Tros radar 2-12-2013 over levend bloed analyse.

Voor nieuws en actualiteiten die specifiek betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Plaats niet-specifieke gezondheidsgerelateerde onderwerpen bij het speciale forum "Gezondheid Algemeen".
anoniem1992

Re: Tros radar 2-12-2013 over levend bloed analyse.

Berichtdoor anoniem1992 » Wo 4 Dec 2013 20:36

Eigenlijk wel maar zo gaat het nou eenmaal. Ik maak me er niet meer druk om..

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 4 Dec 2013 23:10

Heel verstandig Anoniem. Want als lymepatiënt kunnen we die negatieve energie missen als kiespijn :wink: .

WouterB

Berichtdoor WouterB » Wo 4 Dec 2013 23:22

Beste Tulipano,
Tulipano schreef:
Even wetenschappelijk gezien, 'feitelijk' beweer je dat er hier sprake is van incest.

Eh, ik beweer helemaal niets Wouter! Ik draag een bron aan. Die mis ik doorgaans in jou berichten.

Die bron is gewoon ouderwets degelijk MLO onderwijs, de biologieleraar was meneer Bakker, en die heeft er ook nog een lesboek over geschreven.

Tulipano schreef:Met alle kritiek die jij over andere forumleden uitspuwt, wijs ik je even op het volgende topic dat, als ik me niet vergis, het enige is dat je tot nu toe zelf hebt geplaatst:

viewtopic.php?f=3&t=8187

Dat is pas een super relevant onderwerp waar Lymepatiënten wat aan hebben zeg! Met maar liefst 44 lezers tot nu toe! Jouw topic zou in elk geval in aanmerking komen voor een roze kleurtje.

Welterusten WouterB :wink:

Ik zal eens kijken of ik dat item nog op kan leuken. De relevantie is dat duidelijk moet worden dat er een hoop onzin in de alternatieve hoek wordt verkocht. Dat is al een ding, maar het hoeft ook niet onder stoelen of banken gestoken te worden dat een arts schuldig is aan de dood van Sylvia Millecam, en vervolgens doodleuk zijn bizarre praktijken als behandelaar kan voortzetten. Dat is een realiteit, roze zie ik als een kleur voor mensen die ergens in geloven zonder dat er sprake is van integer medisch handelen. Vooral onzinitems.

Droom ze lekker!

WouterB

Berichtdoor WouterB » Wo 4 Dec 2013 23:29

Damrak schreef:
The behavior of Borrelia may be more similar to its cousin Treponemapallidum, the spirochete responsible for syphilis. Both take different forms in your body (cystic forms, granular forms, and cell wall deficient forms), depending on what conditions they need to accommodate. This clever maneuvering helps them to hide and survive.

WouterB, uw reactie?

Bij deze, beste Damrak: Zoals je kunt lezen staat er dat ze zich gelijkaardig gedragen als hun 'neefje'. Is meer een dichterlijke vrijheid van de schrijver, geen microbioloog die dit in een serieuze publicatie gebruikt.

Zie het als koeien en paarden vroeger op de boerderij, beide zoogdieren, ze drinken water en ze zijn tot nut. Ondanks al deze overeenkomsten waar bij ze deel uitmaken van dezelfde huishouding, is het toch echt geen familie van elkaar.

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Wo 4 Dec 2013 23:49

floortjeP schreef:@ Wouter,
WouterB schreef:Zelfde verwondering m.b.t. metalen, hele onzin theorieën over hoe we daar als mensheid mee vergiftigd worden, maar ondertussen slikt men zich het ongans aan colloïdaal zilver, wat al tijden niet meer meedoet als serieus geneesmiddel wegens de zware nadelige gezondheidsbijeffecten.

http://www.nu.nl/gezondheid/3506053/ant ... ilver.html
'Antibiotica effectiever door toevoegen zilver'
Antibiotica is wel tien tot duizend keer effectiever bij infecties door er zilver aan toe te voegen. Zo blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Boston onder leiding van Jose Ruben Morones-Ramirez.

Antibiotica is wel tien tot duizend keer effectiever bij infecties door er zilver aan toe te voegen. Dat suggereert onderzoek van de universiteit van Boston onder leiding van Jose Ruben Morones-Ramirez.

Zilver (colloïdaal) wordt in de alternatieve geneeskunde al eeuwen gebruikt als natuurlijke antibiotica. Door zilver aan bestaande antibiotica toe te voegen, kan volgens de onderzoekers mogelijk de opkomst van resistente microben worden tegengegaan.

Het zilver werkt in op de zogenaamde gramnegatieve bacteriën. Die zijn zeer lastig te behandelen. Zilver verstoort de biologische processen in deze bacteriën. Hierdoor zijn ze beter doordringbaar voor antibiotica.

E.coli

Door zilver toe te voegen aan het antibioticum tetracycline, is deze in staat een voorheen resistente stam van E.coli aan te pakken. Dit laat zien dat de combinatie van zilver en antibiotica het mogelijk maakt resistente bacteriën toch weer te behandelen. Dit biedt ook nieuwe mogelijkheden in de strijd tegen MRSA, een bacterie die sterk in opkomst is en in sommige gevallen dodelijk kan zijn.

Het onderzoek is verricht op muizen. Verder onderzoek moet uitwijzen hoe zilver toegevoegd kan worden aan antibiotica-injecties of tabletten voor menselijk gebruik.

Beste Floortje,

Uiteraard is de site van Robert mij bekend, alsmede de adjuvante eigenschappen (net als in vaccins) van zilver in combinatie met AB. En voor er AB was, had zilver goede papieren, wegens gebrek aan beter. Die hoofdrol was in 1938 echter al niet meer aan de orde. Incidenteel wordt het nu nog toegepast als drinkwaterontsmetting in noodgevallen en bij bepaalde brandwonden.

Let wel, dit wel onder deskundige sturing, duidelijk iets anders dan het wondermiddel dat via de meest vage sites wordt gepromoot en aangeboden, zonder deskundige begeleiding.

Waar spreekt over een 1000 voudige effect verbetering kom je er al niet uit of het 'gebleken' is of gesuggereerd wordt.

Voorts lijkt mij de stelling dat colloïdaal zilver al honderden jaren gebruikt wordt, nog niet bewezen.

M.b.t. tot de donkerveldmicroscopie, dat Noorse onderzoek is al eerder langsgekomen. Ik wil niks anders dan te weten komen wat er nu wel en niet duidelijk kan worden met die techniek, en daarmee samenhangende misleiding aan de kaak stellen. De reactie van Roel lijkt me duidelijk dat dit geen overbodige luxe is.

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 5 Dec 2013 0:22

joorn schreef:Mijn partner bleek bij het testen via de vegamethode een al jarenlange besmetting te hebben van pfeiffer, maar liefst meer dan 30 jaar !! Hoe we dit wisten?
Ooit via de HA bloedgeprikt; uitslag; dubieus ; je hebt het niet. Nou; mooi wel dus!!!

EB virus is idd een lastig verhaal, het blijkt vaak makkelijk aantoonbaar dan de patiënt beseft het ooit gehad te hebben. De HA was het dus niet, maar wie maakte dan die uitslag en op welke manier?

joorn schreef:Mijn partner werd voor die pfeiffer behandeld met; jawel, collodiaal zilver en homeopatische korreltjes.
3 maanden later was hij van de pfeiffer belasting AF

EB/Pfeiffer is een virus, dat heb je of niet, wat bedoel je met belasting, en in welke waarde wordt die uitgedrukt? En die korreltjes, echt homeopathisch, of nosoden uit urine?

joorn schreef:Allerlei al jarenbestaande lichamelijke ongemakken bijv; overmatig transpireren bleken daarmee ook definitief verdwenen te zijn !!!

En waar werd dat aan geweten?

joorn schreef:Waarom toch die enorme weerstand en ongefundeerde mening van je Wouter, zonder je eerst eens in te lezen in wat er voor goeds over al die zaken geschreven wordt.

Ronkende reclameteksten van uiterst bedenkelijke sites, overwegend van 'horen zeggen' niveau, gecombineerd met angstzaaierij.

joorn schreef:http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/2591-natuurlijk-antibioticum-colloidaal-zilver.html

Natuurlijk Antibioticum.

Colloïdaal Zilver werd rond 1900 al toegepast, maar werd overruled door farmaceutische Antibiotica.

Die datum lijkt me meer waarschijnlijk als het hoogtepunt als AB van C.Z.

joorn schreef:Bepaalde virussen, bacteriën, parasieten en schimmels zijn inmiddels echter immuun, resistent geworden voor de reguliere antibiotica. Ook treden negatieve bijverschijnselen op, zoals Allergie voor Antibiotica. Hierdoor komt Colloïdaal zilver weer meer in de aandacht. Zilver: een veilige, efficiënte werking; wellicht zelfs beter en tegen meer ziektes dan gewone antibiotica.

Zilver alternatief Antibioticum
Zilver wordt door sommigen beschouwd als de meest universele antibiotische stof en het krachtigste antibioticum dat er is. Uit onderzoek komt naar voren dat een gewoon antibioticum een half dozijn verschillende ziekteverwekkers doodt, waar Zilver er zo'n 650 vernietigt. Resistente ketens kunnen zich hierbij niet ontwikkelen. Er zijn de laatste jaren verschillende experimenten en onderzoeken gedaan en er zijn vele toepassingen ontdekt of beter: herontdekt. Zilver blijkt zeer geschikt voor gebruik tegen verschillende infecterende organismen en diverse praktische toepassingen zoals bv. snij-, brand- en schaafwonden. Zilver doodt verschillende virussen, bacteriën, parasieten en schimmels.

"Wordt beschouwd" is dus niet bewezen dat het "krachtigste" antibioticum is. Herontdekking als adjuvans is duidelijk.

joorn schreef:Kijk; daarom kreeg mijn partner collodiaal zilverwater. En daarom is hij er dus volledig vanaf gekomen. En dat heeft niemand in al die 30 jaar voor elkaar kunnen krijgen.

Ik ben blij dat je partner van zijn/haar klacht af is, maar hij/zij zal dat water niet gekregen, maar in het eigen geloof genomen hebben waarbij het aan zijn/haar verwachtingen voldeed.

joorn schreef:Nu jij weer Wouter.

Zal vast niet naar jouw genoegen zijn, maar bij deze.

Groetjes, Wouter

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 5 Dec 2013 1:14

Nog even terugkomend op het artikel van Willem, vraag ik me het volgende af:

B. burgdorferi sensu lato is an extracellular bacterium in the bloodstream. It is not an intracellular bacterium that could be seen 'emerging from infected blood cells'.

versus:

Next to these pleomorphisms there is another reason for a possible relapse of Lyme-disease after an antibiotic therapy. Borrelia burgdorferi s.l. can penetrate in cells and can remain viable intracellular. In the cell the spirochete is protected against the host immune system and the action of most antibiotics. The spirochete has been found in glial cells, neurons, endothelial cells, Kupffer cells, fibroblasts and macrophages. The spirochete may be liberated after the apoptosis of the cell and may be the reason of a recidive of the Lyme borreliosis infection.

Bron:
http://dspace.ou.nl/bitstream/1820/4556 ... ctoren.pdf
pag. 12

Als macrofagen witte bloedcellen zijn dan lijkt hier dus sprake van tegenstrijdigheid, want vlgs. Prof. Brian I. Duerden kan Borrelia zich niet in de bloedcellen ophouden maar volgens Maryse Kummer van de Open Universiteit kan dit wel.

Zie onderstaand filmpje:

http://www.lymediseaseassociation.org/i ... Itemid=557

Of heb ik iets niet goed begrepen? Wie kan mij dit uitleggen?
Laatst gewijzigd door Tulipano op Do 5 Dec 2013 1:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Damrak

Berichtdoor Damrak » Do 5 Dec 2013 1:24

WouterB schreef:
Damrak schreef:
The behavior of Borrelia may be more similar to its cousin Treponemapallidum, the spirochete responsible for syphilis. Both take different forms in your body (cystic forms, granular forms, and cell wall deficient forms), depending on what conditions they need to accommodate. This clever maneuvering helps them to hide and survive.

WouterB, uw reactie?

Bij deze, beste Damrak: Zoals je kunt lezen staat er dat ze zich gelijkaardig gedragen als hun 'neefje'. Is meer een dichterlijke vrijheid van de schrijver, geen microbioloog die dit in een serieuze publicatie gebruikt.

Zie het als koeien en paarden vroeger op de boerderij, beide zoogdieren, ze drinken water en ze zijn tot nut. Ondanks al deze overeenkomsten waar bij ze deel uitmaken van dezelfde huishouding, is het toch echt geen familie van elkaar.

Groetjes, Wouter

Spirocheten zijn opgedeeld in 3 families: de Spirochaetaceae, Leptospiraceae en de Spirillaceae. Borrelia en Treponema (Syfilis ) behoren allebij tot de familie Spirochaetaceae.

Ben je echt microbioloog? Volgensmij kan je beter vakken gaan vullen.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 5 Dec 2013 1:35

Het geslacht Borrelia behoort tot de familie Treponematacae de spirocheten. Eveneens tot deze familie behoort de spirocheet Treponema pallidum de veroorzaker van syfilis en de Leptospira de veroorzaker van o.a. de ziekte van Weil.
Verschillende Borrelia stammen zijn bekend om hun ziektemakend vermogen bij mens en dier, zoals b.v. B. recurrentis en B. duttonii die relapsing fever(febris recurrens, recidiverende koorts) veroorzaken en overgebracht worden door de luis en de teek.

Bron: http://www.borreliose.nl/index2.php?opt ... df=1&id=27

joorn

Berichtdoor joorn » Do 5 Dec 2013 11:48

@Wouter; Ik ben blij dat je partner van zijn/haar klacht af is, maar hij/zij zal dat water niet gekregen, maar in het eigen geloof genomen hebben waarbij het aan zijn/haar verwachtingen voldeed.
Zal vast niet naar jouw genoegen zijn, maar bij deze.

Welaan Wouter, dat is dan jouw overtuiging, maar ieder het zijne hoor :)

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”