Het bestuur van de NVLP is afgetreden
-
-
Hallo allemaal,
Wat ik erg graag wil weten van mogelijke kandidaten is: wat zijn jullie van plan te doen met de werkgroep?
Ik zou het niet goed vinden als die zou (moeten) verdwijnen, mede omdat die mensen op vrijwillige basis heel veel werk verzetten.o.m het verzorgen van de voorlichting aan EHBO-verenigingen en scholen en nou noem maar op.Omdat de politiek dit laat liggen.
Ook moeten we er op letten, vind ik, dat we de onbereidwilligheid van artsen om goed te behandelen niet op het bordje van de bestuursleden van de vereniging leggen. Ik weet van verschillende van hen dat ze het niet eens zijn met de wijze waarop bv. de CBO-richtlijnen door artsen mis(ge)bruikt worden. Iedereen loopt tegen muren op,helaas.
Een goed bestuurslid moet wat mij betreft beschikken over een flinke dosis tact. Aan olifanten in een porseleinkast hebben we niets.
Wat ik erg graag wil weten van mogelijke kandidaten is: wat zijn jullie van plan te doen met de werkgroep?
Ik zou het niet goed vinden als die zou (moeten) verdwijnen, mede omdat die mensen op vrijwillige basis heel veel werk verzetten.o.m het verzorgen van de voorlichting aan EHBO-verenigingen en scholen en nou noem maar op.Omdat de politiek dit laat liggen.
Ook moeten we er op letten, vind ik, dat we de onbereidwilligheid van artsen om goed te behandelen niet op het bordje van de bestuursleden van de vereniging leggen. Ik weet van verschillende van hen dat ze het niet eens zijn met de wijze waarop bv. de CBO-richtlijnen door artsen mis(ge)bruikt worden. Iedereen loopt tegen muren op,helaas.
Een goed bestuurslid moet wat mij betreft beschikken over een flinke dosis tact. Aan olifanten in een porseleinkast hebben we niets.
-
Bericht van Nel den Ouden
Lieve allemaal,
Ik zal me aan het einde van dit weekend op het forum voorstellen.Even geduld nog!
Tot gauw,
Nel den Ouden
Ik zal me aan het einde van dit weekend op het forum voorstellen.Even geduld nog!
Tot gauw,
Nel den Ouden
-
-
marietje schreef:wat zijn jullie van plan te doen met de werkgroep?
Ik ben misschien wat direct, maar ben altijd bereid te luisteren naar mensen die op hun beurt ook naar mij willen luisteren. V.w.b. mensen die goed werk (willen) doen, zoals de door jou genoemde "werkgroep": Ik vind dat iedereen zoveel mogelijk datgene moet doen waar hij/zij goed in is, leuk vind, en tijd in wil steken, en moedig het van harte aan. Ook wil ik kijken of we met een wetenschappelijke denktank de voorlichting nog kunnen verbeteren als het gaat om het herkennen van vroege symptomen, omdat slechts een beperkt aantal Lyme-patienten (77% volgens de CBO-richtlijn) een EM krijgt. Van die andere 23% is nog weinig bekend. Deze mensen moeten, hoewel ze vaak al ernstiger problemen hebben zoals neuroborreliose (16%), maanden wachten tot er mogelijk een positieve serologie optreedt, terwijl op basis van de symptomen misschien al eerder een diagnose is te stellen, als daar maar voldoende kennis van is.
-
Er staat dat het hele bestuur is afgetreden.
Betekent dit dat Hanita en Ronald ook zijn afgetreden en zoja waarom?
Ik vroeg mij af of het soms niet de bedoeling is dat mensen van de LWKL zich kandidaat stellen?
Degenen die ik graag als kandidaat zou zien zijn:
Martijn, Robert F. en Dame.
In hen heb ik heel veel vertrouwen wat betreft hun kennis, hun manier van presentatie en de wil om iets voor anderen te betekenen.
Ook Alexander zou wat mij betreft een goede kandidaat zijn.
Maar ik begrijp dat zij zich allemaal niet kandidaat willen/kunnen stellen, anders was dat al wel gemeld, denk ik.
Hoeveel kandidaten moeten er eigenlijk komen? En als er niet genoeg kandidaten zich aanmelden, wat dan?
En alle leden kennen elkaar toch helemaal niet. Nu heb je het geluk dat je via het forum wat mensen kent.
Maar het is dan toch heel erg moeilijk om aan die 10 stemmen te komen?!
Waarom hebben ze daar zo'n regel voor opgesteld?
Ik maak mij best een beetje bezorgd over hoe dat dan allemaal gaat. En of er dan wel de juiste mensen komen die de Lymepatiënten vertegenwoordigen.
Betekent dit dat Hanita en Ronald ook zijn afgetreden en zoja waarom?
Ik vroeg mij af of het soms niet de bedoeling is dat mensen van de LWKL zich kandidaat stellen?
Degenen die ik graag als kandidaat zou zien zijn:
In hen heb ik heel veel vertrouwen wat betreft hun kennis, hun manier van presentatie en de wil om iets voor anderen te betekenen.
Maar ik begrijp dat zij zich allemaal niet kandidaat willen/kunnen stellen, anders was dat al wel gemeld, denk ik.
Hoeveel kandidaten moeten er eigenlijk komen? En als er niet genoeg kandidaten zich aanmelden, wat dan?
En alle leden kennen elkaar toch helemaal niet. Nu heb je het geluk dat je via het forum wat mensen kent.
Maar het is dan toch heel erg moeilijk om aan die 10 stemmen te komen?!
Waarom hebben ze daar zo'n regel voor opgesteld?
Ik maak mij best een beetje bezorgd over hoe dat dan allemaal gaat. En of er dan wel de juiste mensen komen die de Lymepatiënten vertegenwoordigen.

The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in
-
Re: Het bestuur van de NVLP is afgetreden
rn.mast@zonnet.nl schreef:Zelf ben ik bereid om me ervoor in te zetten als er voldoende mensen achter me staan.
Ik wil ook wel op je stemmen, Robert.
Hoe moet dat dan? Omdat dat voor 1 april daar binnen moet zijn.
Moet jij dat dan regelen of wijzelf?
En als er nog iemand zich kandidaat stelt, kan ik daar dan ook nog op stemmen?
En op die 1 april moet je dan alsnog een keer op diegene stemmen.
Op mijn vorige post heeft nog niemand gereageerd, maar ik zou zo graag wat meer uitleg hebben over alles.

The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in
-
Re: Het bestuur van de NVLP is afgetreden
Danger schreef:Ik wil ook wel op je stemmen, Robert.
Hoe moet dat dan? Omdat dat voor 1 april daar binnen moet zijn.
Moet jij dat dan regelen of wijzelf?
Vorig jaar kregen Hanita en Ronald brieven thuisgestuurd van de leden die ze wilden voordragen. Het waren brieven met een standaardopmaak, die van het forum konden worden gedownload. Ik hoop dat Nel vanavond zo'n brief beschikbaar heeft. Of Hanita?
Danger schreef:En als er nog iemand zich kandidaat stelt, kan ik daar dan ook nog op stemmen?
Ja, alle leden die je wilt voordragen mag je zo'n brief toesturen. Vorig jaar waren er niet meer kandidaten dan functies, dus het werk zal beperkt blijven. Het probleem met het in het bestuur gaan is dat je daar politiek inzicht voor moet hebben, en je bovendien ook politiek correct op dient te stellen. Dat betekent dat je een deel van je "vrijheden" moet inleveren, omdat je als bestuurslid uit naam van de vereniging moet kunnen communiceren, en het verwarrend zou zijn als je daarbuitenom een andere leer preekt. Als ik in het bestuur zou komen zou mijn rol op het forum dus veranderen.
De uitdaging is natuurlijk om in het bestuur alle neuzen een (en de goede) kant op te krijgen voor wat betreft die punten waarover overeenstemming moet zijn.
Danger schreef:En op die 1 april moet je dan alsnog een keer op diegene stemmen.
Je hoeft niet per se in de vergadering aanwezig te zijn, maar je steun is natuurlijk ook daar zeer welkom.
Danger schreef:Op mijn vorige post heeft nog niemand gereageerd, maar ik zou zo graag wat meer uitleg hebben over alles.
Danger schreef:Waarom hebben ze daar zo'n regel voor opgesteld?
Misschien om een feestje voor zichzelf te bouwen? Het ons-kent-ons gehalte dwing je door zo'n bureaucratische regel wel af. Het enige moment waarop er in een grote groep besluiten kunnen worden genomen, de jaarvergadering, ontdoe je met die regel van de mogelijkheid om ook werkelijk nieuwe bestuursleden te werven.
Maar anderzijds is het ook een manier om te laten zien dat je iets voor elkaar kunt krijgen als kandidaat, en bovendien al werk in die richting verricht, anders zou je nooit zoveel Lyme-patienten kennen. Mooie praatjes alleen op de jaarvergadering moet je namelijk ook waar kunnen maken...
-
Danger schreef:Degenen die ik graag als kandidaat zou zien zijn:
Mogelijk beraden ze zich nog op een kandidaatsstelling?
Maar voor het geval dat ze daarvoor toch te veel vrijheden op moeten geven geef ik liever mijn vrijheden op. Bovendien heb ik politieke interesse en scoor ik op mijn werk hoog als het gaat om samenwerking.
Uiteraard zal ik vanuit het bestuur dankbaar gebruik maken van het werk dat de door jou genoemde mensen al hebben gedaan. Een van de eerste dingen die ik in het bestuur wil doen is cijfers verzamelen om nou eens een beter beeld te krijgen van hoeveel patienten er nou eigenlijk zijn. Volgens mij weet de telefoonwerkgroep bijvoorbeeld precies hoeveel telefoontjes ze krijgen, en ik zou alle mensen (met hun toestemming) willen registreren die gebruik maken van de telefoonservice. Ook zou ik het lidmaatschap willen onderverdelen in betaald en onbetaald lidmaatschap met verschillende privileges. Onbetaalde leden zouden bijvoorbeeld alleen een e-mail nieuwsbrief krijgen. Op die manier houd je namelijk ook de mensen betrokken die het lidmaatschap niet kunnen of nog niet willen betalen, omdat ze nog niet zeker weten of ze wel Lyme hebben.
-
Beste Mandy en allemaal,
Ik heb me opzettelijk even wat teruggetrokken want het hele gedoe liet me allemaal niet onberoerd.
Het is goed misgelopen bij de NVLP en dat is ontzettend jammer. We hadden heel graag samen met z'n allen veel goeds voor de lymepatienten gedaan. Het was geen eenvoudig jaar en het heeft veel energie gekost en het is heel erg jammer wat er nu gebeurd is.
Zelf kies ik ervoor mijn energie en tijd niet langer in deze club te steken. Ik ga gewoon door met alles waar ik mee bezig ben maar niet dus meer met de NVLP.
Ik wens een ieder die dat wel wil heel veel succes!
Hanita
Ik heb me opzettelijk even wat teruggetrokken want het hele gedoe liet me allemaal niet onberoerd.
Het is goed misgelopen bij de NVLP en dat is ontzettend jammer. We hadden heel graag samen met z'n allen veel goeds voor de lymepatienten gedaan. Het was geen eenvoudig jaar en het heeft veel energie gekost en het is heel erg jammer wat er nu gebeurd is.
Zelf kies ik ervoor mijn energie en tijd niet langer in deze club te steken. Ik ga gewoon door met alles waar ik mee bezig ben maar niet dus meer met de NVLP.
Ik wens een ieder die dat wel wil heel veel succes!
Hanita