hebben vrouwelijke hormonen invloed op de lyme

Wetenschappelijke onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, zoals wetenschappelijke medische publicaties en artikelen die worden ondersteund door dergelijke publicaties.
Vlindertje19

Re: hebben vrouwelijke hormonen invloed op de lyme

Berichtdoor Vlindertje19 » Wo 8 Okt 2014 21:44

NMDA schreef:Dus dit zou bij jullie beiden de op het eerste oog tegenstrijdige reacties tijdens menstruatie op jullie Lyme symptomen kunnen verklaren. Dus Vlindertje19 misschien is het verstandig om je ijzer gehalte eens te laten meten. Misschien dat ijzer supplementatie tijdens je ongesteldheid je klachten zouden kunnen doen verminderen.

Hoi NMDA,

Al mijn waardes zijn laag tot onder de referentiewaarde dus niet alleen het ijzer. Hoe mijn ijzer nu staat weet ik niet, maar de laatste keer stond hij op 10 en dat was volgens het lab op de ondergrens en daarom niet meteen alarmbellen, want zodra hij eronder valt, zouden er pas alarmbellen gaan rinkelen. Mijn HB is altijd al goed geweest, maar dit is de laatste van de ijzergroep (ijzer, ferritine, transferrine en transferrine-verzadiging) die uiteindelijk ook gaat dalen.

Het nemen van ijzer voor en tijdens de menstruatie doe ik nog (niet). Eerst even de rest afwachten.

Groetjes

Terug naar “Wetenschap”