PLEASE Studie Radboud

Wetenschappelijke onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, zoals wetenschappelijke medische publicaties en artikelen die worden ondersteund door dergelijke publicaties.
Henriette

Re: PLEASE Studie Radboud

Berichtdoor Henriette » Do 15 Mar 2012 17:18

Hoi Hans,

Heb je enig idee over de capsules? Ik bedoel wat je momenteel slikt? A.b. of placebo?
Je hebt onze ervaringen gelezen?
Er is momenteel nog geen test die kan uitwijzen of de infectie nog actief is en zelfs als dat niet het geval is kunnen de klachten nog zeer lang aanhouden.
Zoals ik het begrijp was je er na de tekenbeet vrij snel bij wat de a.b. kuur betreft... maar met deze ziekte weet je het maar nooit.
Zelf kreeg ik de diagnose, na 3 tekenbeten in één keer, pas 1 jaar later en op dat moment was ik er akelig aan toe.
Zoals je ziet komen op dit topic maar enkele van de Please deelnemers, jammer want er zullen toch (hopelijk) ook positieve verhalen te melden zijn maar die horen wij hier niet vaak.
Bedenk wel dat je deelneemt aan een studie die niet in de eerste plaats op je genezing gericht is.
Mocht dat wel zo zijn heeft het gunstig uitgepakt.
Hopelijk blijf je hier terug komen en kunnen we lezen hoe het jou vergaat.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en succes.
Groetjes Henriëtte :zwaaien:

hans123

Berichtdoor hans123 » Do 15 Mar 2012 19:31

Hoi Henriette,

Ik vermoed placebo's. Ik heb ze opengemaakt en geproefd en ze smaken niet naar medicijnen voor zover die een smaak hebben. Meestal hebben ze een bittere smaak, maar dit smaakt heel neutraal.
De laatste tijd twijfel ik wel omdat ik af en toe jeuk heb. Verder geen bijwerkingen of iets dergelijks. Zou dus echt kunnen zijn. Ik slik ze trouw en let op alcohol gebruik etc. Je weet maar nooit.

Is inderdaad een nadeel dat je pas na 1,5 jaar weet wat je slikt en of je evt in aanmerking komt voor nieuwe medicatie.

Ik ben niet zo'n forum gebruiker maar zal proberen het bij te houden.

groeten en veel beterschap allemaal!

Hans

bastiaan

Berichtdoor bastiaan » Vr 16 Mar 2012 17:50

hey hans, heel herkenbaar jouw verhaal.ik ben 2 jaar geleden besmet geraakt met de borrelia bacterie. geen kring gehad ,wel griepachtige verschijnselen 2 weken na de besmetting[ enorme hoofdpijn,koorts,gewrichtspijn,nachtzweten en moeheid] niets aan de hand !volgens de huisarts: 2 weekjes doxy. 200mg per dag en de bacterie is weg. yeah right ! ik ben nu 2 jaar verder en heb nog klachten zoals :altijd maar moe[vooral moe wakker worden, ondanks een zeer gezonde levensstijl] tintelingen in voeten [hete voetzolen]en vingers, oorsuizen, nekpijn[kraaknek] .geen helder hoofd. de laatste verschillende soorten testen waren allemaal negatief dus volgens de artsen heb je dan geen lyme meer,en is er geen behandeling meer nodig . dag allemaal! maar ja je blijft wel zitten met je klachten.. de laatste infektiearts [ze lezen alleen een protocolboekje]zei: je hebt geen dikke ontstoken knie of je gezicht is niet verlamd dus je hebt geen lyme! wat moet je daar nu mee, ze worden nog dik betaald ook.. waardeloos. [ zijn er nog meer mensen hier die oorsuizen als symptoom hebben ?] groeten van bastiaan

spiegeltje

Berichtdoor spiegeltje » Vr 16 Mar 2012 22:14

bastiaan schreef: [ zijn er nog meer mensen hier die oorsuizen als symptoom hebben ?] groeten van bastiaan

Hoi Bastiaan,

Ik heb veel last gehad van oorsuizen, het is momenteel verdwenen maar duikt zo nu en dan weer op. Of het een symptoom van Lyme is weet ik niet zeker. Ik weet wel dat ik er voor ik werd gebeten door een teek geen last van heb gehad. Maar dat bewijst natuurlijk niets ;)

Groetjes,
Anja
Theorie is leuk, nu de praktijk nog ;-)

els

Berichtdoor els » Za 17 Mar 2012 10:17

bastiaan schreef: zijn er nog meer mensen hier die oorsuizen als symptoom hebben ?

Tik onder zoeken eens "oorsuizen "je zult zien dat er veel meer mensen zijn die dit hebben.

bastiaan

Berichtdoor bastiaan » Za 17 Mar 2012 13:34

hoi els, ik denk zelf dat er wel een verband is tussen oorsuizen en de bacterie[ voor de besmetting nooit last gehad] ik vermoed toch prikkeling van het zenuwstelsel. hoe gaat het met jou? nog meer klachten? nog ergens mee bezig? groeten, bastiaan

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Za 17 Mar 2012 15:07

A.u.b. on-topic blijven: "PLEASE Studie Radboud"

hans123

Berichtdoor hans123 » Za 17 Mar 2012 16:59

Hoi Bastiaan,

Loop jij ook in het radboud? Heb je dan dus ook de AB-kuur gehad. heeft die niet geholpen?

Bij mij varieren de klachten. het lijkt soms wel een roulette: dan een tijdje dit, dan een tijdje dat etc. Ik merk nu dat ik iets troeble ga zien en dat ik moeite heb met scherp stellen na veraf gekeken te hebben.

Wat me tegenvalt is dat er zelfs bij het Radboud relatief weinig bekend is. Of zou dat per arts verschillen?
Ik twijfel nu om het evrderop te gaan zoeken bij bijv Kingma in Amsterdam of nog 1½ jaar wachten tot de studie afgelopen is.. Ik denk niet dat ik af ga zitten wachten.

Ik heb weinig last van moeheid. Bij mij zijn het meer de vingers, ogen en soort waas in mijn hoofd die ik echt opmerk.

groeten,

Hans

bastiaan

Berichtdoor bastiaan » Zo 18 Mar 2012 11:54

nee, ik loop niet bij het radboud. momenteel gebruik ik behalve gezond eten en wat natuurlijke supplementen even niets. dat met die ogen dat heb ik ook[niet scherp] en een watterig hoofd.

hans123

Berichtdoor hans123 » Wo 21 Mar 2012 17:44

Beste Bastiaan,

Ik raad je aan naar het Radboud te gaan om mee te doen met het onderzoek. Je krijgt dan in ieder geval een stoot Ceftriaxon van 2 weken via infuus. En wellicht nog een andere kuur van 12 weken er achteraan. Een verwijsbrief van de huisarts was voor mij voldoende om toegelaten te worden.
Of laat je het nu zoals het is? Blijft het bij jou constant?

Bij mij vermoedt dr. V. dat het zo kan en zal blijven. De symptomen komen en gaan en wellicht doven ze uit. Zoals ik het nu heb kan ik er mee leven en heb verder geen tot weinig beperkingen (gelukkig). Ik weet hoe het anders kan lopen met Borreliose..

groeten,

Hans

Terug naar “Wetenschap”