lyme overdraagbaar door seks?

Wetenschappelijke onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, zoals wetenschappelijke medische publicaties en artikelen die worden ondersteund door dergelijke publicaties.
Martijn

Re: lyme overdraagbaar door seks?

Berichtdoor Martijn » Vr 25 Dec 2009 15:44

marietje schreef:
Dat zeg ik, omdat het wel duidelijk is geworden dat Kingma en Hoffman vrij makkelijk tot de diagnose Lyme komen. Verder heeft Hoffman zich ook zeer stellig uitgelaten over de successen van zijn behandeling.

Hoe weet je dat zo zeker?

Deze artsen hebben meerdere keren in de media uitspraken gedaan, en er zijn ook veel verslagen van klanten op het internet te vinden , zo ook op lymenet.

Zie bijvoorbeeld:

marietje

Berichtdoor marietje » Vr 25 Dec 2009 16:03

Deze artsen hebben meerdere keren in de media uitspraken gedaan, en er zijn ook veel verslagen van klanten op het internet te vinden , zo ook op lymenet.

Zie bijvoorbeeld:

Twijfels over de aanpak van Lyme, Trouw 12 augustus 2009
Klanten van dr Carel Hoffman in A'dam?
afspraak bij dr hoffman

De aangehaalde topics zijn oud nieuws (2007/2008)

Deze arts doet tenminste iets! Kritisch moet je altijd zijn natuurlijk. Dat ben ik met je eens.Ik zou ook graag meer onderbouwing willen zien in de vorm van bv cijfers. Maar omdat deze arts Lyme bloedserieus neemt en in elk geval stappen onderneemt lymepatienten te helpen i.t.t. vele andere artsen, geef ik hem het voordeel van de twijfel, mede gezien de resultaten die ik verneem.

Het feit dat hij uitspraken doet in de media, wil niet zeggen dat het niet waar is wat hij zegt. Daarnaast hoor je veel positieve geluiden van mensen die er onder behandeling zijn.
Dat er meer signalen komen dat meerderen in een gezin Lyme hebben, geeft zeer te denken...Niet aangetoond wil niet zeggen dat het er niet is. Er had allang grootschalig onderzoek naar gedaan moeten worden! Naar alle mogelijke vormen van overdracht van de ziekte!
Luctor et Emergo

Annie de Muis

Berichtdoor Annie de Muis » Za 26 Dec 2009 1:02

Martijn schreef:Kingma en Hoffman beweren dat mensen vaak door hun partner zijn besmet. Dit zijn speculaties, er is geen bewijs voor. Sterker nog, het is maar de vraag of al die personen überhaupt Lyme hebben. Dat zeg ik, omdat het wel duidelijk is geworden dat Kingma en Hoffman vrij makkelijk tot de diagnose Lyme komen. Verder heeft Hoffman zich ook zeer stellig uitgelaten over de successen van zijn behandeling.

Al met al genoeg redenen om extra kritisch en sceptisch te staan tegenover Kingma en Hoffman.

Dat Hoffman zich te stellig uitlaat over het succes van z'n behandeling ben ik het mee eens, maar daarin staat hij niet alleen. Veel artsen zijn al zo stellig bij 2 of 3 weekjes ceftriaxon of zelfs 2 weekjes doxycycline.

Dat Lyme besmettelijk zou zijn wordt door veel mensen die Hoffman en Kingma bezoeken gesuggereerd, dus ze hebben op dat vlak gewoon naar hun patiënten geluisterd.

Maar aangezien Hoffman en Kingma wèl bereid zijn te luisteren naar patiënten die elders geen gehoor vinden en hun leven alleen dankzij Hoffman en Kingma weer kunnen hervatten omdat andere artsen de deur keihard dichtgooien met kritiek op anderen zonder bereid te zijn zelf te luisteren en te behandelen, denk ik dat patiënten zelf best een kritische houding naar Hoffman en Kingma mogen hebben, maar dat inmenging van buitenstaanders op dit moment contraproductief zou werken. Razzia's onder artsen door de weigeraars 'tegen de kwakzalverij' komen al vaak genoeg voor, hopelijk worden dergelijke wanpresterende en frustrerende weigeraars 'tegen de kwakzalverij' door de patiëntenbeweging doelmatig onschadelijk gemaakt.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 15 Jun 2014 13:35

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Zo 15 Jun 2014 16:39

Ik vind het een heel lastig dilemma nog steeds.
Er zijn zoveel mensen die Borrelia bij zich dragen maar hoe voorkom je overdracht, als het inderdaad zo is via seks of zelfs zoenen of hetzelfde glas drinken?
Ik heb het idee dat mijn vriend een light versie gehad heeft, hij is een tijd moe geweest, erg moe.
Maar dat is over gegaan, maar ik vond het doodeng, hij heeft zich wel laten testen op Lyme op mijn verzoek en dat was negatief alhoewel dat vast de Elisa test was.
Nu is hij echt een oersterke gezonde vent maar ik moet er toch niet aan denken.

Terug naar “Wetenschap”