PLEASE Studie Radboud

Wetenschappelijke onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, zoals wetenschappelijke medische publicaties en artikelen die worden ondersteund door dergelijke publicaties.
martina1962

Re: PLEASE Studie Radboud

Berichtdoor martina1962 » Di 5 Feb 2013 22:37

Hallo allemaal

Ik was een paar weken terug in de radbout ivm met pleasestudie, ik kreeg te horen dat ze verwachten dat dit jaar juni juli de laatste patiënten aan hun behandeling gaan beginnen.
Dus er is nog kans om mee te doen volgens mij. Met mij gaat het nog steeds redelijk de vermoeidheid is een stuk minder alleen mijn spierpijn en de verzuring in mijn benen blijft. Ik denk zelf ook dat wat er in die jaren kapot is gegaan dat dat niet meer terug komt maar misschien heb ik het mis hoor ik weet het niet.
Ik ben er wel een stuk op vooruit gegaan maar moet nog altijd rekening houden met normale dingen niet te ver lopen, mijn dagen niet te vol plannen enz. Maar ben echt reuze blij dat die akelige vermoeidheid een stuk beter is want een jaar geleden lag ik het grootste deel van de dag nog op bed en nu kan ik als ik het rustig aan doe zonder slapen dus dat is een groot pluspunt.
Hoe gaat het met jou bamboe ben heel benieuwd.

Groetjes Meriam

Martijn

Berichtdoor Martijn » Za 6 Apr 2013 23:01

Bron: http://www.lymeonderzoek.nl/

Informatie over de PLEASE studie, een onderzoek naar de behandeling van persisterende ziekte van Lyme

Welkom op de website van het onderzoek naar de behandeling van persisterende ziekte van Lyme.
Op deze site kunt u informatie vinden over de ziekte van Lyme en over het onderzoek dat het Universitair Medisch Centrum St Radboud in samenwerking met de Sint Maartenskliniek in Nijmegen heeft opgezet. De officiële naam van het onderzoek is ‘Persistent Lyme Empiric Antibiotic Study Europe’ (PLEASE).

Voor de behandeling van persisterende ziekte van Lyme zijn diverse richtlijnen (nationaal en internationaal) beschikbaar. De richtlijnen verschillen van elkaar in het soort antibiotica en bijbehorende toedieningsduur. Eén van de gebruikelijke behandelingen is het intraveneus toedienen van ceftriaxon, bij een andere behandeling wordt tevens gedurende een langere periode orale antibiotica voorgeschreven. Er bestaat geen wetenschappelijk bewijs dat de een van deze behandelingen beter is. Met het PLEASE onderzoek willen we bekijken of er een verschil is in effect tussen deze behandelingen.

De PLEASE studie is in september 2010 van start gegaan. Per april 2013 kunnen er geen patienten meer deelnemen aan het onderzoek.

Dat zou dus betekenen dat er zich vanaf deze maand geen nieuwe patiënten kunnen aanmelden.

Murray

Berichtdoor Murray » Za 22 Jun 2013 23:28

-deleted-
Laatst gewijzigd door Murray op Zo 26 Okt 2014 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lymefighter

Berichtdoor Lymefighter » Zo 23 Jun 2013 12:04

Een groot circus, Nederland heeft geen behoefte aan de waarheid waarom mensen ziek worden van lyme. Veel mensen slapen nog half hier, word wakker.

Als regulier stappen vooruit wou maken zouden ze gemakkelijk pro health kunnen benaderen mbt diagnose verbetering in tegenstelling ontkennen ze hun uitslagen.

Het experimenteren met dosis en type AB is nog steeds amateuristisch, ze zouden al 10 Stappen vooruit komen als er een centrum werd gebouwd met proper bloedanalyse, opvang meerdaags, gebruik ozon icm AB voor detox, detox kennen ze alleen niet regulier. :) ze kennen wel prednisolon, en andere pijnstillers wat je immuunsysteem nog meer verslechterd en darmflora aantast.

Huisartsen, UWV, negeren het allemaal. Het gaat om veel geld en eye openers. Het domme voordoen is een tactiek watblijkbaar werkt om tijd te verspillen.

Dat het onderzoek Please heet zegt al veel, van hen hoeft het nietzo.

Mbt bloedanalyse zo handig zijn als ze ook de Co. Infecties testen :)
Wat zit er in je systeem? Co infecties? Zware metalen? Infecties? Virussen? Allergies? Je wilt meer weten als alleen Borrelia. Detox detox detox. Restore essentials B12, magnesium, calcium. Then threat spirochete Train je immuunsysteem

ma44

Berichtdoor ma44 » Do 27 Jun 2013 21:09

Het is fijn dat het Radboud zich er voor inzet.
Wat mij verbaasd is het volgende: Ze kunnen niet testten op c0-infectie`s, elke infectie moet met een ander Ab worden behandelt. Dan blijft het gokken....Op verdenking van Lyme , of aangetoonde Lyme wordt volgens mij standaard altijd doxy gegeven.
v.b: Erlichia is ongevoelig voor azitromycine, moet met doxy cycline worden behandelt.( misschien ook andere soorten)
mycoplasma: wat ook vaak een co-infectie is: moet met azytromicyne worden behandeld.

Wat ik hiermee wil aangeven, elke infectie`s zou dan apart moeten worden behandelt.
Maar als zij die infectie`s niet kunnen aantonen....hoe krijg je dan de juiste behandeling????????

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 27 Jun 2013 21:20

Het antwoord op jou vraag van de arts die mij daar behandelde was:

Met onze kuur (6 weken claritromycine en plaquenil) hebben we gelijk alle mogelijke co-infecties meegenomen.

Lymefighter

Berichtdoor Lymefighter » Do 27 Jun 2013 21:20

ma44 schreef:Het is fijn dat het Radboud zich er voor inzet.
Wat mij verbaasd is het volgende: Ze kunnen niet testten op c0-infectie`s, elke infectie moet met een ander Ab worden behandelt. Dan blijft het gokken....Op verdenking van Lyme , of aangetoonde Lyme wordt volgens mij standaard altijd doxy gegeven.
v.b: Erlichia is ongevoelig voor azitromycine, moet met doxy cycline worden behandelt.( misschien ook andere soorten)
mycoplasma: wat ook vaak een co-infectie is: moet met azytromicyne worden behandeld.

Wat ik hiermee wil aangeven, elke infectie`s zou dan apart moeten worden behandelt.
Maar als zij die infectie`s niet kunnen aantonen....hoe krijg je dan de juiste behandeling????????

+1

Ik vind het een apart verhaal, de beste man probeert qredits te verdienen terwijl hij eigenlijk niks voor ons doet. Wel zijn hun bezig om een vaccin te ontwikkelen lol? Goed voor het geld....
Wat zit er in je systeem? Co infecties? Zware metalen? Infecties? Virussen? Allergies? Je wilt meer weten als alleen Borrelia. Detox detox detox. Restore essentials B12, magnesium, calcium. Then threat spirochete Train je immuunsysteem

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 27 Jun 2013 21:33

Lymefighter schreef:Ik vind het een apart verhaal, de beste man probeert qredits te verdienen terwijl hij eigenlijk niks voor ons doet. Wel zijn hun bezig om een vaccin te ontwikkelen lol? Goed voor het geld....

Beste Lymefighter,

Ik vraag me even af of jij deze site via een vertaalprogramma volgt en beantwoord.

ma44 spreekt over 'het' Radboud, niet over 'een' beste man!

Ik kan je zinsconstructies af en toe niet volgen of herleiden...

Lymefighter

Berichtdoor Lymefighter » Do 27 Jun 2013 22:15

Ik dacht dat deze post werd geschreven vanuit een arts. Ik hoop dat er wat uitkomt Radboud is een belangrijke speler in de Lyme ziekte, Lets see! vertaling nee, ben een echte Hollander ;)

ma44

Berichtdoor ma44 » Do 27 Jun 2013 23:05

Lymefighter,

Zie kopje: PLEASE STUDIE RADBOUD.

Dat was het onderwerp van gesprek.....

Terug naar “Wetenschap”