recht op gezondheid

Voor nieuws en actualiteiten die specifiek betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Plaats niet-specifieke gezondheidsgerelateerde onderwerpen bij het speciale forum "Gezondheid Algemeen".
joorn

Re: recht op gezondheid

Berichtdoor joorn » Zo 9 Dec 2012 13:54

Wat bij mij ook echt ''binnenkwam'' was de zin;

Er wordt in Ned. laboratoria BEWUST gewerkt met onbetrouwbare simpele testen.

Alle andere lab''s worden niet erkend en zodoende wordt mensen BEWUST met een kluitje het riet in gestuurd, zeker degene die nog maar net ziek zijn of zoals ik iemand hoorde zeggen; Ik had voor deze avond geen idee wat lyme nu eigenlijk voor een ziekte is.
Het zou daarom een dringende aanrader zijn, voor iedereen om eens een van deze avonden die door het hele land gegeven worden bij te wonen!“

Zoals een bezoeker van een van deze avond omschreef;

"Ik vond hem een boeiende verteller met een duidelijk verhaal. Zijn betoog over de oorzaken van Lyme was overtuigend, maar ook huiveringwekkend. Zijn boodschap was heel duidelijk: om te genezen van Lyme en van vele andere ziektes is een gezonde levensstijl noodzakelijk, zodat ons immuunsysteem zich kan herstellen en het de ziekteverwekkende indringers kan opruimen. Zijn verhaal heeft mij weer eens overduidelijk laten zien hoe wezenlijk een goede balans in je leven is.”
Een wake‐up call van Frits vd Blom om niet klakkeloos te vertrouwen op alles wat ons via de media en vanuit de wetenschap wordt voorgespiegeld, maar om ons gezond verstand te gebruiken en te luisteren naar ons hart.
En mooi, dat hij gezondheid ziet als de dynamiek op zoek naar evenwicht, niet alleen in ons lichaam, maar in samenhang met onze psyche en onze leefomgeving.
Wat kan deze man het toch helder en klontjesklaar verwoorden.

Frits, als je dit leest; petje af ! "
Laatst gewijzigd door joorn op Zo 9 Dec 2012 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 9 Dec 2012 13:57

Hoi Joorn,

Daar had Burrascano het net dus ook over. Er zijn inmiddels wel degelijk goede testen ontwikkeld met een veel hogere sensiviteit. Maar het probleem is dat ze gewoon steeds weer niet erkend worden in het reguliere. Dit is dus puur opzet. Deze ziekte moet gewoon zo min mogelijk aan het licht worden gebracht.

joorn

Berichtdoor joorn » Zo 9 Dec 2012 14:01

Zoals je schreef Tulipano;
Er is werk aan de winkel!!!
Tuurlijk mag deze ziekte JUIST NIET aan het licht gebracht want natuurlijk weten ''ZE"

INMIDDELS HEUS WEL WAT HET SCHOKKENDE VERHAAL VAN LYME IS !

Daarom worden we voor de gek gehouden, en gaan velen er in mee !
Als ik zelfs hoorde dat de NVLP dhr vd Blom z'n naam niet wil horen noemen !!

Er is werk aan de winkel!

Hoe kunnen we onze krachten bundelen , hoe sta je sterk in je schoenen ,hoe overtuig ik een huisarts?

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 9 Dec 2012 14:34

Krachten kun je bundelen door de lymepatienten wakker te schudden en ze te wijzen op de talloze contraverses die dus echt geen toeval meer kunnen zijn. Met angst win je geen enkele strijd. Wat we uiteindelijk vragen is een betere kwaliteit van leven om weer beter te kunnen functioneren in ons gezin en in de maatschappij. De Media speelt hierbij een grote rol:

Kijk bijvoorbeeld eens hoe de ALS stichting dit aanpakte (eerste 6 foto's):

http://www.google.nl/search?q=ALS+campa ... 00&bih=708

Dat maakt indruk op de mensen en blijft hangen. Dit stukje activisme mis ik bij Lyme. Ook bij de bestaande belangenverenigingen speelt angst, dat staat vast. Hun bevoegdheden worden ingeperkt door de overheid, ze worden gecensureerd! ILADS maakte een indrukwekkende documentaire Under our Skin. Waarom is deze documentaire op nog geen enkele TV zender uitgezonden? Censuur! Daarnaast gebruikt ILADS de JUMBO TRON, een maxischerm dat op een centraal punt in steden werd opgehangen met daarop voorlichting over de ziekte en foto's van patienten met een boodschap. Waarom kan dat hier niet? Omdat ILADS een achterban heeft van particuliere sponsoren. Onze verenigingen moeten het hebben van de overheid.

Ik denk Joorn, dat je via je huisarts moeilijk verder komt. Ook deze man moet zich houden aan richtlijnen anders heeft hij een probleem (neem huisarts van der Linde: die werd uiteindelijk aangeklaagd door het RIVM). Waarschijnlijk bereik je via de alternatieve behandelaar meer. Deze artsen kijken veel verder dan hun neus lang is. Helaas hangt daar wel een prijskaartje aan want de zorgverzekeraars schrappen steeds meer uit hun pakketten. Het is een enorm dilemma. Ik heb een uitkering en loop hier letterlijk op leeg.

Maar laten we de hoop niet opgeven. Ik denk aan onze Jos. Hij heeft een grote stap gezet met Hope for Lyme.
:wink:

Troptard

Berichtdoor Troptard » Zo 9 Dec 2012 15:16

Belg en lyme..niet al te beste combinatie om mee te zijn met dit gesprek ;)

Wat is die lyme doofpot en waarom ?

Waarom geen goede testen ?

Dank
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 9 Dec 2012 16:19

Hoi Troptard,

Lyme is inmiddels een epidemie; bijna alle mensen hebben Borrelia in hun systeem en hoe komt dat?
Als nieuwkomer advisier ik je om eens te gaan kijken op: off Topic
Naast LAB257 staan er nog wat andere interessante maar schokkende onderwerpen m.b.t. vaccins, vaccincampagnes enz. Het lijkt fiction maar hierin gaan de stukjes schuil van een van 's werelds meest contraversiële puzzles. D.m.v. goede, sensitieve diagnostiek zou dit schokkende feit aan het licht komen en dat is niet de bedoeling.

Of Borrelia zich op pathogene manier gaat manifesteren heeft te maken met het immuunsysteem en onze leefomstandigheden. Milieu en voeding spelen hierbij een belangrijke rol. Zuurstof is de sleutel tot verbetering want zoals veel andere bacteriën gedijt Borrelia alleen in een zuurstofarm of zuurstofvrij milieu. Door bijvoorbeeld verkeerde vetten in onze voeding te gebruiken, raken onze cellen 'verstopt' waardoor er geen zuurstof meer in kan komen en Borrelia nog beter in onze cellen overleeft.
In tegenstelling tot wat wordt beweerd/gedacht, heeft onze voedingindustrie helemaal niet het beste met ons voor. Begin eens met het lezen van de ingrediënten op verpakkingen. Het lijstje toevoegingen zoals kleurstoffen, suikers, smaakversterkers en conserveringsmiddelen is langer dat het basisproduct waar het om gaat. Langzaam bouwen we dus onze afweer af waardoor ook Borrelia haar kans vrij ziet.

Google eens op Matthias Rath of lees het boek van Gabor Leinkei "wat u niet mag weten over uw gezondheid'. Of bekijk de documentare 'Foodmatters'. De essentie is steeds dezlfde:

Good health makes a lot of sense but it doesn't make a lot of dollars

Want het is inmiddels al lang bewezen dat de voedingsindustrie hechte connecties heeft met de farmaceutische industrie. 8)

Trouwens, Troptard, dit is een leuke link voor jou omdat het twee van jou vlijtige, doortastende landgenoten betreft: viewtopic.php?f=3&t=7036
Laatst gewijzigd door Tulipano op Zo 9 Dec 2012 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 9 Dec 2012 16:23

Hoi Troptard,

het is lastig over motieven van anderen speculeren.
wel kun je kijken: wie / wat profiteert van de situatie?
dan kun je in elk geval zeggen dat er voor big farma en de ziektezorg meer geld (aan de eer van mensen genezen valt niet veel te verdienen tegenwoordig) te verdienen valt aan onbewuste lymepatienten en aan chronische lymepatienten (vergeleken met acute patienten).

Troptard

Berichtdoor Troptard » Zo 9 Dec 2012 16:36

Hoy tulipono/bamboe

Bedankt voor de antwoorden ! We verdiepen ons verder in de big pharma en fruitige materie ;)
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

joorn

Berichtdoor joorn » Zo 9 Dec 2012 17:02

Tulipano, ik doe niets anders dan met gespitste oortjes lopen en mensen te attenderen op lyme bij lang aanhoudende klachten.
Willen mensen toch kost wat het kost het reguliere traject bewandelen , dan doen ze dat maar..............
Ik kan daar uiteraard in mijn eentje ook niets aan veranderen.
De strijd met de farma-maffia gaan wij niet winnen, niet dat ik illusies heb dat we dat kunnen hoor. :(
Huisartsen worden moedwillig dom gehouden en dat geldt echt niet alleen voor lyme, Een wat lastige knie operatie wordt hier nog maar experimenteel uitgevoerd , terwijl ik weet dat er een orthopedisch chirurgen in Belgie daar al 15 jaar met succes mee bezig zijn.........ach wat moet er nog veel verbeteren...
In het med. dossier van mijn partner las ik eens;
Dhr " zou ziekte van lyme '' hebben gehad , dit is vastgesteld door een homeopaat ".... de afgunst en de denigrerende toon daargelaten.
Ik had boos kunnen worden maar ach dacht ik, laat maar ,hij is behandeld en met succes , daar gaat het toch om?
Ken je het boek van Matthias Rath; waarom mensen een hartinfarct krijgen en dieren niet ?
Aanrader!

Of dit;
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... -weg.dhtml

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 9 Dec 2012 18:20

Bedankt Joorn voor je interessante tip. Misschien is het boek van Matthias Rath wel leuk voor onder de kerstboom. Trouwens, over dat artikel uit de Volkskrant:

De redacties van vakbladen bestaan uit academici die de wetenschappers kennen.

Nou, dan snap je natuurlijk wel hoe die doofpottechniek in elkaar steekt. :wink:

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”