Beste Els,
Uit de toon van je bericht meen ik te kunnen opmaken dat de posting van mevrouw E. v K. je nogal hoog zit. Daar valt wat voor te zeggen. Toch denk ik dat je onderscheid zou moeten maken tussen alternatieve genezers die beweren hun patiënten te genezen en alternatieve genezers die proberen om het leven van hun patiënten draaglijker te maken. Mijn alternatief arts, die inderdaad regelmatig op dit forum wordt genoemd, behoort tot die laatste categorie. Zonder deze man was ik niet waar ik nu ben. Bovendien was het deze man die, na 18 jaar te hebben aangesukkeld in het reguliere, mijn Lyme ontdekte. Ik zou mezelf er dus iets genuanceerder over uitlaten.
Even over Dr. Rath (zijn mogelijke voedingssupplementen buiten beschouwing gelaten); Heb je zijn boek al gelezen Els? Zo niet, dan zou ik zeggen; doe dat eerst eens. (Trouwens, ‘Wat u niet mag weten over uw gezondheid’ van Dr. Gabor Lenkei is ook een absolute aanrader
http://www.watunietmagwetenoveruwgezond ... recensies/ ) We kunnen kritiek hebben op deze mensen, maar ze weten er nog altijd meer vanaf dan wij.
Helaas is het in deze zieke maatschappij nou eenmaal zo dat als je als arts de beerput opentrekt, je je eigen doodvonnis tekent. En dat geldt in zekere zin ook voor mevrouw D.R.. Voor wat de lezingen van Dr. F. v/d B. betreft; voor slechts een tientje een
must Els! Deze man belooft namelijk helemaal niet dat hij je kan genezen. Hij reikt alleen de handvatten aan om daar zelf aan te werken door een gezondere levensstijl te leiden zodat pathogene ziekteverwekkers minder kans krijgen. Hierbij ligt goede, verantwoorde voeding aan de basis. Helemaal geen commercieel gedoe dus, maar juist een nuttig stukje educatie. Is daar iets mis mee?
Tot slot: De alternatieve geneeskunde wordt regelmatig bekritiseerd en beschuldigd van zakklopperij. En ook daar valt wat voor te zeggen. Maar laten we niet vergeten dat de reguliere farmaceutische industrie nog altijd de grootste zakkenklopper is. Want konden we deze kosten tot nu toe declareren bij onze zorgverzekeraars, dan kunnen we onze borst nat maken; vroeger of later komt ook daar een eind aan.
Hoeveel zorg en medicijnen worden er al niet meer vergoed en hoeveel mensen bestellen hun ab al niet noodgedwongen op internet? Bovendien bestaan wondermiddelen ook in het reguliere niet. De symptomen worden bestreden, maar doorgaans niet de ziekte zelf.
Mijn boodschap aan mevrouw van Keulen:
Belofte maakt schuld. No cure no pay!(en wat mij betreft zou het tweede stukje ook niet misplaatst zijn in het reguliere!)
Een fijn weekend Els