Tros radar 2-12-2013 over levend bloed analyse.

Voor nieuws en actualiteiten die specifiek betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Plaats niet-specifieke gezondheidsgerelateerde onderwerpen bij het speciale forum "Gezondheid Algemeen".
anoniem1992

Re: Tros radar 2-12-2013 over levend bloed analyse.

Berichtdoor anoniem1992 » Di 3 Dec 2013 14:01

Hoi Wouter.

Wat betreft de MMS, ik heb gelezen, gelezen en nog eens gelezen voor ik het bestelde.
Het moddergooien rondom dit middel ergert me wel behoorlijk, ik zou heel graag een gedegen onafhankelijk onderzoek zien over MMS. En dan niet over Natriumchloride, nee Chloordioxide want daar praat je over.

Wat zou je graag zien over de inhoudelijke werking dan?
Dat het totaal onschadelijk is ben ik het niet mee eens, je kan genoeg vernaggelen als je er maar niet goed mee om gaat daar ben ik van overtuigd. Maar dat is met veel reguliere middelen ook.

Over het drinkwater verhaal weet ik te weinig, dus daar ga ik me verder niet in mengen.
Maar dat ze het gebruiken weet ik uiteraard, beter je mond er over houden als halve informatie.

Verder ben ik wel heel nuchter trouwens, een magnetron gebruik ik rustig al gebruik ik het weinig.
Ik heb wel een chip voor mijn biowave voor dat soort dingen trouwens.
Het elektriciteitsnet hier in huis geen last van zover ik weet.
Ik heb ook een laptop op mijn kamer en terraria, inclusief elektrische deken..
Die frequentiekastjes ben ik fan van zoals je misschien weet, al heb ik een Biowave.
Heerlijk ding, en ik zou niet zonder willen.
Met testen bij de bioresonantie ben ik echt hondsberoerd geweest van het testen.
Ik reageer dus ook gewoon op de freqentie van melk, niet alleen op echte melk.
Voel ook feilloos of het ding al aan staat ja of nee.

Het slechte imago van MMS is denk ik gewoon te danken aan het gehakketak er omheen en het gebrek aan goede begeleiding. Ik weet waar de problemen zitten in mijn lichaam door zelf alles uitgezocht te hebben.
Ik weet dus dat ik schildklierklachten heb, dat mijn bijnieren een moeilijk punt zijn en dat als ik schor word dat ik op moet gaan passen. Dan beginnen mijn bijnieren te sputteren.
Evenals mijn darmen, die moeten het gewoon netjes blijven doen maar ik mag best af en toe een enkele keer diarree hebben als dat nodig is. Net als dat ik koortsig ben na het hardlopen, dat mag best als het maar niet te lang duurt en dat duurt het niet. Het lichaam moet iets met die vrijgekomen rommel.
Ik ben al lang blij dat het zo reageert en het zo opruimt, dat heb ik eerder nooit gehad.
Een beetje kennis hebben dus over wat nuttige beschermingsacties zijn en wat te ver gaat en je dus teveel neemt.
Ik bouw ook dus niet voor niets niet verder op dan nodig is, als mijn lichaam aangeeft dat het hard bezig is met afvoeren voer ik niets verder op. Totaal onnodig want er gebeurt zat!
Niets onnodig extra belasten is mijn motto.
Het is ook een afweging die je maakt. Antibiotica is in mijn geval sowieso killing, dat weet ik nu al.
Alleen al voor mijn darmflora. Dan ga je verder zoeken en kom je op o.a. MMS uit.
Als ik dan moet kiezen tussen iets wat aangeeft dat je maanden leegschijten goed is, of iets wat aangeeft dat je er niet zieker van mag worden in principe, ga ik daar voor.
Tot nu toe is die keuze niet zonder resultaat geweest gelukkig.

Het zou fijn zijn als er betere begeleiding zou komen bij MMS en er nou eens onafhankelijk onderzoek gedaan werd. Die farmaceutische industrie heb ik mijn vertrouwen in verloren.
Een beetje moddergooien naar de alternatieve sector terwijl zij antibiotica voeren aan Lymepatienten wat vaak genoeg niet werkt en de hersenbarriere niet doorkomt. Terwijl het daar vaak wel zit.
Alternatief en regulier zouden samen moeten gaan werken, dan zou het helemaal goed komen.

Metalen heb ik me niet echt in verdiept verder dus daar uit ik me niet over.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 3 Dec 2013 21:39

Tja, het is jammer dat Wouter zich niet wat meer verdiept in deze.
En zich verkrampt vasthoudt aan aloude gewoontes, die eigenlijk allang bij velen niet meer werken.

eus

Berichtdoor eus » Di 3 Dec 2013 22:19

Tja, het is jammer dat Wouter zich niet wat meer verdiept in deze.
En zich verkrampt vasthoudt aan aloude gewoontes, die eigenlijk allang bij velen niet meer werken.

Wat ik meer mis, is respect naar de andere forumleden.
Het lijkt me dat het doel van een forum onder andere kennisverrijking is en niet mensen aanvallen, die er een andere visie dan jezelf op nahouden.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

WillemT

Berichtdoor WillemT » Di 3 Dec 2013 23:01

eus schreef:Wat ik meer mis, is respect naar de andere forumleden.
Het lijkt me dat het doel van een forum onder andere kennisverrijking is en niet mensen aanvallen, die er een andere visie dan jezelf op nahouden.

Weliswaar met een andere motivatie sluit ik me, als een van de oudste forumleden, van harte aan bij het bovenstaande.
Ter "kennisverrijking" hieronder een gedetailleerd oordeel over levend bloedanalyse van een vooraanstaand Brits medisch microbioloog. Het is een onderdeel van de volgende publicatie

UNORTHODOX AND UNVALIDATED LABORATORY TESTS IN THE DIAGNOSIS OF LYME BORRELIOSIS AND
IN RELATION TO MEDICALLY UNEXPLAINED SYMPTOMS
Professor Brian I. Duerden, BSc, MD, FRCPath, FRCPEdin Inspector of Microbiology and Infection Control
Department of Health

Over LBA schrijft en oordeelt hij als volgt:

Microscopy of whole blood
It has been claimed that chronic Lyme borreliosis can be diagnosed on the basis of
seeing spirochaetes in the blood of patients by high power (on-screen magnification
reported to be X 10,000) ‘live’ microscopy of blood. A drop of blood is placed on a
microscopy slide, covered with a cover slip, and then left to stand for a period of at
least 6 hours and up to 24 hours in a moist chamber. The film is then examined by
dark field and phase contrast microscopy. It is claimed that spirochaete forms can be
seen emerging from red and white cells in these blood films. They have been
described as being ‘intracellular L-forms’ that can be seen emerging from blood cells.
Patients and medical practitioners have been told that this test for Lyme borreliosis is
positive in chronic fatigue syndrome patients, showing that CFS is caused by chronic
B. burgdorferi infection.
However, these tests are not being performed by medical practitioners or
clinical/biomedical trained or qualified in laboratory medicine specialties such as
microbiology, parasitology or haematology that would include specific training in
light microscopy. They are not performed in laboratories accredited for clinical
pathology testing.

The objects purported to be borreliae in the whole blood films are not considered to
be borreliae but to represent artefacts of the method used. If they were spirochaetes
the number demonstrated by light microscopy in such a small sample would indicate a
substantial spirochaetaemia which could readily be confirmed or refuted by electron
microscopy, immunofluorescence or PCR. Some of the structures appear to be
contaminating debris, as would be expected in samples collected by inexperienced
individuals (patients, carers etc) in non-sterile conditions. Other strands appear to be
fibrin produced by the clotting mechanism that would occur in whole blood held for
several hours in this way, collagen fibrils or cell membrane fragments shed from
degenerating red and white blood cells. Both fibrin and cell membrane fragments are
well recognised artefacts in microscopy of blood cells. All have been known to be
confused with spirochaetes (particularly leptospires) on microscopy.
Details of how the blood samples for these tests are collected and transported are
scanty but what information is known suggests that the methodology from specimen
collection to microscopic examination would not eliminate or minimise the presence
of such artefacts and the risk of their misidentification as borrelia.
Furthermore, the biological basis for the test is fundamentally wrong. B. burgdorferi
sensu lato is an extracellular bacterium in the bloodstream. It is not an intracellular
bacterium that could be seen ‘emerging from infected blood cells’. Moreover, any
spirochaetes in a thick blood smear, covered by a cover slip, would not remain viable
for long. Blood is not an ‘ideal medium’ for borreliae, the organisms are fragile in
vitro, requiring special media and careful temperature regulation. Spirochaetemia
occurs in the early stages of infection and is intermittent and short lived, with a low
number of organisms. In untreated or inadequately treated infection spirochaetes may
become sequestered in niches deep organs and tissues, causing persistent infection
and disease hence the difficulty in treating with antibiotics after the acute period of
infection, and their ability to cause chronic conditions of nerves, heart, joints, etc.’ In
vitro work has shown intracellular localisation of a few B. burgdorferi within human
endothelial cells, macrophages and fibroblasts. However, B. burgdorferi can adhere to
the surface of many types of mammalian cells and is a potent inducer of proinflammatory
cytokines, including TNF and interleukin 1b from peripheral blood
mononulcar cells.
Diagnostic tests that require microscopy or culture of samples from patients should be
supervised and the results interpreted by consultant medical microbiologists or
clinical scientists of equivalent standing. Tests should also be done in an accredited laboratory with quality assurance standards.

En nu maar hopen op respectvolle reacties.

WillemT

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 3 Dec 2013 23:25

Hoi Willem,

Ik ga absoluut de discussie niet met je aan over het wel of geen nut hebben van een LBA voor detectie van Borrelia. Integendeel, ik dank je voor je publicatie en steek er vast en zeker iets van op.

Wat ik betreur is dat 'dankzij' het in standhouden van falende diagnostiek en het afraden in de richtlijn van betere diagnostiek zoals een kweek-PCR of bloedanalyse d.m.v. donkerveldmicroscopie,
patiënten noodgedwongen hun toevlucht zoeken tot alternatieve methodes waarbij ze inderdaad het risico kunnen lopen om slachtoffer te worden van charlatans.

Zeg nou zelf Willem, waarom wordt voor detectie van Treponema Pallidum wel microscopie gebruikt en voor Borrelia niet? Dit punt van discussie was trouwens blijven openstaan in volgend topic: viewtopic.php?f=5&t=8083&start=30

Onderstaand de link voor wie deze uitzending heeft gemist:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1382246

Aan het eind van de uitzending wordt gezegd, en ik citeer:

De Inspectie voor Volksgezondheid wil het graag weten als u nare ervaringen heeft met dit soort analyses

Mogen Lymepatiënten zich dan ook tot de Inspectie wenden om hun nare ervaringen te vertellen over de falende serologische two tier test?
Laatst gewijzigd door Tulipano op Di 3 Dec 2013 23:45, 4 keer totaal gewijzigd.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Di 3 Dec 2013 23:26

Dat respect stukje; dat zal je altijd houden ben ik bang.
Je hebt de groep die waarde hecht aan wetenschappelijk onderzoek en de groep die dat niet heeft.
Bepaalde dingen zijn niet onderzocht en gaan niet onderzocht worden dus die vicieuze cirkel houd je.
Ik voel me over de post van Wouter in ieder geval totaal niet aangevallen, laat ik dat voorop stellen.
Sowieso ben ik die fase wel voorbij, want je wint het van bepaalde mensen toch niet.
De post is ook netjes, al zal niet iedereen zijn mening delen..
Laat ik het zo zeggen, ik heb ze wel erger tegenover me gehad, daar viel dus niét mee te praten omdat ze je dus gewoon kleineren.

Verder is het iets waarvan wij hier thuis denken dat je er aan toe moet zijn.
Als de opties minder worden is de kans groot dat je je grenzen gaat verleggen naar dingen waarvan je nooit had verwacht dat je het zou doen.

eus

Berichtdoor eus » Di 3 Dec 2013 23:37

Ik doelde niet uitsluitend op dit topic in combinatie met Wouter en respect maar op het merendeel van zijn reacties in allerhande topics. Ik vind het prima, als iemand er een andere mening op na houdt maar de wijze waarop dit geventileerd wordt, daar heb ik regelmatig moeite mee.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 4 Dec 2013 0:17

Enkele mijns inziens belangrijke passages uit het artikel van Willem waarin ik o.a. 'n stukje erkenning meen te bespeuren als het gaat om chronische/persisterende Lyme:

The objects purported to be borreliae in the whole blood films are not considered to
be borreliae but to represent artefacts of the method used. If they were spirochaetes
the number demonstrated by light microscopy in such a small sample would indicate a
substantial spirochaetaemia which could readily be confirmed or refuted by electron
microscopy, immunofluorescence or PCR

Spirochaetemia occurs in the early stages of infection and is intermittent and short lived, with a low
number of organisms. In untreated or inadequately treated infection spirochaetes may
become sequestered in niches deep organs and tissues, causing persistent infection
and disease hence the difficulty in treating with antibiotics after the acute period of
infection, and their ability to cause chronic conditions of nerves, heart, joints, etc
.

However, B. burgdorferi can adhere to the surface of many types of mammalian cells and is a potent inducer of proinflammatory cytokines, including TNF and interleukin 1b from peripheral blood
mononulcar cells.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Wo 4 Dec 2013 0:22

Ik zie nu de herhaling van het programma pas. Ik ben van mening dat er een hoop onzin wordt verkondigd bij de LBA's zoals getoond in het programma. Ik heb dit al eens eerder aangehaald in een ander topic. Spirocheten zijn best goed te herkennen onder een microscoop, maar ik krijg de indruk dat de meeste LBA analysten zo ongeveer alles wat los en vast zit aanzien voor borrelia. Een blob wordt direct gekenmerkt als een cyste en een zwierend filamentje als een spirocheet. Dan kun je gelijk iedereen de diagnose lyme meegeven.

Zelf heb ik regelmatig donkerveld analyses gedaan op mijn eigen bloed, maar ben ze gaandeweg minder en minder interessant gaan vinden. Je kunt gewoon te weinig met zekerheid stellen als je naar levend bloed kijkt.
Giemsa en Gram uitstrijken vind ik veel waardevoller, maar zijn alleen van toepassing op een aantal co-infecties. In theorie zou dit ook de lyme spirocheet moeten doen kleuren, maar tot nu toe heb ik nog geen enkele spirocheet met deze kleurtechnieken in mijn eigen bloed aangetroffen.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 4 Dec 2013 11:01

Anoniem1992 schrijft: Sowieso ben ik die fase wel voorbij, want je wint het van bepaalde mensen toch niet.

Is het uberhaupt niet diep triest dat patiënten op een voor hen in het leven geroepen forum het gevoel moeten krijgen dat ze het van iemand moeten winnen?!

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”