Tros radar 2-12-2013 over levend bloed analyse.

Voor nieuws en actualiteiten die specifiek betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Plaats niet-specifieke gezondheidsgerelateerde onderwerpen bij het speciale forum "Gezondheid Algemeen".
WouterB

Re: Tros radar 2-12-2013 over levend bloed analyse.

Berichtdoor WouterB » Di 3 Dec 2013 1:13

Tulipano schreef:
Ik weet het, dat is allemaal drommels moeilijk te vinden, en dat wordt niet in de laatste plaats veroorzaakt door een fantastische berg onzin verhalen (niet te stoppen chemtrial-onzin), die helaas voor de Lyme-patiënt ongunstig uitpakken en het begrip voor de ziekte ook niet groter maken. Maar de supplementen verkopers giga in de kaart spelen.

On Topic blijven Wouter B! Intussen zie ik je nog regelmatig om 2 uur 's ochtends stiekum op het 'beptopic' Chemtrails zitten meelezen. Doe dat in het vervolg dan ook niet meer!

Ik ben tot jouw ongenoegen zeer ontopic! Inhoud of weerlegging van mijn stellingen is niet aan de orde, of weerlegbaar.

Wat me een werkelijk onaangenaame ervaring is, dat je wederom met een tijdsargument aangaande mijn tijdstipvan lezen of posten aankomt, en dat wrijf ik bij deze is goed in je goedgelovigheid of, meer waarschijnlijkheid,in pre-occupatie voor na- papegaaisitesen het ongebreideld aantal onzinpostings wat je hier neer mept.

Naar het 'tijdsargument' wijs ik je graag even naar een posting van Bamboe: viewtopic.php?f=13&t=7469&p=80228#p80228

Geen idee of mijn zomertijd goed staat, maar ik zie het als na 3 uur 's nachts. Maakt mij niet uit, als echte Lyme-patiënt heb ik de ervaring dat waar je eerst een slaap- en wakker-regime van twee keer per dag had, dit bij Lyme maar zo is kan veranderen naar 5 X per 24 uur. Heb jij kennelijk geen weet van...

Met dat aspect heb je niet eens in de gaten dat je je hiermee wel erg off- topic met de materie bent...

En evenzeer als die andere mega-posters, niet beseft dat de meeste Lyme patiënten toch eerst bij hun huisarts komen.

Voor het eerste goede begrip zou het mij een zeggen lijken als de diaree aan onzin over Lyme hier eerst is in een mooie kleur rze van het ongeloof kon staan.

Dat zou het begrip en het besef bij de ziekte een stuk draagbaarder maken!

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 3 Dec 2013 1:18

Tulipano schreef:
WouterB schreef: ik zou toch nog is goed na zoeken of de stelling dat de Borrelia familie is van Syfilis, nog eens goed onder de donkerveld-microscoop (of een andere loupe) nemen.

Hoezo geen familie?!

De spirocheten zijn opgedeeld in drie families, allemaal behorende tot één enkele orde die met de Spirochaetes materieel overeenkomt: de Spirochaetales.

Enkele leden zijn belangrijke ziekteverwekkers bij de mens:
Leptospira interrogans veroorzaakt Ziekte van Weil (via urine van de bruine rat) en melkerskoorts (via rundvee),
Borrelia burgdorferi, veroorzaakt Lyme-ziekte,
Borrelia miyamotoi,
Borrelia reccurentis, veroorzaakt febris recurrens,
Treponema pallidum, veroorzaakt syfilis.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spirocheten

Ga nou eens goed navorsen, WouterB!

Euh, ga jij nu eerst eens leren lezen, en mocht dat lukken, verdiep je eens in het verschil tussen families en orde's...

Even wetenschappelijk gezien, 'feitelijk' beweer je dat er hier sprake is van incest.

En daar is dus geen sprake van.

Groetjes, Wouter

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 3 Dec 2013 1:34

Even wetenschappelijk gezien, 'feitelijk' beweer je dat er hier sprake is van incest.

Eh, ik beweer helemaal niets Wouter! Ik draag een bron aan. Die mis ik doorgaans in jou berichten.

Met alle kritiek die jij over andere forumleden uitspuwt, wijs ik je even op het volgende topic dat, als ik me niet vergis, het enige is dat je tot nu toe zelf hebt geplaatst:

viewtopic.php?f=3&t=8187

Dat is pas een super relevant onderwerp waar Lymepatiënten wat aan hebben zeg! Met maar liefst 44 lezers tot nu toe! Jouw topic zou in elk geval in aanmerking komen voor een roze kleurtje.

Welterusten WouterB :wink:

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 3 Dec 2013 1:47

Dat gaat helemaal lukken! :lol:

Echt, ik val van mijn stoel van het lachen met deze reactie! :D

Ik ga de komende 24 uur voor drie i.p.v. vier dag/nachtwisselingen, wat een ontspanning!

Groetjes, Wouter

Damrak

Berichtdoor Damrak » Di 3 Dec 2013 8:46

The behavior of Borrelia may be more similar to its cousin Treponemapallidum, the spirochete responsible for syphilis. Both take different forms in your body (cystic forms, granular forms, and cell wall deficient forms), depending on what conditions they need to accommodate. This clever maneuvering helps them to hide and survive.

WouterB, uw reactie?

eus

Berichtdoor eus » Di 3 Dec 2013 9:11

Ik begin inmiddels te twijfelen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Di 3 Dec 2013 11:48

@ Wouter,
WouterB schreef:Zelfde verwondering m.b.t. metalen, hele onzin theorieën over hoe we daar als mensheid mee vergiftigd worden, maar ondertussen slikt men zich het ongans aan colloïdaal zilver, wat al tijden niet meer meedoet als serieus geneesmiddel wegens de zware nadelige gezondheidsbijeffecten.

http://www.nu.nl/gezondheid/3506053/ant ... ilver.html
'Antibiotica effectiever door toevoegen zilver'
Antibiotica is wel tien tot duizend keer effectiever bij infecties door er zilver aan toe te voegen. Zo blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Boston onder leiding van Jose Ruben Morones-Ramirez.

Antibiotica is wel tien tot duizend keer effectiever bij infecties door er zilver aan toe te voegen. Dat suggereert onderzoek van de universiteit van Boston onder leiding van Jose Ruben Morones-Ramirez.

Zilver (colloïdaal) wordt in de alternatieve geneeskunde al eeuwen gebruikt als natuurlijke antibiotica. Door zilver aan bestaande antibiotica toe te voegen, kan volgens de onderzoekers mogelijk de opkomst van resistente microben worden tegengegaan.

Het zilver werkt in op de zogenaamde gramnegatieve bacteriën. Die zijn zeer lastig te behandelen. Zilver verstoort de biologische processen in deze bacteriën. Hierdoor zijn ze beter doordringbaar voor antibiotica.

E.coli

Door zilver toe te voegen aan het antibioticum tetracycline, is deze in staat een voorheen resistente stam van E.coli aan te pakken. Dit laat zien dat de combinatie van zilver en antibiotica het mogelijk maakt resistente bacteriën toch weer te behandelen. Dit biedt ook nieuwe mogelijkheden in de strijd tegen MRSA, een bacterie die sterk in opkomst is en in sommige gevallen dodelijk kan zijn.

Het onderzoek is verricht op muizen. Verder onderzoek moet uitwijzen hoe zilver toegevoegd kan worden aan antibiotica-injecties of tabletten voor menselijk gebruik.

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Di 3 Dec 2013 12:12

@ Wouter,
http://www.borreliose.nl/index.php?opti ... &Itemid=67
Microscopisch onderzoek wordt eigenlijk alleen gedaan bij moeilijke dermatologische verschijnselen waarbij histopathologish onderzoek met eventuele spirochetenkleuring dan in aanmerking komt. Een direct microscopisch onderzoek van bloed bij Lyme wordt niet gedaan in tegenstelling tot bij "relapsing fever" veroorzaakt door Borrelia recurrentis. Het RIVM adviseert bij relapsing fever een donkerveld microscopisch onderzoek als een bevestigende test. In een druppel bloed onder donkerveld microscoop is heel goed de spirocheet te zien (Video), hoewel de bevestiging of het hier om een Borrelia burgdorferi gaat niet gemaakt kan worden. Ook bij de diagnose van syfilis wordt naast een antilichamen bepaling een microscopisch onderzoek gedaan. Het is daarom des te verwonderlijker dat dit bij de ziekte van Lyme niet doorgevoerd wordt.

Dr. Whitaker van Bowen Research, verbeterde de microscopische test en ontwikkelde de Q-RiBb test.(Quantitativ Rapid Idenfication Borrelia burgdorferi test) waarbij gebruik gemaakt wordt van specifieke fluorescentie technieken om de Borrelia burgdorferi zichtbaar te maken. De test methode is gebaseerd op een titratie met seriële verdunningen en een fluorescentie met antilichamen. Op deze manier toonde Dr. Joanne Whitaker de Borrelia burgdorferi aan in bloed, moedermelk, urine, placenta weefsel, sperma, traanvocht, tanden, schoudervocht, spinaalvocht, voetnodulus, vingergewrichtsvocht en Afrikaans stof.

Met deze Q-RiBb test wordt direct de bacterie aangetoond i.p.v. de antilichamen en deze zou dan ook perfect kunnen dienen als eerste screeningtest. De test ontving een voorlopige US Patent toelating en de FDA toelating is in voorbereiding. Dr.Mattman, genomineerd voor de Nobelprijs in 1997 voor haar werk de "Stealth Pathogens" over de celwandloze bacterievorm (CWD), kon het werk van Dr. Whitaker dupliceren en bevestigde een sensitiviteit van 100%. Het bijzondere aan de test is dat de antilichamen zowel aan de spirocheet als aan de CWD vasthechten. Prof. J.A.A. Hoogkamp-Korstanje pleitte al in 1997 in NTVG voor een verdere ontwikkeling van deze immunologische antigenendetectie omdat het eenvoudig toepasbaar is in het routineonderzoek. Het is dan ook verbazingwekkend, dat deze methode niet intensiever uitgeprobeerd en gebruikt wordt, waarmee de dilemma's van de immunologische antilichamentesten zouden kunnen worden uitgeschakeld.

Lida Mattman http://www.youtube.com/watch?v=WozrCFW0mRM

Morten M. Laane, Ivar Mysterud: Classic microscopy reveals borrelia bacteria http://m.phys.org/news/2013-06-classic- ... teria.html
De bevindingen zijn hier gepubliceerd: http://www.biomedicalreports.org/index. ... h%5B%5D=69

Korte samenvatting: Borrelia onderdrukt het afweersysteem, de antilichaam productie neemt af in mensen die lang ziek zijn en dit bemoeilijkt de diagnose. De bestaande tests die nu gebruikt worden in ziekenhuizen wijzen dan niets uit en dit wordt gezien als bewijs dat er geen infectie is.

De standaard behandeling duurt 4 weken, maar zo simpel is het niet volgens de Noorse onderzoekers.

"Er zijn sterke aanwijzingen dat eens de bacterie in je bloedbaan komt, hij er voor de rest van je leven zit."

Ze bekijken de levende bacterie en zijn gedrag door de microscoop en hebben ondervonden hoe moeilijk het is om de bacterie in het bloed te detecteren. De bacteriën verschillen sterk in vorm en uiterlijk en kunnen zich goed camoufleren. Als de bacterie niet in zijn bekende klassieke spiraalvorm wordt gevonden, betekent dit niet dat hij niet in een andere vorm aanwezig kan zijn.
Vooral de ronde cyste vorm is niet of nauwelijks te bestrijden met antibiotica.

Het is bekend dat de bacteriën naar lichaamsdelen met weinig zuurstof, zoals gewrichtsweefsel, trekken en daar floreren. Ze blijven daar wachten tot de gezondheid van de gastheer verslechtert. Er lekken continu bacteriën in de bloedsomloop. De patiënt krijgt antibiotica, die deze weglekkende bacteriën vernietigen, het immuunsysteem herstelt en de behandeling stopt. Maar de bron bevindt zich nog steeds in het lichaam.

Het is volgens hen een duizelingwekkend ingewikkeld probleem dat maar weinig dokters serieus nemen. De kennis van de Borrelia bacterie blijft zeer beperkt.

joorn

Berichtdoor joorn » Di 3 Dec 2013 13:02

Mijn partner bleek bij het testen via de vegamethode een al jarenlange besmetting te hebben van pfeiffer, maar liefst meer dan 30 jaar !! Hoe we dit wisten?
Ooit via de HA bloedgeprikt; uitslag; dubieus ; je hebt het niet. Nou; mooi wel dus!!!
Mijn partner werd voor die pfeiffer behandeld met; jawel, collodiaal zilver en homeopatische korreltjes.
3 maanden later was hij van de pfeiffer belasting AF
Allerlei al jarenbestaande lichamelijke ongemakken bijv; overmatig transpireren bleken daarmee ook definitief verdwenen te zijn !!!
Waarom toch die enorme weerstand en ongefundeerde mening van je Wouter, zonder je eerst eens in te lezen in wat er voor goeds over al die zaken geschreven wordt.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... ilver.html

Natuurlijk Antibioticum.

Colloïdaal Zilver werd rond 1900 al toegepast, maar werd overruled door farmaceutische Antibiotica. Bepaalde virussen, bacteriën, parasieten en schimmels zijn inmiddels echter immuun, resistent geworden voor de reguliere antibiotica. Ook treden negatieve bijverschijnselen op, zoals Allergie voor Antibiotica. Hierdoor komt Colloïdaal zilver weer meer in de aandacht. Zilver: een veilige, efficiënte werking; wellicht zelfs beter en tegen meer ziektes dan gewone antibiotica.
Zilver alternatief Antibioticum
Zilver wordt door sommigen beschouwd als de meest universele antibiotische stof en het krachtigste antibioticum dat er is. Uit onderzoek komt naar voren dat een gewoon antibioticum een half dozijn verschillende ziekteverwekkers doodt, waar Zilver er zo'n 650 vernietigt. Resistente ketens kunnen zich hierbij niet ontwikkelen. Er zijn de laatste jaren verschillende experimenten en onderzoeken gedaan en er zijn vele toepassingen ontdekt of beter: herontdekt. Zilver blijkt zeer geschikt voor gebruik tegen verschillende infecterende organismen en diverse praktische toepassingen zoals bv. snij-, brand- en schaafwonden. Zilver doodt verschillende virussen, bacteriën, parasieten en schimmels.

Kijk; daarom kreeg mijn partner collodiaal zilverwater. En daarom is hij er dus volledig vanaf gekomen. En dat heeft niemand in al die 30 jaar voor elkaar kunnen krijgen.

Nu jij weer Wouter.

joorn

Berichtdoor joorn » Di 3 Dec 2013 13:17

Over een paar weken wordt bij mijn partner ook een LBA verricht .Ik ben benieuwd of de pfeiffer nog terug te zien is in de vierkante bloedcellen zoals Damrak schreef .Wist ik niet :)

Er zijn maar weinig echt goede en hoog opgeleide therapeuten die een LBA juist kunnen interpreteren. Ik ken een therapeut die slechts een aantal clienten per week 'doet', omdat het een ingewikkeld procede is.

Een interessante en informatieve website over zilverwater;

http://www.oosting-sietsma.nl/files/De_ ... ilverwater[2].pdf

Zilver was al minstens 1200 jaar bekend als een bacteriebestrijder. Zelfs de oude Grieken en Romeinen gebruikten al zilveren kannen om dranken te conserveren.
Later werd door de vroegere adel en koningshuizen zilveren bekers en schalen gebruikt omdat dit beter voor de gezondheid bleek. Voedingsmiddelen die in zilveren bussen werden bewaard bleven langer goed. Zilveren munten werden in de melk gelegd om deze bij kamertemperatuur langer vers te kunnen houden.

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”