Nieuwe diagnostische tool: SpiroFind nu beschikbaar

Voor nieuws en actualiteiten die specifiek betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Plaats niet-specifieke gezondheidsgerelateerde onderwerpen bij het speciale forum "Gezondheid Algemeen".
Damrak

Nieuwe diagnostische tool: SpiroFind nu beschikbaar

Berichtdoor Damrak » Za 10 Nov 2012 11:34

Nieuwe diagnostische tool: SpiroFind nu beschikbaar in Duitsland

Link: http://adf.ly/Ec0mI

Opsomming:

"We are proud to offer this important new tool for the correct diagnosis of Lyme disease," comments Dr. Wolfgang Pieken, CEO of Boulder Diagnostics Inc., and adds, "the SpiroFind test is the first method to query the trained immunity to Borrelia infection as a signal for active disease."

"At our clinical laboratory in Mellrichstadt, Germany, we now accept whole blood samples for testing by the SpiroFind method," states Dr. Anton Waldherr, laboratory physician of Boulder Diagnostics Europe GmbH.
Laatst gewijzigd door admin op Wo 9 Jan 2013 0:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerptitel ingekort; was: Nieuwe diagnostische tool: SpiroFind nu beschikbaar in Duits

admin
Beheerder

Re: Nieuwe diagnostische tool: SpiroFind nu beschikbaar in D

Berichtdoor admin » Za 10 Nov 2012 17:21

Damrak schreef:Nieuwe diagnostische tool: SpiroFind nu beschikbaar in Duitsland

Link: http://adf.ly/Ec0mI

Link a.u.b. direct naar de eindbron, i.p.v. via een URL shortening service.

Hier dus: http://finance.yahoo.com/news/boulder-d ... 00638.html

Dat is gebruikersvriendelijker: je weet direct waar je terecht komt, en je wordt niet vertraagd als je op de link klikt.

kabouterwesley

Berichtdoor kabouterwesley » Zo 11 Nov 2012 14:40

Klinkt als een LTT test

Ik heb dit gevonden op de website:
What is the Difference between the SpiroFind Test and an LTT Test?

The SpiroFind Test measures the specific trained response of the monocyte immune cells to an active borrelia infection. When these immune cells are exposed to an active infection, they will emit a cytokine protein signal during the SpiroFind assay. We quantify this signal over a range of concentrations of borrelia stimulus to make sure that we differentiate from unspecific high immune activity.

The LTT test, on the other hand, does not score a specific immune signal response. While the LTT test does expose the immune system to the borrelia organism, it then measures simply how those immune cells proliferate. This cell proliferation is not necessarliy a specific reaction to the borrelia. Therefore, the LTT test is generally not regarded as a specific test for Lyme borreliosis.

Nog niet echt duidelijk (voor mij dan). Zaakje stinkt een beetje als je het mij vraagt. Ook is alles weer zo commercieel als de pest natuurlijk. Ze hebben zelfs een winkelmandje op de website staan.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Zo 11 Nov 2012 21:35

Op een ander forum stond deze reactie:

Op mijn vraag waar of wanneer deze test in Nederland te doen is kreeg ik zojuist het volgende antwoord:

Many thanks for your interest in our new SpiroFind lyme test. The test is available since November 2012. We launch a press release this Friday and everybody can buy our test. Please talk to a doctor in the Netherlands who can take blood from you. We need 20ml EDTA blood. That are standard tubes. Please write me the date, address and telephone number where we can take the blood via TNT. And we need a time gap when we can take the time, for example from 10 to 12 o’clock. We check the blood here and send the result back to you and to your doctor if you like during 1-2 weeks. Our lab doctor will discuss the result with you or your doctor. Important information – taking blood is only possible on Monday and Tuesday morning, because we need several days for our test. And please inform us at least one working day before we can take the blood, because I have to give the order to TNT and fax the label to your doctor. Please assure that the blood is packed well in a stable box, with the TNT label on it and additionally with such a label:

(afbeelding: UN3373, Biological substance category B)

Please ask your doctor if he has this label and a stable box. Please take care that the blood doesn’t freeze. If it is too cold outside please use styrofoam material. On the other hand please do not heat the blood up to 30°. Last but not least I can only tell you an approximately price – between 200 and 300 Euro inclusive TNT transportation. But I guess I can tell you next week the exact price.

If you have further questions please feel free to contact me.

Kind regards

Boulder Diagnostics

Marlene

Berichtdoor Marlene » Zo 11 Nov 2012 21:38

Partners
Boulder Diagnostics is partnering with the Department of Internal Medicine, Radboud University Nijmegen Medical Center (RUNMC) in The Netherlands for the development of the SpiroFind assays. The test is based on the groundbreaking inventions of Prof. Mihai Netea and Prof. Leo Joosten who discovered the specific immune signals that respond to Borrelia exposure.

Persberichten over samenwerking Radboud en Boulder
http://www.scienceandbusiness.nl/en/dow ... 022012.pdf

http://www.news-medical.net/news/201201 ... -test.aspx

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 12 Nov 2012 19:52

KabouterWesley schrijft:

Nog niet echt duidelijk (voor mij dan). Zaakje stinkt een beetje als je het mij vraagt. Ook is alles weer zo commercieel als de pest natuurlijk. Ze hebben zelfs een winkelmandje op de website staan.

en een detail uit de link van Marlene: (http://www.scienceandbusiness.nl/en/dow ... 022012.pdf)

R o y a l t i e s
‘De samenwerking betekent concreet dat Boulder Diagnostics
de test ombouwt tot een handzaam product en
een fabriek opzet om de test op grote schaal te produceren’,
licht Joosten toe. ‘Daarnaast maakt Boulder
het financieel mogelijk dat Marije Oosting de komende
anderhalf jaar het benodigde aanvullende onderzoek
kan uitvoeren. Zoals het vergelijken van de resultaten
van de commerciële versie van de nieuwe test en van
bestaande testen met de resultaten van onze laboratoriumtest.
We hopen dat onze test over een jaar of twee
commercieel beschikbaar is.’ ‘En over iedere testkit die
dan verkocht wordt, ontvangt het Radboud royalties’,

schetst Leloux het financiële langetermijnperspectief.
‘De nieuwe test is ook belangrijk voor het verdere
onderzoek naar chronische Lyme-ziekte’, stelt Netea.
‘We kunnen hiermee nauwkeuriger patiënten selecteren
voor onderzoek naar een betere behandeling van de
chronische fase van de ziekte.’

Ik denk dat we langzamerhand maar aan het idee gewend moeten raken :?

Marlene

Berichtdoor Marlene » Ma 12 Nov 2012 23:13

Dan hebben ze er toch baat bij dat de test er zieke mensen uithaalt?

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 12 Nov 2012 23:36

Evenals ze er baat bij zouden hebben als zoveel mogelijk patiënten er aankloppen met (chronische) lymeklachten zodat de test op grote en brede schaal kan worden toegepast?

kabouterwesley

Berichtdoor kabouterwesley » Di 13 Nov 2012 11:44

Tulipano schreef:KabouterWesley schrijft:

en een detail uit de link van Marlene: (http://www.scienceandbusiness.nl/en/dow ... 022012.pdf)

R o y a l t i e s
‘De samenwerking betekent concreet dat Boulder Diagnostics
de test ombouwt tot een handzaam product en
een fabriek opzet om de test op grote schaal te produceren’,
licht Joosten toe. ‘Daarnaast maakt Boulder
het financieel mogelijk dat Marije Oosting de komende
anderhalf jaar het benodigde aanvullende onderzoek
kan uitvoeren. Zoals het vergelijken van de resultaten
van de commerciële versie van de nieuwe test en van
bestaande testen met de resultaten van onze laboratoriumtest.
We hopen dat onze test over een jaar of twee
commercieel beschikbaar is.’ ‘En over iedere testkit die
dan verkocht wordt, ontvangt het Radboud royalties’,

schetst Leloux het financiële langetermijnperspectief.
‘De nieuwe test is ook belangrijk voor het verdere
onderzoek naar chronische Lyme-ziekte’, stelt Netea.
‘We kunnen hiermee nauwkeuriger patiënten selecteren
voor onderzoek naar een betere behandeling van de
chronische fase van de ziekte.’

Ik denk dat we langzamerhand maar aan het idee gewend moeten raken :?

Dus het is nog echt waar ook? Slager keurt zijn eigen vlees.

Komt over 2 jaar pas beschikbaar want dan zijn ze met de PLEASE studie klaar en gaan ze massabehandelen :lol:

Ongelofelijk, dus deze test gaat waarschijnlijk lang en breed wel geaccepteerd worden door artsen, gewoon omdat het Radboud daar een centje aan mee verdiend. Terwijl de testen die al langer bekend zijn gewoon van tafel worden geveegd. Deze test is ook geen 'bewijs' dat je geïnfecteerd bent.

------

Berichtdoor ------ » Di 13 Nov 2012 13:58

Goedemiddag,

Hiermee geven ze dus eigenlijk aan dat de reguliere testen waar de meeste artsen nu op dit moment van zeggen dat ze betrouwbaar zijn dus eigenlijk helemaal niet betrouwbaar zijn,en dat iedereen dus die test moet gaan laten doen.
Ik weet uit betrouwbare bron dat die test van het radboud dezelfde is als de test die op dit moment beschikbaar is bij pro health. (ltt-melissa).
Die test is een commercieel parade paardje.
Spirofind is een vreemde benaming welke suggereert dat je met die test een spirocheet zou kunnen vinden,wat natuurlijk onzin is.
Die test heeft dezelfde werkingsprincipe als de ltt-melissa.

gr sniper

oh ja ,

En gaan ze dan straks ook degenen weer opnieuw testen die ze in het verleden hebben getest met de reguliere testen? mensen die te horen hebben gekregen sorry u heeft geen lyme? en als het er bij deze mensen er dan wel uitkomt, krijg je dan excuses aangeboden voor het feit dat je aan de uitslag van de vorige test een chronische persisterende ziekte hebt overgehouden?

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”