lyme???

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
esmee

lyme???

Berichtdoor esmee » Do 12 Aug 2004 10:34

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier, en ik heb een vraag. Inmiddels 3 weken geleden ben ik door een teek gebeten. Hij zat tussen mijn 2e en 3e teen van mijn linkervoet, en ik zag hem omdat hij was losgelaten en er bloed stroomde. De teek was nog niet vol (nog klein), en zat dus al los. Ik heb de boel ontsmet, en dat was dat.
Na 2 weken merkte ik een rode uitslag op, op de onderste helft van de 2e en 3e teen van de linkervoet, die doorliep tot de achterkant van de tenen. Het is dus een vrij kleine rode vlek, licht gebobbeld, en licht jeukend. Nu, na een week lijkt de uitslag lichter van kleur te worden. Hij is iig niet groter geworden. Ik ben naar de huisarts gegaan, en hij heeft bloed laten afnemen op Lyme. Nav alles wat ik inmiddels gelezen heb, heeft deze test niet zoveel zin, zeker niet binnen 3 weken na de beet.
Kan deze vlek Lyme betekenen, of is dat onwaarschijnlijk? Ik heb een beroerde huisarts, die al diverse diagnoses bij mij gemist heeft. Dus ik heb sowieso al weinig vertrouwen in wat hij me gaat vertellen. Moet ik aandringen op behandeling? Of misschien wachten, en de bloedtest over een paar weken herhalen?
Ik heb bovendien een falende schildklier en chronische vermoeidheid, en heel veel symptomen die overlappen met Lyme, dus kan ik ook niet goed nagaan of ik die klachten nu heb van de Lyme, of dat dat mijn "gewone" klachten zijn. Wat te doen?? Heeft iemand goed advies voor mij?
Alvast bedankt!
Esmee

Martijn

Re: lyme???

Berichtdoor Martijn » Do 12 Aug 2004 15:16