Tros radar 2-12-2013 over levend bloed analyse.

Voor nieuws en actualiteiten die specifiek betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Plaats niet-specifieke gezondheidsgerelateerde onderwerpen bij het speciale forum "Gezondheid Algemeen".
joorn

Re: Tros radar 2-12-2013 over levend bloed analyse.

Berichtdoor joorn » Do 5 Dec 2013 12:08

Rode bloedlichaampjes horen de vorm van ballonnetjes te hebben met een soepele wand Dat is echter lang niet altijd het geval.

Er is (ergens...ik zeg nog niet waar)...een laboratorium dat de vorm van de bloedlichaampjes kan bepalen. Door het bloed na afname direct in een fixerende gel te druppelen wordt de oorspronkelijke vorm bewaard. Hier volgt de uitslag van een 16 jarig meisje met het chronisch vermoeidheidssyndroom;
13.6 % van haar rode bloedlichaampjes van normaal van vorm. 73.3% had een afgeplatte vorm. Dit zijn starre cellen die hun zuurstof niet goed afgeven. 12.7 % vertoonde afwijkende vormen .

Met andere woorden;'terwijl het totale aantal rode bloedlichaampjes normaal is en ook het hemoglobinegehalte normaal is- de stof die in de bloedlichaampjes de zuurstof bind- gedragen dergelijke patienten zich alsof ze een zware bloedarmoede hebben omdat slechts een fractie van de cellen de zuurstof afgeeft. Zo'n uitslag is vaak een opluchting voor de patient die tot nu toe hoorde dat het CVS ; 'tussen de oren zat'.

De weefsels van veel mensen hongeren naar zuurstof .Hoe komt het dat ons rode bloed in de moeilijkheden zit?

Anne-roos

Berichtdoor Anne-roos » Do 5 Dec 2013 13:46

Hoi Bamboe, Joorn e.a.
Ach , het is weer eens het bekende verhaal.
Zolang lyme in Nederland een politieke ziekte zal blijven zullen er steeds meer van deze kwalijke uitzendingen te zien zijn.

Rita Kos is één van de analisten die door Radar bezocht is.

Hierbij een kijkje achter de schermen en de reactie die Rita Kos vanmiddag op het forum van TrosRadar geplaatst heeft. M.i. Is het goed om beide kanten van het verhaal te horen. Dit tbv een eerlijke keus voor wat voor 'n onderzoek en/of behandeling dan ook.
===
Dank jullie voor jullie mails.

Wat je hoort en ziet is niet altijd de waarheid. Maandagmorgen 2 december 2013 las ik het bericht van radar dat ik op de zelfde maandagavond op tv zou komen.

( Dit heb ik ze terug gemaild:

Goedemorgen. Ik heb net uw bericht gelezen die u vrijdag naar mij heeft toegestuurd. Ik voel mij vereerd dat u mijn praktijk heeft bezocht. Tevens bedank ik u voor het feit dat u het fenomeen Levend Bloed Analyse onder de aandacht brengt.

Met vriendelijke groet, Rita Kos

Graag maak ik u er op attent, dat er onlangs een boekje is uit gekomen, die ik samen met een apotheker heb geschreven. Het betreft de titel: Lyme, de verzwegen epidemie. ISBN: 978-90-8759-392-6 Ik heb namelijk een programma van Radar gezien, dat over Lyme ging. Tevens heb ik deze opname op mijn site vermeld. (video gemaakt door Tros radar over de ziekte van Lyme)

Ik kreeg een bericht terug van Jolyn van der Garde Redactie Tros Radar (tevens de mevrouw die in mijn praktijk is geweest onder een andere naam, met een meneer die zich uitgaf als haar partner)

Geachte mevrouw Kos

Hartelijke dank voor uw bericht. Ik ben bang dat u het eerdere bericht verkeerd begrepen heeft.

We zijn met twee gezonde personen bij u langs gegaan met een verborgen camera. Beide personen heeft u door middel van Levend Bloed Analyse de ziekte Lyme geconstateerd. Ook wordt Lyme beschreven a;s een ernstig besmettelijke ziekte.

In de uitzending van vanavond zullen artsen reageren en een aantal van uw uitspraken tegenspreken. Niet alleen op beelden die in uw praktijk zijn opgenomen, maar ook op beelden die zijn opgenomen in andere praktijken. We zijn bij drie praktijken op bezoek geweest en van alle drie de praktijken worden beelden uitgezonden. Ons doel was Leven Bloed Analyse (LBA) als een diagnostisch middel onderzoeken. De bevindingen worden vanavond uitgezonden.

U wordt onherkenbaar gemaakt in de beelden. De verslaggever, eindredacteur en een adviseur besteden los van elkaar speciale aandacht aan het zo goed mogelijk onherkenbaar maken van de sprekers in de verborgen camera beelden. Uw locatie, praktijk en naam worden niet genoemd. Als u wil dat we uw reactie kort noemen in de uitzending en publiceren op onze internetsite dan kunt u mij uw reactie sturen.

Ik begrijp dat dit een ingrijpend bericht is. Als u meer informatie wil kunt u mij mailen of bellen.

Met vriendelijke groet,
Jolyn van der Garde
Redactie TROS Radar Tel: 035-6715156

(IK begrijp heus wel waar het overgaat, maar laat me niet in met journalistiek waar geen hoor en wederhoor wordt toegepast.
Tevens kan ik nu pas reageren. Want ik kan niet reageren op iets als ik nog niet weet wat jullie gaan uitzenden.)

Mijn reactie nu. Ook naar de mensen die reageren op Forum Radar.

Hallo

Wat je hoort en ziet is niet altijd de waarheid. Gistermorgen kreeg ik bericht van radar dat ik op de tv zou komen. Toetsen vind ik niet erg, maar mensen onderuit halen, zonder dat je je kunt weren is respectloos. Knippen en plakken in een verhaal is niet moeilijk. Deskundigen?? De ene arts (Dhr. Gijs de Kort directeur van Lab Werk)heeft contracten met een Farma gigant genaamd Roche. ( google maar op internet). Zijn objectiviteit trek ik alleen daar al mee ernstig in twijfel (vergeet niet dat ik een boekje heb geschreven over Lyme) De groep waarin ik mij begeef (artsen, apotheker, homeopaten, therapeuten en medische journalist, directeur enz.) op gebied van Lyme, zijn meerdere al bedreigd, rechtzaken aan gespannen)

Wij zijn mensen die op de barricade durven te staan en boven het maaiveld, wordt je kop eraf gehakt. Andere arts microbioloog Dhr. Peter Wever, jammer maar heeft geen kennis wat Lyme betreft. ( Ons boekje over Lyme zal ik hem sturen. Hij kan ook contact opnemen met de microbioloog die sprak tijdens de uitzending over Lyme bij een eerdere uitzending in Radar. Mensen gaan naar Duitsland bloedtesten laten doen, wat niet volgens de Nederlandse normen, Wetenschappelijk onderbouwt is ,zoals men in de Radar uitzending vertelt.) Mijn uitspraken zijn op internationale congressen aan de orde, georganiseerd door reguliere artsen, die dat vertellen. (ILADS) Nederland wil het niet horen. LBA heel normaal buiten Nederland. (Ausburg Duitsland Lyme kliniek je mag vragen aan hun of lyme o.a. sexueel overdraagbaar is.

Als u goed kijkt naar de uitzending, hoort u onafhankelijk van elkaar dat we alle drie Lyme (spirocheten) en darmklachten (schimmel/candida) constateren. Wij geven geen diagnose wij analyseren alleen wat wij zien.

Een opleiding van 3 dagen is slechts alleen kennis nemen van het fenomeen Levend Bloed Analyse (LBA ) Je moet ergens beginnen!. Zelf heb ik les gehad van Engelse en Duitse artsen, tevens zelfstudie en ik heb contact met meerdere analisten. 7 jaar ben ik al met LBA bezig en nog leer ik elke dag.
Ik probeer volgend jaar dagen te organiseren om met elkaar om de tafel te gaan zitten en te leren van elkaar. Momenteel komt de opleidingen LBA erg in opmars. We kunnen alleen maar leren van elkaar.
Ik vind het ergste dat hier weer erg zieke mensen de dupe van worden. En weer in de malle molen terecht komen. Deskundigen??? Naar mijn mening ben je een deskundige naar je resultaten.
Alles met al blijf ik vechten, met deze mensen voor de mensen die zo enorm ziek zijn. Daar doe ik het voor. Maar dat is ons gevecht, niet die van jullie. maar geloof niet alles wat je ziet en hoort.

Ik respecteer jullie mening. Het gaat jullie goed. Rita Kos Gezondheidscentrum Kos te Zwolle

Groetjes.

joorn

Berichtdoor joorn » Do 5 Dec 2013 13:58

M.i. is mevr Kos die in de uitzending van Tros Radar te zien was ,een integere dame die probeert iets voor de zieke medemens te betekenen , en in het bijzonder voor de ziekte van lyme, dus; petje af!

http://www.gezondheidscentrumkos.nl/ind ... Itemid=154

Mvr Kos geeft in het 1e interview aan dat ze prima kan samenwerken met reguliere artsen. Dat staat haaks op wat er in het tv programma werd gezegd door de andere heren die hoegenaamd van lyme al helemaal niks begrepen.
Mvr Kos zit met de apotheker Kielman in een werkgroep met daar in o.a. ook reguliere artsen
De groep waarin zij zich begeeft met artsen, apotheker, homeopaten, therapeuten en medische journalist, directeur enz. op gebied van Lyme, zijn al meerdere malen bedreigd, er zijn rechtzaken aan gespannen

In het krantenartikel zegt mevr Kos ; Reguliere artsen vertellen op reguliere congressen dat lyme sexueel overdraagbaar is.
In Nederland is men in die gedachte welhaast middeleeuws. En dat is nog maar het topje van de ijsberg
En helemaal aan het eind staat;

Mevr Kos behandeld zelfs reguliere artsen en reguliere therapeuten omdat zij aangeven met hun eigen testmethoden niets wijzer te worden in het opsporen van lyme :!:

Verder commentaar overbodig!

savan

Berichtdoor savan » Do 5 Dec 2013 18:10

Ik heb de uitzending gezien.
De opmerking dat patienten met een kluitje in het riet worden gestuurd met de levende bloedanalyse.
Ik zou zeggen trek die schoen zelf ook maar aan dan.

Hoeveel patienten worden met de huidige testen gemist? a 100 euro?
over geldverkwisting kunnen ze beter hun mond houden.

Sneu of jammer voor de patient komt het op neer,

Sneu is het dat regulier geen fatsoenlijke test kan aanbieden en dat je in de armen van dergelijke behandelaars gedreven wordt , dat is pas sneu.
Laatst gewijzigd door savan op Do 5 Dec 2013 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Josie

Berichtdoor Josie » Do 5 Dec 2013 18:14

Mensen die ernstig ziek zijn zitten absoluut niet goed bij een laaggeschoolde levende bloed analyse therapeut of bioresonantie-therapeut. Dat blijkt opnieuw uit dit, overigens weinig integere, item van radar. Het is belangrijk om zorgvuldig onderscheid te maken en zien tussen een reguliere diagnose en een lba-diagnose of bioresonantie-diagnose. Deze verantwoordelijkheid ligt óók bij de therapeut. Er wordt een hoop geld verdient met 'vage klachten'.
Ik kom op dit forum voor steun, herkenning, ervaringen te lezen en delen en om kennis op te doen. Mijn interesse gaat noodgedwongen vooral uit naar logica, betrouwbaarheid en wetenschappelijke onderbouwingen, in een combi van complementair en regulier. En met een gezond filter tegen bangmakerij. Ik kan het gezoek qua kracht moeilijk opbrengen om de dingen te vinden die ik wíl lezen, tussen de ruis van dingen waar ik niks aan heb. :(
Voor degenen die nog op zoek zijn naar informatie nogmaals deze links:
http://www.ilads.org
http://www.tekenbeetziekten.nl/burgerinitiatief Klik voor de huidige stand van zaken op: "rapport reactie op het gezondheidsraadadvies..."
Op het forum van http://www.me-gids.net wordt ook over Lyme geschreven.

savan zegt:
Sneu is het dat regulier geen fatsoenlijke test kan aanbieden en dat je in de armen van dergelijke behandelaars gedreven wordt , dat is pas sneu.

Helemaal mee eens.

Het stormt nogal behoorlijk buiten, sterkte voor de mensen (incl. sinterklaas) die er last of schade van hebben!

Josie

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 5 Dec 2013 19:53

hoi Anne-Roos en Joorn, dank jullie voor jullie info!
Ik moet ook nog even hieraan denken: de personen die zich hebben laten doorlichten d.m.v. een levendbloedanalyse bij Tros Radar verkeren mogelijk zelf in de veronderstelling dat ze als ze geen of nauwelijks veel klachten hebben dat ze dan per definitie geen slechte uitkomst kunnen hebben bij een levend bloedanalyse. Maar dat is natuurlijk maar geheel de vraag.
Ziek zijn zonder (al te veel) klachten komt maar al te vaak voor.
Bijv. ik hoorde een neuroloog vertellen dat mensen vaak pas iets van klachten merken als minimaal 90 procent van de neuronen kapot zijn.

joorn

Berichtdoor joorn » Do 5 Dec 2013 20:49

Ja ja Bamboe, hier komt dan weer het onderscheid naar voren; een lyme-besmetting en een lyme-infectie.
Je kunt niet ziek maar toch besmet zijn.
Dat is dan best wel schrikken denk ik als je niets vermoedend een test laat doen en de spyrocheet wordt zichtbaar Dat het stel dat in de uitzending in beeld komt in werkelijkheid geen stelletje is zegt totaal niet over het feit dat ze beiden wel de borrelia in zich hebben.
Deze personen kunnen afzonderlijk ook besmet zijn geraakt.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 5 Dec 2013 20:55

Dat het stel dat in de uitzending in beeld komt in werkelijkheid geen stelletje is zegt totaal niet over het feit dat ze beiden wel de borrelia in zich hebben.
Deze personen kunnen afzonderlijk ook besmet zijn geraakt.

Inderdaad Joorn, ook dat nog eens.
Men onthult zogenaamd louche levend bloedanalysepraktijken via Tros Radar, maar men heeft niet door dat de echte onthulling de eigen ongezondheid is.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Do 5 Dec 2013 23:41

Ik had meteen dezelfde gedachte, je kunt de bacterie best hebben zonder ziek te zijn..
Verder weet ik echt te weinig van levend bloed analyse om er iets zinnigs van te zeggen.
Ik ben trouwens ook vreselijk anti naalden dus ik ga ook niet prutsen met LBA en een mircoscoop.

Josie; ik ben gediagnosticeerd met bioresonantie en nergens anders mee.
Na de diagnose hier terecht gekomen en het was duidelijk voor mij dat tests niet betrouwbaar zijn.
Verder was het meer dan duidelijk dat ik inderdaad Lyme heb, dus ik heb geen bewijs meer nodig.
En ook wilde ik toch niet hiermee naar een regulier arts, want ik ben er nog nooit verder mee gekomen.
Mijn huisarts weet het dus ook niet, en toen de diagnose kwam was ik al afgekeurd dus daar ging het ook niet meer om.
Enige verschil met toen en nu is dat de reden van afkeuring eerst levenslang zou zijn, waar ik hier nog enige kans heb om er van af te komen of in ieder geval te verbeteren.
Dus een positieve noot; ik ben er niet op achteruit gegaan.
De negatieve noot; zie er maar eens van af te komen.
Ik ben dus ook maar van het lezen, lezen en nog meer lezen en met mijn eigen kennis besluiten wat ik wel of niet ga gebruiken qua supplementen of andere zaken.
Gelukkig ben ik op de goede weg.

Edit; WouterB, jij vertelde dat er filmpjes zijn over hoe chloordioxide biofilm aanpakt, heb je linkjes?

Josie

Berichtdoor Josie » Za 7 Dec 2013 16:29

Een alternatieve therapeut kan de diagnose niet stellen. Dat mag diegene ook niet.
Joorn, ik krijg de indruk dat o.a. jij hier anders over denkt?

Het is net zoals bij diagnoses als kanker, aids, ms, syfilis, enz. Die mag een alternatief therapeut ook niet stellen. Ook niet ontkennen wanneer de patiënt met deze diagnose binnenkomt. En het zou mij een onveilig gevoel geven, is het écht of is het iemands geloof, waar diegene mij van probeert te overtuigen? Dat wil ik graag in dit bericht duidelijk maken.
Er zijn meerdere dingen in iemands bloeddruppel die op een lyme-spirocheet kunnen lijken. En bioresonantie-frequenties zijn niet voldoende betrouwbaar.
Wat wel kan is, het idee opperen dat het lyme zou kunnen zijn, dan de patiënt op zijn minst laten checken bij de huisarts, de klachten doorspitten, tekenbeten achterhalen, en het op een alternatieve manier proberen te behandelen. En dat kan effectief zijn. Vooral met onze kennis vanuit de ilads, dat 1 kleine kuur doxy niet altijd genoeg is.

Wat mij zorgen baart is dat er steeds meer alternatieve therapeuten tegen hun patiënt zeggen dat hij/zij de ziekte van Lyme heeft, zonder er zeker van te zijn. Ik ben bang dat hoe meer dit openbaar gebeurt, des te meer gaan reguliere artsen hun hakken in het zand zetten en nog massaler onder-diagnosticeren. Dat heeft schadelijke gevolgen voor de erkenning van chronische Lyme, de prevalentie en de ernst, waar de patiënten de dupe van zijn en worden.
Wie kan zich dit voorstellen?

De kans bestaat dat de echte lyme-artsen (van het lijstje) over 1 kam worden geschoren met de overdiagnosticerende alternatieve therapeuten in deze (weinig integere) tv-uitzending. Wat weer slecht voor ons is.

Ik begrijp dat we als chronische lyme-patiënt (wanhoop) afhankelijk zijn van wie dan ook die ons kan en wil helpen om beter te worden, omdat het een extreem moeilijk te behandelen ziekte is. We hebben daar mijn inziens naast regulier óók het alternatieve circuit voor nodig, op zijn minst alleen al om te leren verantwoordelijkheid te nemen voor de eigen gezondheid, met de leefstijl, voeding en contact met de natuur.

Josie

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”