A history of bad science by bad scientists

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Foetsie

Re: A history of bad science by bad scientists

Berichtdoor Foetsie » Di 25 Feb 2014 21:09

Even dit:

Misschien kan het CBO ook even HLA DR-1, HLA DR-2, en HLA DR-4 uitsluiten voordat de kwek opengaat.
:lol:

De mensen bij het cbo hebben tot 2010 mooi hun eigen zakken zitten vullen, de kwakzalvers!
Die directeur daar toen der tijd, dhr. J. kon alleen nog maar EHBO cursussen aanbieden, want hij had al het geld opgemaakt, jawel het geld van de belastingbetaler!!! incluis het mijne, want ik werkte toen nog.
Heel veel mensen moesten door dit wanbeleid ontslagen worden.
Zelf in veel te dure auto's rijden van de centen van een ander!!!!!!

Lees dit maar eens:
http://medischcontact.artsennet.nl/arch ... crises.htm
Maar al snel kwam het CBO bestuurlijk in zwaar weer, met drie achtereenvolgende bestuurscrises. Op verschillende niveaus werd interim-management ingehuurd, en daar hing een prijskaartje aan. Alleen al in 2008 werd voor 730.000 euro aan externe ondersteuning ingehuurd, volgens het verslag een ‘ongekend hoog bedrag’. Daarbij bedroeg de huur van de kantoorruimte in Utrecht jaarlijks meer dan een half miljoen euro. In de eerste drie kwartalen van 2010 leed het CBO meer dan 1,2 miljoen euro verlies en 5 oktober werd het faillissement uitgesproken.

En deze:
http://www.sin-nl.org/nieuws/cbo-kwalit ... ement-aan/

Het failliet van het CBO staat symbool voor het moreel failliet van de Nederlandse gezondheidszorg, die weigert om zijn resultaten openbaar te maken.

Totaal onbetrouwbaar die kliek van het cbo.

:x

VERDER ZOU IK GRAAG W T EROP WILLEN WIJZEN DAT EEN GOED WETENSCHAPPELIJK STUK MEESTAL MOEILIJKER TE PLAATSEN IS IN WETENSCHAPPELIJKE TIJDSCHRIFTEN DAN DE STUDIES VAN DE MENSEN DIE HUN VRIENDJES HEBBEN ZITTEN ON BOARD......
(dus zou je kunnen zeggen dat juist deze stukken betrouwbaarder zijn dan die andere stukken die er zo gemakkelijk in worden gezet, dat het bijna geen kunst meer is)

viewtopic.php?f=3&t=8145

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Wo 5 Mar 2014 14:25

Foetsie schreef:
I pulled this off the LymeNet Europe board

Die Relative Risk is zeker net zo'n troll als die Willem T.
De hele dag alle berichten van iedereen zitten nakijken terwijl je zelf nieteens ziek bent.
Volgens mij ben je dan niet helemaal goed.
Of misschien worden ze er voor betaald?

:?:

Als hobby zou ik dan iig toch iets anders verwachten, vooral van mensen die zichzelf zo intelligent vinden.

U krijgt een waarschuwing omdat u een ander forumlid een troll noemt en met insinuaties komt. Recentelijk bent u ook al gewaarschuwd. Bij een volgende waarschuwing krijgt u een ban.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 5 Mar 2014 20:34

Geachte Admin,

Ikzelf ben niet op het woord "troll" gekomen, ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Maar omdat ikzelf hier op dit forum ook eens een troll ben genoemd, en niemand daar over viel, dacht ik dat het woord troll toegestaan was op dit forum.

Het woord heb ik zelf in eerste instantie gelezen in berichten van iemand anders.
Vandaar...

Meten met 2 maten is niet helemaal eerlijk.
Desalnietemin zal ik het woord niet meer gebruiken, en hoop dan ook dat er op wordt toegezien dat een dergelijk woord dat eerder al door anderen is gebruikt, eerder wordt gevonden.
Als alle berichten tijdig zorgvuldig worden gelezen zou je dat gewoon hebben kunnen zien, en misschien al eerder hebben kunnen ingrijpen, zodat niet steeds de waarschuwingen bij mij komen te liggen.

:(

PS.
Ik heb nog gezocht naar de allereerste keer dat het woord troll hier op lymenet verscheen.
Dit was toen der tijd gericht naar mij en enkele andere forumgebruikers.
Het gekke is dat het er nu niet meer staat.
Jammer dat ik dat nu niet meer kan bewijzen.

Wel heb ik een bericht over een trol nog eruit gehaald, die wél is blijven staan:
viewtopic.php?f=8&t=7517&hilit=trol&start=30

RobertF

Berichtdoor RobertF » Wo 5 Mar 2014 22:52

@admin
admin schrijft
U krijgt een waarschuwing omdat u een ander forumlid een troll noemt en met insinuaties komt
.
Waarom heeft WillemT er nog geen gekregen als we het over insinuaties hebben

Bovendien is er niks mis met het woord troll want dit is wel degelijk op WillemT van toepassing.
Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken

De opzet van dit topic heeft dit doel want WillemT is nog nooit een wetenschappelijke discussie aangegaan.
Laatst gewijzigd door RobertF op Wo 5 Mar 2014 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

eus

Berichtdoor eus » Wo 5 Mar 2014 23:04

Vorig jaar oktober is er een verwijzing naar de volgende pagina geplaatst; http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29

Foetsie, je kunt op Trol en op Troll zoeken...
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 5 Mar 2014 23:24

De blog van Relative Risk is (voorlopig?) van het net verdwenen:

http://relative-risk.blogspot.nl/2014/0 ... to-be.html

Een veel Lymepatiënt-vriendelijker alternatief is:

http://campother.blogspot.nl/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Do 6 Mar 2014 14:31

RobertF schreef:
admin schrijft
U krijgt een waarschuwing omdat u een ander forumlid een troll noemt en met insinuaties komt
.
Waarom heeft WillemT er nog geen gekregen als we het over insinuaties hebben

Bij mijn weten heeft WillemT nooit geïnsinueerd dat iemand bijvoorbeeld betaald wordt om berichten te plaatsen, of iemand voor troll uitgemaakt, of gezegd dat iemand het forum maar moet verlaten, of scheldwoorden gebruikt. Daarentegen krijgt WillemT dat zelf wel geregeld te verduren.

Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken

Hier valt wel meer over te zeggen:

Engelse wiki over troll:
Application of the term troll is subjective. Some readers may characterize a post as trolling, while others may regard the same post as a legitimate contribution to the discussion, even if controversial. Like any pejorative term, it can be used as an ad hominem attack, suggesting a negative motivation.

Ik als admin van dit forum beschouw de berichten van WillemT als "legitimate contribution to the discussion, even if controversial."

De verklaring voor de emotionele reacties die op de berichten van WillemT volgen, moet meer gezocht worden in de intolerantie voor bepaalde informatie en opvattingen anders dan de eigen, wat een wijdverbreid verschijnsel is in Lymeland.

Wie problemen heeft met de berichten van WillemT, kan ze ofwel negeren, ofwel er inhoudelijk on-topic op ingaan en dan niet-inhoudelijke op de persoon gerichte opmerkingen achterwege laten.

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Do 6 Mar 2014 16:52

Foetsie schreef:Meten met 2 maten is niet helemaal eerlijk.

Er is hier sprake van "meten met nieuwe maten" en u bent de eerste die er mee te maken krijgt, waarbij is meegewogen dat u recentelijk nog was gewaarschuwd voor behoorlijk ongepaste opmerkingen.

WillemT

Berichtdoor WillemT » Do 6 Mar 2014 18:16

admin schreef:door admin » do 6 maart 2014 16:52

Ik dank adm. voor de glasheldere toelichting.
Ik zal in de toekomst niet meer actief zijn op dit forum. Mijn opponenten zullen er blij mee zijn.

WillemT

RobertF

Berichtdoor RobertF » Do 6 Mar 2014 19:18

@admin
Je houdt WillemT ten onrechte de hand boven het hoofd.

is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties

Dit is wat WillemT oproept met zijn postings en deze posting hier ook. Het is hetzelfde als je in een cafe roept dat je van de AA bent. Bovendien levert hij geen wezenlijke bijdrage tot inhoudelijke discussie. Ik heb altijd in de berichten op zijn kritiek inhoudelijk geantwoord maar dan kwam daar nooit een antwoord terug.
Lees maar eens deze posting.
viewtopic.php?f=2&t=7484

WillemT maakt met iedereen ruzie, hij heeft ervoor gezorgd dat Alexander van dit forum verdween en mij ook allerlei onkunde verwezen. Helaas heeft hij zelf nog nooit iets gepresteerd. Als je zo zeker bent van de foutieve info op dit forum waarom schrijf je dan niet een artikel in een medisch tijdschrift of in een krant.

WillemT is zeer goed op de hoogte van wat er rondom Lyme gebeurt, hij kent veel literatuur ook uit het verleden en kent ook de scene goed met NVLP enz. Welke niet Lymepatient doet zoiets? Wie is er zo ingewijd? Hij zegt geen patient te zijn maar is voor mij iemand die zeer teleurgesteld is in de medische wereld en een bloed hekel heeft aan de ILADS organisatie, dus een Lymepatient die nooit officieel de diagnose kreeg . Hij is actief op beide Lyme fora en kent ook de personen zeer goed. Dat betekent dat hij alle postings zeer goed volgt er dus heel veel tijd in steekt. Ik heb daar geen tijd voor en verlies daar ook het overzicht.
Wie doet zoiets en kan zoiets???.
Ik geloof dat admin, Martijn en WillemT dezelfde zijn.

Je was van plan het forum te sluiten. Ik zou zeggen doen, het blijkt dat je niet meer objectief kunt oordelen.

Terug naar “Lyme Café”