PLEASE Studie Radboud

Wetenschappelijke onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, zoals wetenschappelijke medische publicaties en artikelen die worden ondersteund door dergelijke publicaties.
Lymefighter

Re: PLEASE Studie Radboud

Berichtdoor Lymefighter » Do 27 Jun 2013 23:22

ma44 schreef:Lymefighter,

Zie kopje: PLEASE STUDIE RADBOUD.

Dat was het onderwerp van gesprek.....

Yes! Thanks!
Wat zit er in je systeem? Co infecties? Zware metalen? Infecties? Virussen? Allergies? Je wilt meer weten als alleen Borrelia. Detox detox detox. Restore essentials B12, magnesium, calcium. Then threat spirochete Train je immuunsysteem

ma44

Berichtdoor ma44 » Do 27 Jun 2013 23:29

Lymefighter,

Onze lyme is al verwarrend genoeg............en dan ook nog de laatste nieuwtjes volgen.......... :zwaaien:

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 27 Jun 2013 23:45

Tulipano schreef:Het antwoord op jou vraag van de arts die mij daar behandelde was:

Met onze kuur (6 weken claritromycine en plaquenil) hebben we gelijk alle mogelijke co-infecties meegenomen.

Nou vergeet het maar.
Mycoplasma = praktisch resistent geworden voor macroliden. Doxy heeft de voorkeur, naast quinolones.
Babesia pak je nauwelijks aan met clarithromycine, daarvoor heb je toch echt wat anders nodig (Mepron+Azithromycine, Bactrim, Cryptolepis)
Bartonella zelfde verhaal (Bactrim, Rifampicine, quinolones).

Plaquenil is altijd goed om toe te voegen ivm borrelia cystes en verhogen van intracellulaire pH waarde.

savan

Berichtdoor savan » Vr 28 Jun 2013 7:16

roel heeft gelijk ,vergeet het maar.

Bovendien wat weten we nou werkelijk wat er allemaal in een teek zit? nou helemaal niets want er wordt nergens naar gekeken in dit land, en dan moet je al een lichtje gaan branden. Het zijn niet alleen de kosten het is ook het niet in kaart willen brengen van de rest. Want waar kom je dan uiteindelijk achter? waar kom je op uit?
Er zijn vele grotere dingen die meespelen en dat is nog groter dan aids. En het heeft met resistentie te maken.
Het Radboud doet een piepklein klein stapje vooruit. Dat is positief, maar het is kortzichtig om je alleen maar op borrelia te storten na een tekenbeet. En als je daar een lange ab kuur krijgt voor borrelia wie pakt de rest van de resistente bacterien aan dan?
Mijn gedachten naar het radboud toe zijn matig positief. Ze roepen constant wij weten niet wat een ltt test is. Dat is onzin want ze zijn zelf ook bezig met een ltt test en weten wel degelijk wat het is. Het draait om de centen.
Ik vraag mij bij de please studie af hoe krijg je een goed beeld (met de huidige testen) of je na een ab kuur van 3 maanden genezen bent? op basis van klinische verschijnselen?
Dan zul je verdomd goed moeten welke klachten passen bij borrelia, aangezien je van die andere infecties ook klachten ontwikkeld.

Nee in mijn ogen is het allemaal een scam, Ze willen allemaal eerste rang zitten en geld verdienen met het ei van Columbus,een test ontwikkelen daar een bak geld mee verdienen.
Ze hadden hier in Nederland allang een samenwerkingsverband kunnen aan gaan met het forensich lab in berlijn bijv
dat smijt geen geld op voor hun ,anders hadden ze het allang gedaan.je wilt toch de patient helpen?

mensen lig niet te slapen,

Niet verkeerd bedoeld maar wordt wakker.

ma44

Berichtdoor ma44 » Vr 28 Jun 2013 9:03

Hoi Savan,

Ik heb laatst in een krante artikel gelezen, dat het Radboud ook wel wil samenwerken met PH.
Maar dat PH hun kennis niet wil delen met het Radboud. Misschien heeft het te maken met de patenten die er op zitten? Volgens mij stond dat in het reformatorisch dagblad..Ik weet niet hoe ik een artikel hier heen kan kopieren...sorry.
Er is al heel veel kennis, in Amerika, Europa......zwitserland, keulen.....Er zijn zoveel onderzoeken gedaan.
Het Radboud zou ook gewoon PH als lab. kunnen nemen, en de testten aan hun overlaten. Daar is toch ook niks mis mee?

Ph heeft natuurlijk veel geld en energie in de ontwikkeling van de testten gestoken, en zij geven hun geheimen ook niet zo maar prijs. Zwitserland heeft ook een heel erg goed lab. Ik denk dat de zorgverzekeringen PH , in hun bestand van zorgaanbieders moeten opnemen. Dan zou het probleem toch ook opgelost zijn?....Nu worden de testten van PH, niet overal geaccepteerd...omdat het een privelab. is.

En hierdoor door deze onderlinge strijd, worden veelal de patienten de dupe.....en nog erger, we worden vreselijk ziek. met alle gevolgen vandien...

savan

Berichtdoor savan » Vr 28 Jun 2013 11:14

Ze hebben wel geprobeerd om samen te werken dat klopt.
Dat die testen niet geaccepteerd worden is getreiter.
Je ziet dat ook terug in het advies van de gezondheidsraad:
ik citeer:

Daarnaast is het niet altijd duidelijk hoe in niet-geaccrediteerde laboratoria gewerkt wordt en hoe betrouwbaar de resultaten zijn. Tegelijkertijd is de inspectie voor de gezondheidzorg met de huidige wetgeving onvoldoende in staat om toezicht te houden op niet-geaccrediteerde laboratoria.

en dan nog erachteraan;

een verruiming van de juridische mogelijkheden van de inspectie zou hier welkom zijn!!

Ik kan iedereen aanbevelen om naar het forensisch lab te gaan, je wordt daar trouwens ook naar toe gejaagd op deze manier. De lijst met certificaten kan je op hun website zien.
het reizen is heel gemakkelijk.
In Amersfoort is er een directe verbinding met berlijn (ns hi-speed)Deze reis duurt 6 uren maar met de auto ben je die tijd ook kwijt. De reis is niet vermoeiend, je kan slapen in de trein.
terug in dezelfde dag is denk ik geen optie en te zwaar. Een nacht in een hotel vla bij een prikpunt kan je googlen
en als last minute boeken.
Van te voren moet je even een prikformulier aanvragen, deze krijg je thuisgestuurd, invullen en meenemen.Een afspraak maken via hun site op een priklocatie ,meestal als je vroeg bent op zo"n priklocatie 8.00 de volgende dag dan ben je direct aan de beurt. Je kan eventueel met meerdere personen gaan heb ik ook gedaan. Priklocaties staan op hun website, met alle info en routebeschrijving erbij.
Zij hebben daar ook een ltt test (Geen melisa maar hun eigen)een recombead test, en nog andere testen waaronder ook een ltt op streptokokken en stafylokok aureus.
De ltt borrelia kost bij hun 154,00 euro, de recombead borrelia kost 66,00 euro ,de ltt streptokokken en stafylokok aureus kost beide 90 euro.

Hier wordt je dus naar toe geduwd.
Voor mij was het een vruchtbaar bezoekje.

Het IMD forenisch lab is betrokken bij deutsche borreliose gesselschaft(prof v van baehr)

lukt het niet goed met de taal dan kan je google vertalen gebruiken, deze texten zijn niet helemaal 1 op 1 oke ,maar ze begrijpen je echt wel.
je kan het bloed ook opsturen maar niet elke huisarts werkt mee met prikken en niet iedereen heeft een creditcard voor een acount bij fed-ex om het bloed te kunnen versturen.

Weiger deze uitslagen juridisch maar eens.

ik zit in het verkeerde topic zie ik...

eus

Berichtdoor eus » Vr 28 Jun 2013 11:59

Een arts mag vertrouwen op de uitslagen van zijn eigen laboratorium en is dus niet verplicht deze testen te accepteren!

In de CBO richtlijn worden LTT-testen en PCR-testen ook afgeraden.

Kortom; juridisch ben je nergens! Mijn uitslagen van elders zijn in een rechtszaak ook van tafel geveegd omdat de arts op zijn eigen lab. mocht vertrouwen.....
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

savan

Berichtdoor savan » Vr 28 Jun 2013 12:38

aanvechten tot het bittere eind.

Ik was een poos geleden bij het radboud en daar vertelde een medewerker mij dat ze in nederland naar 1 expertisecentrum gaan en dat wordt het radboud ,de rest zou verdwijnen is mij verteld . Weet iemand daar iets meer over te vertellen?

eus heb je verder geen positieve uitslagen dan van borrelia? nergens van? ook geen co-infecties?

eus

Berichtdoor eus » Vr 28 Jun 2013 18:23

Hoe aanvechten? In hoger beroep gebeurde hetzelfde!

Het is gewoon een sprookje, dat testen van elders geaccepteerd moeten worden. Ik heb positieve testen regulier en niet-regulier maar toch kan de arts zich op zijn eigen laboratorium beroepen. Resultaten moeten reproduceerbaar zijn. Dat kan al niet voor bijvoorbeeld LTT-testen want die doen de reguliere laboratoria niet. Tussen reguliere laboratoria kan de gebruikte testkit verschillen en daardoor kunnen ook resultaten verschillen. Tja en mijn positieve test uit ziekenhuis A werd een negatieve test in ziekenhuis B.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

savan

Berichtdoor savan » Za 29 Jun 2013 6:38

was die acceptatie van die test tegen werkgever of uitkeringsinstantie of anders?
je kan het opnieuw proberen de tijden zijn nu weer anders.
er wordt vanuit cbo ook gepubliceerd dat er over de huidige testen nog wel wat te zeggen valt en dat er geen standaardisatie is .Het pleit allemaal niet in hun voordeel.
en vergeet niet dat er leden uit de cbo zijn opgestapt waaronder biologen, radboud etc.en dat het radboud zelf ook bezig is met een ltt test, niet voor niets natuurlijk.
Ik zou het opnieuw proberen.
Je bent er wel kwaad over denk ik.

Terug naar “Wetenschap”