even prettige waarheid, dat je altijd antwoord krijgt op de vragen die je stelt.
dat vind ik zelf dan nog wel een troost/geruststelling.
groetjes!
-
Hoi Joorn en Bamboe,
Heel kort en bondig maar super duidelijk door jullie samengevat.
Het 'willen weten' heeft mijn puzzle zo goed als kompleet gemaakt.
Dat leidde tot 'nu begrijp ik waarom' en dat gaf rust, heel veel rust.
Deze lezing bracht nieuw perspectief en dus nieuwe hoop in de aanpak van Lyme
Voor mij geldt: er is werk aan de winkel!
Een fijn weekend.

Heel kort en bondig maar super duidelijk door jullie samengevat.
Het 'willen weten' heeft mijn puzzle zo goed als kompleet gemaakt.
Dat leidde tot 'nu begrijp ik waarom' en dat gaf rust, heel veel rust.
Deze lezing bracht nieuw perspectief en dus nieuwe hoop in de aanpak van Lyme
Voor mij geldt: er is werk aan de winkel!
Een fijn weekend.

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”