Lyme en co geografisch in kaart voor Belgie

Voor nieuws en actualiteiten die specifiek betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Plaats niet-specifieke gezondheidsgerelateerde onderwerpen bij het speciale forum "Gezondheid Algemeen".
Troptard

Lyme en co geografisch in kaart voor Belgie

Berichtdoor Troptard » Ma 8 Sep 2014 14:16

Kan handig zijn als je weet waar je een tekenbeet opliep,geen idee van welk jaar en hoe betrouwbaar die kaart is ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

paperwhite

Re: Lyme en co geografisch in kaart voor Belgie

Berichtdoor paperwhite » Di 9 Sep 2014 14:26

de kaart werd getoond op de lyme-rondetafel in de Belgische senaat. De commentaar van Valérie Obsomer was dat de kaarten niet betrouwbaar waren. Ze toonde 3 kaarten met verscheidene bevindingen. Waar ze zelf onderzoek had gedaan, was in Viroinval. De resultaten ken je helaashttp://www.lymenet.nl/forum/image ... rgreen.gif

Aubry

Berichtdoor Aubry » Do 11 Sep 2014 14:51

Beste leden,

Momenteel wordt er gewerkt aan een panorama reportage m.b.t. de Belgische problematiek inzake Lyme.
Onderzoekster Laura Niclaes is hiermee bezig. Er wordt tevens gevraagd de nodige discretie in achting te houden om het onderzoek niet te belemmeren.

(Bericht van Tom Mees, facebook) Oproep enkel bedoeld voor Belgische Lyme patiënten. Er werd me gevraagd een belangrijke oproep te plaatsen. Ik ben zopas benaderd door een (vrouwelijke) researcher van de (Belgische, uiteraard) VRT, Laura Niclaes, e-mail Laura.NICLAES@VRT.BE /m: +32498/39.64.90 | t: 02/741.21.81, die meewerkt aan een nieuwe Panorama reportage over de ziekte van Lyme en de problemen rond diagnostiek, behandeling enz. in België. Indirect zal het ook over ME/CVS/Fibromyalgie gaan, maar NIET rechtstreeks daarover. Eerder over die mensen die dan ooit (niet lang of juist wel lang geleden) foutief gediagnosticeerd werden met ME/CVS/Fibromyalgie of een andere "onverklaarde lichamelijke aandoening" enz. ipv de ziekte van Lyme/Neuroborreliose als diagnose ontvangen te hebben, EN natuurlijk ook de mensen die van de eerste keer "juist" gediagnosticeerd werden met Lyme . Men is heel geïnteresseerd in wat Lyme patiënten zelf denken en vinden over de hele zaak in België. Dit is een unieke kans om op termijn iets helpen mee te veranderen! Men is op zoek naar getuigenissen, naar zovéél mogelijk informatie. Wil je meewerken? Anoniem of niet-anoniem: kan allemaal. Wie geïnteresseerd is, kan rechtstreeks mailen naar: Laura.NICLAES@VRT.BE . Men zit nog maar in de eerste fase van het research proces, heb ik begrepen, dus verwacht aub nog niet onmiddellijk die reportage. Dat zal nog maanden duren. Maar zoveel méér en diverse getuigenissen, zovel méér stemmen er op gaan vanwege de patiënten, zovéél meer kans, lijkt mij, dat die reportage er ook effectief komt (en deze keer geen ondertitelde oudere reportage, maar één van eigen bodem), en hoe beter de reportage wordt in principe. Laura wou ook graag deze groep vervoegen, ze had van deze groep gehoord van andere mensen dan ik, maar ik heb haar uitgelegd dat de groep geheim is en enkel bedoeld is voor Lyme patiënten en co-infecties/M.E. patiënten en niet voor journalisten/researchers. Zij wou eigenlijk door debat, lezen en vragen méér info opdoen mbt de reportage. Van haar kant begrijpelijk, maar van jullie kant zou ik het evengoed begrijpen dat dit niet gewenst zou kunnen zijn. Als de beheerder(s) echter oordelen dat dit wel kan, kan ik haar eventueel toevoegen. Zoniet: even goeie vrienden, mij maakt het persoonlijk niet uit. UPDATE: telefonisch: Laura Niclaes
Panorama | vrt nieuwsdienst
a. reyerslaan 52 (3r) | 1043 brussel

Met vriendelijke groeten,
Aubry

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 20 Sep 2014 15:05

Hallo TRoptard,

In Arlon zou er een dokter zijn die zich gaat toeleggen op lyme . Weet jij hier iets van ? Het zou ook in de Waalse kranten gestaan hebben.
:zwaaien:

Troptard

Berichtdoor Troptard » Za 20 Sep 2014 15:21

Hoy paper ! Nog niks van gehoord...vraag het aan mijn buurman (en ook lymer) of hij er van hoorde ! We hebben hier wel een huisarts gevonden die zelf tot twee maal lyme opgelopen heeft en naar lezingen van lyme sans frontieres ging en op zijn beurt collega's wakker wil schudden dat ze te laks zijn en het hier totaal uit de hand loop ,is nog ffn wachten tegen ik er heen kan
Wel een artikel in plaatselijke krant van een boer met dode koeien door lyme ! Is hier dan ook landelijk :)

Troptard

Berichtdoor Troptard » Za 20 Sep 2014 15:51

Ik denk dat het dit is dat je bedoelde paper

http://www.dhnet.be/regions/namur-luxem ... 04f7dfcf4a

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 21 Sep 2014 10:57

Bedankt Troptard, Ja dat zal het wel zijn. We hebben nu een naam: allen daarheen.Misschien zien we elkaar in Arlon.Misschien zegt die man wel: weg :gijllie hebt allemaal voor de separatisten gestemd. :lol:

Noot: voor de Nederlanders: de separatisten willen Vlaanderen afscheiden van Wallonnië. :toost:

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”