wetenschappelijk onderzoek werking samento

Wetenschappelijke onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, zoals wetenschappelijke medische publicaties en artikelen die worden ondersteund door dergelijke publicaties.
bamboe

Re: wetenschappelijk onderzoek werking samento

Berichtdoor bamboe » Vr 4 Jan 2013 19:47

Elly, het zijn herxheimerreacties.
Dus het is een goed teken.
Ik zou persoonlijk niet meer gaan gebruiken dan je aankan.

Elly W

Berichtdoor Elly W » Za 5 Jan 2013 14:01

Hoi bamboe, dat idee heb ik ook dus ik doe heel kalm aan met opbouwen. Misschien kom ik zelfs niet verder dan 4 druppels...

thyro

Berichtdoor thyro » Za 5 Jan 2013 14:33

@Elly,

Als je zo sterk reageert op Samento, moet je het inderdaad veel langzamer opbouwen; ik gebruik nu 2x 15 drupels per dag, maar heb het gebruik destijds met 2x 1 druppel per week opgebouwd en soms zelfs nog langzamer, het heeft wel een half jaar geduurd voordat ik aan de maximale dosering zat (2x 15 druppels per dag).

Elly W

Berichtdoor Elly W » Zo 6 Jan 2013 14:43

Dank je Thyro!
Ik ben al 2 maanden bezig met het spul, maar ik heb vanochtend 5 druppeltjes genomen en ik geloof dat het goed gaat. Heel langzaam aan opbouwen dus.

Gr. Elly.

sostie

Berichtdoor sostie » Zo 6 Jan 2013 15:04

En merk je er ook veel positieve dinge van of kleine vooruitgangen ?
Waar bestellen jullie het ?
Want welke is nou t beste kom kapsules tegen druppels
Wat is het verschil

Elly W

Berichtdoor Elly W » Zo 6 Jan 2013 15:12

@ Jos,

Ik heb tot nu toe alleen maar Herxheimer reacties ervan gehad... Maar dat is toch wel een teken dat het iets doet. :)

Ik bestel het gewoon via Internet. Ik heb druppeltjes van Nutramedix.

Gr. Elly.

sostie

Berichtdoor sostie » Zo 6 Jan 2013 17:15

Oke en geen verlichting van de klachten ?
Nog steeds vrij van de ab ?

K ben er ook wel benieuwd naar maar vind t lastig te bepalen omdat ik al zoveel pijn in me lichaan heb

Elly W

Berichtdoor Elly W » Zo 6 Jan 2013 23:04

Ik ben op 24 december gestopt met de AB. Nu twee weken geleden dus.

Vandaag voelde ik me beroerd ( 5 druppels Samento genomen) maar of de ziekte terug is of dat het een herxheimer is?? Zeg het maar.

Gr. Elly.

marcv

Berichtdoor marcv » Ma 7 Jan 2013 15:14

Elly W schreef:Ik ben op 24 december gestopt met de AB. Nu twee weken geleden dus.

Vandaag voelde ik me beroerd ( 5 druppels Samento genomen) maar of de ziekte terug is of dat het een herxheimer is?? Zeg het maar.

Gr. Elly.

De kans dat 5 druppels Samento een herx-heimer reactie veroorzaakt lijkt me ongeveer 0. Die dosis is veel te klein om een massale afstervingsreactie te kunnen veroorzaken.
In een veel geciteerd, en als reclame voor Samento misbruikt, onderzoek van Sapi e.a. blijkt een dosering effectief die overeenkomt met zo'n 20ml Samento. (400 a 800 druppels).
Er is vast iets anders aan de hand, een directe reactie van het immuunsysteem op een bestanddeel in Samento bijv., eerder vergelijkbaar met een allergische reactie dan met een herxheimer reactie.
Persoonlijk zou ik stoppen met Samento, dan wel overgaan op Cat's Claw. Zie ook http://buhnerhealinglyme.com/herbs/fluoroquinolone-toxicity-syndrome-and-samento/

Bij Cat's Claw is overigens de tinctuur naar mijn mening veel krachtiger dan de gemalen vorm, al dan niet in capsules. Dat komt omdat een belangrijk gedeelte van de bestanddelen niet in water oplosbaar is, en wel in alcohol.

marcv

Berichtdoor marcv » Ma 7 Jan 2013 15:18

bamboe schreef:@ Marc:

Het Verhoevenprotocol: hebben we daar eigenlijk al (afdoende?) kennis van mogen nemen?

Ik heb erge last van RSI gehad afgelopen jaar, het lijkt nu iets beter te gaan, dus misschien gaat het schrijven over het Verhoeven-protocol nu wel gebeuren. Over Cat's Claw is overigens best veel interessants te melden.

Terug naar “Wetenschap”