Zijn alle klachten door Lyme of.......

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Martijn

Re: Zijn alle klachten door Lyme of.......

Berichtdoor Martijn » Za 21 Aug 2010 22:00

bjan schreef:(voorbeeld):
Iemand is regelmatig wat moe en heeft af en toe pijn in enkele gewrichten . Deze persoon kan van allerlei onschuldige kwaaltjes hebben waardoor hij deze vage klachten heeft.

Ja, en de persoon kan ook werkelijk een aandoening hebben. Jij concentreert je steeds op hypochondrie, maar er zijn diverse mogelijkheden, zoals ik in mijn vorige bericht al noemde.

Dit is trouwens ook weer een andere kwestie dan de discussie over de diagnose en behandeling.

bjan

Berichtdoor bjan » Za 21 Aug 2010 22:05

Whoops ik begrijp het echt allemaal wel maar ik vond het forum zo verschrikkelijk doods sinds ik er elke dag op kijk om te zien of ik iets nieuws vindt waar ik wat aan heb zodat ik zelf maar wat leven in de brouwerij heb gebracht. Wellicht via een lichte provocatie maar toch ik vond het wel leuk en leerzaam
Ik zal het nooit meer doen en in het vervolg een "normaal" lid zijn. Ik hoop niet dat ik teveel energie heb weggesluisd van u . Ik kan mijn recaclitrantie trouwens ook niet plaatsen bij mezelf voor de EM zodat ik dit ook bij de gevolgen van mijn lyme besmetting zal voegen .
Goed weekend trouwens .

bjan

Berichtdoor bjan » Za 21 Aug 2010 22:29

judith , wat ik bedoel is:

(voorbeeld):
Iemand is regelmatig wat moe en heeft af en toe pijn in enkele gewrichten . Deze persoon kan van allerlei onschuldige kwaaltjes hebben waardoor hij deze vage klachten heeft. Echter... deze persoon heeft iets over LYME gelezen en vernomen dat zijn vage klachten ook voorkomen bij het ECHTE ziektebeeld LYME Borelliose. Welnu HYPOCHONDER als deze persoon is bijt hij of zij zich vast in de veronderstelling dat hij of zij LYME patient is en gaat hierin zover dat hij bij allerhande doktoren terecht wil en aan een ieder die het maar horen wil verteld dat hij of zij een zware LYME patient is. Dit is dus een voorbeeld van wat ik bedoel met een hypochonder in samenhang met het fenomeen LYME. Voor een hypochonder is LYME een ideale ziekteveronderstelling omdat de klachten, diagnose , verloop e.d zo vaag zijn. Als iemand bij gelijke klachten bij een arts verondersteld dat hij of zij ernstige bloedarmoede heeft dan is dat met 1 simpel testje de nek omgedraaid. Dat wil een hypochonder niet zo graag. Ik verwacht dat een soortgelijk voorbeeld als ik nu schets met regelmaat m.b.t Lyme bij artsen voorbijkomt en er daarom zo`n vage sfeer hangt af en toe.
Dit neemt (NOGMAALS HIERBIJ DOOR MIJ GEZEGD) niet weg dat er veel echte lymepatienten zijn, ook op dit forum die niets met dit verhaal te maken hebben. Als ik er zelf 1 van word ( van die "echte" patienten) dan veranderd dat mijn ideeen over hypochondrie en LYME echter niet.
Ik vind zelf het hele verloop van de ziekte en de grote verscheidenheid aan meningen als het op behandeling aankomt doodeng en met een " licht hypochondrische inslag" zal ik de komende jaren alle kwaaltje en vermoeidheidjes nauwlettend monitoren. Morgen dag 21 van de AB kuur. Ik hou het daarna voor gezien en zal u als u daar prijs ops stelt op de hoogte houden.

marietje

Berichtdoor marietje » Za 21 Aug 2010 22:30

....maar ik vond het forum zo verschrikkelijk doods sinds ik er elke dag op kijk om te zien of ik iets nieuws vindt waar ik wat aan heb zodat ik zelf maar wat leven in de brouwerij heb gebracht. Wellicht via een lichte provocatie maar toch ik vond het wel leuk en leerzaam

Ik vond het ook bijzonder bijzonder amusant... :? :roll:
Luctor et Emergo

whoops

Berichtdoor whoops » Za 21 Aug 2010 22:32

Geeft niet, ik heb me even lekker af kunnen reageren,[veel mensen denken zo maar zeggen het niet]en jij had even geen tam forum,allebei tevereden.

bjan

Berichtdoor bjan » Za 21 Aug 2010 22:42

wat is "jouw verhaal" met Lyme eigenlijk Whoops ?

Martijn

Berichtdoor Martijn » Za 21 Aug 2010 22:51

WillemT schreef:Dit dateer uit 2007:

[...]

WillemT.

Hierop kan nog steeds gereageerd worden

Wat wil je hiermee zeggen?

marietje

Berichtdoor marietje » Za 21 Aug 2010 22:54

Olie op het vuur willen gooien soms, Martijn?
Luctor et Emergo

WillemT

Berichtdoor WillemT » Zo 22 Aug 2010 1:05

De conclusie kan zijn dat er geen aanwijzingen zijn dat Whoops destijds lyme had.
Dit n.a.v. de vraag van Bjan.

WillemT

eus

Berichtdoor eus » Zo 22 Aug 2010 9:07

Goedemorgen Willem T.

Dank voor je kortzichtige en suggestieve bijdrage met betrekking tot ons forumlid Whoops.
Als je al haar bijdragen goed gelezen hebt, dan heb je kunnen lezen dat na de negatieve uitslagen in het ziekenhuis er opnieuw testen uitgevoerd zijn, welke positief bleken te zijn.

Beter lezen is hier op z'n plaats, evenals het excuses aanbieden aan Whoops! Lees dan ook direct de forumregels even na; "Leden moeten berichten plaatsen op een manier die respectvol is voor andere forumgebruikers" en "verschillende meningen zijn toegestaan op dit forum, maar ad hominem argumentatie (persoonlijke aanvallen) moet worden vermeden" .
:zwaaien: Eus

"LymeNet gebruikt een “three strikes”-beleid. Gebruikers worden maximaal drie keer gewaarschuwd voor overtredingen van de regels in een periode van drie maanden. Als er noodzaak is tot een vierde waarschuwing, dan zal een tijdelijke ban worden toegepast van een periode tussen 7 dagen tot 1 maand." Wellicht is deze ook nog van toepassing!
Laatst gewijzigd door eus op Zo 22 Aug 2010 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Terug naar “Medisch”