Heeft Hovius (AMC) het licht gezien?

Wetenschappelijke onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, zoals wetenschappelijke medische publicaties en artikelen die worden ondersteund door dergelijke publicaties.
RobertF

Re: Heeft Hovius (AMC) het licht gezien?

Berichtdoor RobertF » Wo 3 Apr 2013 21:00

Er was een symposium over tekenbetenziekten in Jena en wat opvalt is de postersessie P39 van Hovius samen met G.P. Wormser. Het is dus duidelijke welke richting Hovius vertegenwoordigd.... IDSA!!!

http://www.tbd-symposium.com/Pages_publ ... o_Po1.aspx

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 5 Apr 2013 17:09

Bedankt voor je interessante publicatie Robert. Naast de politieke koers die onze 'wetenschappers' mogelijk varen geeft het ook inzicht over met welke Borrelia studies de diverse groepen zich wereldwijd bezighouden wat aangeeft dat inmiddels zo'n beetje alle naties in de wereld met dit probleem kampen. (p. 66 en p. 89: begrijp ik het goed en is Borrrelia Miyamotoi ook al in Oostenrijk en Zwitserland aangetroffen? Ook p. 35 en p. 25 lijken me behoorlijk interessant).

Hoe was het ook al weer? Lyme is hard to get and easy to cure? :oops:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 22 Apr 2013 13:33

Wellicht niet alleen het licht, maar ook dit interview:

http://www.medpagetoday.com/InfectiousD ... ease/33337

Opmerkzaam in dit interview:

- Steere heeft het over ab behandelingen van 2 tot 3 maanden;
- behalve reumatoide arthritis geen woord over alle andere lymesymptomen;
- co-infecties worden niet genoemd.

Angela88

Berichtdoor Angela88 » Wo 19 Jun 2013 12:08

bamboe schreef:Even wachten Tulipano:

Is dit dezelfde Hovius die op 22 januari 2013 dit nog in het Reformatorisch Dagblad zegt?:

[...]bij iemand die al twee jaar klachten heeft, is de kans dat dit berust op de ziekte van Lyme zeer klein als je geen antistoffen vindt tegen de borreliabacterie [...]

http://www.refdag.nl/achtergrond/gezond ... d_1_708709

Hmmm, ik lees het stuk over dat 'informatie op het web soms verwarrend is' en ik sta met mijn oren te klapperen.

Ik citeer:
Hovius benadrukt dat de diagnose van lyme nooit berust op alléén testuitslagen, maar onder meer op de combinatie van een al of niet ontdekte tekenbeet, de klachten van de patiënt, de testresultaten, de uitkomsten van lichamelijk onderzoek en het uitsluiten van andere aandoeningen die vergelijkbare symptomen kunnen geven.

Ik kwam zelf uit het AMC met een heel naar gevoel, en zelfs mijn vader was ontzettend kwaad. Al mijn symptomen zouden zeker weten niet bij lyme horen. (We hebben het niet eens over alles gehad, maar waar ik op het moment echt last van had) Bloed prikken was genoeg, was negatief, je mag terug naar je eigen ziekenhuis en ga daar maar naar een neuroloog. Nou sorry, maar ik ben nog nooit zo behandeld. En het maakt niet uit hoe oud je bent, maar ik als 24-jarige kan daar absoluut niet tegen. Iedere keer maar weer van het kastje naar de muur.

Maar ik geef niet op en zoek verder naar hulp. En ik hoop voor alle artsen, dat ze nu standaard meer verdieping/uitleg etc. in hun opleiding krijgen wat betreft de ziekte van lyme. Of zich er zelf meer in zullen verdiepen.

Terug naar “Wetenschap”