Tros radar 2-12-2013 over levend bloed analyse.

Voor nieuws en actualiteiten die specifiek betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Plaats niet-specifieke gezondheidsgerelateerde onderwerpen bij het speciale forum "Gezondheid Algemeen".
anoniem1992

Tros radar 2-12-2013 over levend bloed analyse.

Berichtdoor anoniem1992 » Ma 2 Dec 2013 22:05

Wie heeft dit stuk van Tros radar gezien en wat denken jullie er van?
Wat mij betreft vertellen ze beiden onzin..
De patient is via LBA Lyme gevonden, en zij testen dit ook in het lab, wat negatief uitvalt.
Maar dat testen ze vast op de totaal onbetrouwbare bloedtests die ze praktisch overal gebruiken. :roll:
Verder is Lyme niet overdraagbaar volgens de meneer, volgens de huidige kennis. Ja meneer daar is geen onderzoek naar gedaan zover ik weet dus lekkere uitspraak.
In urine is het zover ik weet wel gevonden..

Wat vinden jullie van deze aflevering?

Damrak

Re: Tros radar 2-12-2013 over levend bloed analyse.

Berichtdoor Damrak » Ma 2 Dec 2013 22:23

Bah, woedend op die onwetende artsen over Lyme. Dat er gekwakzalft word met LBA ben ik het wel mee eens. Maar dit was totaal subjectief moddergooi onderzoek. Slecht!

Ik heb mijn mening gedeeld op het tros forum over het onderwerp: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 3&t=140347

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Ma 2 Dec 2013 22:34

Ik had dus hetzelfde idee..
Ze hebben ook eens een aflevering gehad waar ze MMS tot de grond toe afgebrand hebben. :roll:
Ik ben er zelf niet mee getest, ik ben getest met bioresonantie.
(Hebben ze die al gehad? Kunnen ze ook lekker afbranden!)
Toen die diagnose kwam viel alles op zijn plek, want inderdaad ben ik door een teek gebeten een half jaar voor ik die zogenaamde burn-out kreeg waar ik nooit meer af kwam.
Hele verloop klopt exact inclusief hoe het zich gedraagt.

Damrak;
Ze hebben ook een facebookpagina, dus als je daar wat op kunt zetten graag.
Daar gelooft men maar heilig in het oordeel van Tros Radar..

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 3 Dec 2013 0:01

Ik vindt het een uitstekende uitzending, jammer voor de 'gelovigen' dan wel diegenen die graag misleid willen worden, maar deze reportage toont zonneklaar aan hoe groot het bedrog van diverse kruidenvrouwtjes en mannetjes is.

De systematiek is elke keer hetzelfde, leuterverhaal en anticiperen op angst. Meest kwalijke blijkt de aanname dat het een stelletje is, terwijl ze niets met elkaar hebben.

Het aspect van behandelingsadviezen die hieruit voortvloeien werd niet behandeld, maar het is mij duidelijk dat er letterlijk een hop onzin verkocht wordt.

Je kunt je je het best hier tegen wapenen door de foto's en de bevindingen van de zogenaamde Levend Bloed Analyseerders op schrift te vragen voor je (contant?) af moet rekenen. Dat is een recht van de patiënt wat in Nederland goed wettelijk geregeld is, ook voor al bestaande patiënten!

Krijg je daar ook al de geringste tegenwerking in, dan weet je nu dat het hard tijd is om je knopen te tellen. Blijf je hangen in een 'geloof' waar je je prettig bij voelt en financieel uitgekleed wordt, of had je meer het idee dat je een serieuze reguliere en complementaire medische behandeling geniet?

Ik weet het, dat is allemaal drommels moeilijk te vinden, en dat wordt niet in de laatste plaats veroorzaakt door een fantastische berg onzin verhalen (niet te stoppen chemtrial-onzin), die helaas voor de Lyme-patiënt ongunstig uitpakken en het begrip voor de ziekte ook niet groter maken. Maar de supplementen verkopers giga in de kaart spelen.

Waar het het de Levend Bloed Analyse betreft, ik heb diep respect voor RoelA probeert boven water te krijgen wat er nu wel en niet uit af valt te leiden. En ik hoop dan ook dat zijn plaatjes een hulpmiddel kunnen zijn voor patiënten om 'kwakkers' te kunnen ontmaskeren.

Groetjes, Wouter

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 3 Dec 2013 0:07

Ik weet het, dat is allemaal drommels moeilijk te vinden, en dat wordt niet in de laatste plaats veroorzaakt door een fantastische berg onzin verhalen (niet te stoppen chemtrial-onzin), die helaas voor de Lyme-patiënt ongunstig uitpakken en het begrip voor de ziekte ook niet groter maken. Maar de supplementen verkopers giga in de kaart spelen.

On Topic blijven Wouter B! Intussen zie ik je nog regelmatig om 2 uur 's ochtends stiekum op het 'beptopic' Chemtrails zitten meelezen. Doe dat in het vervolg dan ook niet meer!
Laatst gewijzigd door Tulipano op Di 3 Dec 2013 0:12, 1 keer totaal gewijzigd.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 3 Dec 2013 0:11

Beste Damrak,

Naar je bewering op de Radar-site, ik zou toch nog is goed na zoeken of de stelling dat de Borrelia familie is van Syfilis, nog eens goed onder de donkerveld-microscoop (of een andere loupe) nemen.

Naar mijn vorsingen weet ik ervan dat ze zich hetzelfde kunnen 'vermommen' in de spirocheetvorm, en Herxheimer-Jarisch reacties kunnen veroorzaken, maar om te stellen dat ze daarom 'familie' zijn komt naar mijn idee uit een hele grote duim.

Of de vader die de wens van de gedachte blijkt te zijn... Een naar mijn idee door anderen overmatig en succesvol misbruikt concept.

Groetjes, Wouter

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 3 Dec 2013 0:19

WouterB schreef: ik zou toch nog is goed na zoeken of de stelling dat de Borrelia familie is van Syfilis, nog eens goed onder de donkerveld-microscoop (of een andere loupe) nemen.

Hoezo geen familie?!

De spirocheten zijn opgedeeld in drie families, allemaal behorende tot één enkele orde die met de Spirochaetes materieel overeenkomt: de Spirochaetales.

Enkele leden zijn belangrijke ziekteverwekkers bij de mens:
Leptospira interrogans veroorzaakt Ziekte van Weil (via urine van de bruine rat) en melkerskoorts (via rundvee),
Borrelia burgdorferi, veroorzaakt Lyme-ziekte,
Borrelia miyamotoi,
Borrelia reccurentis, veroorzaakt febris recurrens,
Treponema pallidum, veroorzaakt syfilis.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spirocheten

Ga nou eens goed navorsen, WouterB!

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 3 Dec 2013 0:35

anoniem1992 schreef:Ik had dus hetzelfde idee..
Ze hebben ook eens een aflevering gehad waar ze MMS tot de grond toe afgebrand hebben. :roll:
Ik ben er zelf niet mee getest, ik ben getest met bioresonantie.
(Hebben ze die al gehad? Kunnen ze ook lekker afbranden!)
Toen die diagnose kwam viel alles op zijn plek, want inderdaad ben ik door een teek gebeten een half jaar voor ik die zogenaamde burn-out kreeg waar ik nooit meer af kwam.
Hele verloop klopt exact inclusief hoe het zich gedraagt.

Damrak;
Ze hebben ook een facebookpagina, dus als je daar wat op kunt zetten graag.
Daar gelooft men maar heilig in het oordeel van Tros Radar..

Beste A,

Ik heb je relatief neutrale gebruikersverslag in MMS met grote belangstelling gevolgd, en me daar ook niet in gemengd. Maar je zult toch moeten toegeven (wat je ook al deed) dat MMS zeker niet omstreden is. Jij hebt die overweging gemaakt, en het traject gevolgd.

Misschien kun je in een vervolg topic op de inhoudelijke werking ingaan. De chemische werking is duidelijk, alhoewel er op betrokken sites een hoop chemische onzin wordt gedebiteerd. Het spul werkt echt om een biofilm op te blazen (er zijn zat leuke filmpjes waarin je kunt zien hoe de celwand van een bacterie opgeblazen wordt door Chloor, pang, en hij loopt eeg), daarom wordt het ook bij de in dienststelling van nieuwe waterleidings-systemen gebruikt, of wanneer er werkzaamheden aan oudere delen uitgevoerd moeten worden.

Echter, in de behandeling van de feitelijke drinkwaterbereiding is de toepassing van Chloor uitgefaseerd ten gunste van ozon, en dat is niet zonder redenen.

Wat ik zo vreemd vindt aan al die onconventionele methoden, en de mensen die ze toepassen, is de mesjoggeheid dat ze aan de ene kant apathisch worden van de straling van een magnetron of het elektriciteitsnet, maar zich vervolgens compleet rücksichtsloos overgeven aan de meest vreemde stralings- en frequentiekastjes a la Hulda Clark en de Vegatest.

Zelfde verwondering m.b.t. metalen, hele onzin theorieën over hoe we daar als mensheid mee vergiftigd worden, maar ondertussen slikt men zich het ongans aan colloïdaal zilver, wat al tijden niet meer meedoet als serieus geneesmiddel wegens de zware nadelige gezondheidsbijeffecten.

Groetjes, Wouter

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 3 Dec 2013 0:50

http://stm.sciencemag.org/content/5/190/190ra81

Microbiology

Silver Enhances Antibiotic Activity Against Gram-Negative Bacteria

Abstract

A declining pipeline of clinically useful antibiotics has made it imperative to develop more effective antimicrobial therapies, particularly against difficult-to-treat Gram-negative pathogens. Silver has been used as an antimicrobial since antiquity, yet its mechanism of action remains unclear. We show that silver disrupts multiple bacterial cellular processes, including disulfide bond formation, metabolism, and iron homeostasis. These changes lead to increased production of reactive oxygen species and increased membrane permeability of Gram-negative bacteria that can potentiate the activity of a broad range of antibiotics against Gram-negative bacteria in different metabolic states, as well as restore antibiotic susceptibility to a resistant bacterial strain. We show both in vitro and in a mouse model of urinary tract infection that the ability of silver to induce oxidative stress can be harnessed to potentiate antibiotic activity. Additionally, we demonstrate in vitro and in two different mouse models of peritonitis that silver sensitizes Gram-negative bacteria to the Gram-positive–specific antibiotic vancomycin, thereby expanding the antibacterial spectrum of this drug. Finally, we used silver and antibiotic combinations in vitro to eradicate bacterial persister cells, and show both in vitro and in a mouse biofilm infection model that silver can enhance antibacterial action against bacteria that produce biofilms. This work shows that silver can be used to enhance the action of existing antibiotics against Gram-negative bacteria, thus strengthening the antibiotic arsenal for fighting bacterial infections.

:wink:
Laatst gewijzigd door Tulipano op Di 3 Dec 2013 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 3 Dec 2013 1:00

-De lekke darm bestaat zogenaamd niet (maar die bestaat zeker wel, ik weet er alles van, en ik niet alleen);
-Zogenaamd is de lyme niet seksueel overdraagbaar "want" de wetenschap heeft zich er niet of niet voldoende over gebogen;
-Tot slot betwijfelt men of het kan dat zoveel mensen bij een levend bloedanalyse de borrelia bij zich dragen. Nou voor mij is dat geen vraag meer. Iets anders is natuurlijk het verschil tussen de bacterie bij je dragen en de ziekte van lyme hebben: maar daar wordt niet op ingegaan.
En ook niet op dat het inderdaad zo is dat de bacterie veelvormig is en zich goed kan vermommen.

Het is weer eens ouderwetse stennismakerij en mensen bang maken voor tests die extra info geven, zoniet meer dan de zeer onbetrouwbare reguliere antistoffentests.

Het heeft er hier op de site al over gegaan dat microbiologen wel syfilis via donkerveld microscopie onderzoeken, maar bij broertje lymespirocheet is het ineens om zeer onduidelijke willekeurige redenen volstrekt uit den boze.

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”