Plaats hier resultaten van testen bij Pro Health

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
bamboe

Re: Plaats hier resultaten van testen bij Pro Health

Berichtdoor bamboe » Zo 29 Mei 2011 15:50

Hoi Henk,

ik word in de nacht meestal 1x wakker van de hartkloppingen.
ik slaap dan niet gelijk weer in en ik ga meestal dan nog ff wat computeren en dan slaap ik weer verder.
het is niet dat ik de wekker erop zet of zo:-)

Je arts weet ervan, van die steeds beter wordende uitslagen.
Maar ik bedoel: je arts ziet als het goed is ook dat je uitslagen beter worden.
Trekt je arts hardop dan geen conclusies waar je bij bent over die veranderende uitslagen?
Of bijv over waarom de pcr-test eerst negatief was en nu positief?
Je vraag over dode bacterien vind ik ook heel interessant ivm de pcr-test.
Zou het anders liggen met anti-stoffentesten?
Ik dacht dat bijv inentingen ook worden gedaan met dode bacterien en dan nog worden antistoffen gemaakt (dacht ik).
Dus ook dode bacterien worden misschien hetzelfde behandeld door een lichaam als levende?
Maar goed, jouw vraag is misschien ook meer: als de testen reageren op dood bacteriemateriaal, hoe weet ik dan of ik nog werkende infecties in mijn lijf heb of niet?

Ik ken niet alle producten die jij gebruikt.
Maar wel argentyn, nattokinase, samento e.d.
Ik heb zelf mijn eigen colloidaal zilver gemaakt en een tijd gebruikt, maar op een gegeven moment kreeg ik het idee dat mijn lijf het niet meer kwijtkon.
Ergens werd ook getest dat ik een overschot aan metalen in mijn lichaam had.
Het was geen amalgaam, want die was er al uit.
De nattokinase ken ik van een (lyme-)vriendin, die is er heel content mee: het gooit de cystes in sneltreinvaart open.
Zij heeft die van een winkel die een zeer geconcentreerde vorm ervan verkoopt.
Ik ben zelf echter allergisch voor alles wat met soja te maken heeft.
En ik heb een kaliumoverschot.
En soja bergt zeer veel kalium in zich.
Zelh3 ken ik niet, wat is dat?!
Samento en vit d: heb ik ook allebei gebruikt.
Samento doet niets meer bij me en vitamine D gebruik ik nu ook.

Afijn flinke bezigheidstherapie, die lyme of de postlyme of wat het ook is...

Sterkte voor jou!!!

lil

Berichtdoor lil » Di 28 Jun 2011 12:49

test bij Pro health:

Serologie/immunologie
Borrelia C6 (Elisa) 0,99 index ref:<0,9 beoordeling:dubieus
Borrelia IGM (Elisa) 1,76 U/ml ref <3U/ml beoordeling : negatief
Immoblot Igm- VLSE zwakke band
Borrelia IgG-VlsE 0,06 U/ml ref < 3U/ml beoordeling : negatief
EM: ja
tekenbeet:onbekend
Dubieuze elisa C6 te conformeren met zwakke Vlse band in IgM.VLSE is zeer specifiek voor Bb.In western blot nog slechts 1 band zichtbaar (41 kD zichtbaar). Niet specifiek voor Bb. Immunologisch geen duidelijk beeld voor Bb.
Heb al vijf jaar pijnklachten aan mijn voeten.Heb 15 jaar geleden twee em's gehad maar geen teek gezien.
Bartonella negatief bij Pro Health.
Vinden jullie deze uitslag overtuigend genoeg om AB voor langere tijd te gaan slikken.Mijn abng arts wil dit wel starten nadat ze allerlei andere middelen heeft geprobeerd.
Heb al allerlei andere behandelingen gehad die geen resultaat gaven voor mijn peesontstekingen, zodat ik zo langzamerhand overtuigd raak dat lyme nog het enige antwoord kan zijn op de vraag hoe ik hier aan kom . Ben moedeloos.
Wie kan uitleg geven bij deze testresultaten?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 29 Jun 2011 16:39

Het lijkt mij behoorlijk evident dat je je moet laten behandelen voor de lyme.
Geen beter bewijs dan de EM die je gehad hebt (en jij had er twee).
Ook de testen wijzen op de ziekte van lyme: c6-band en dan volgens de ILADS (internationale lymevereniging) hoef je maar 1 voor lyme specifieke band in de western blot te hebben: en dat is de VlSE bij jou.

Je vertelt verder niets over je klachten, maar op basis van bovenstaand lijkt me de aanleiding zeker aanwezig om tot behandeling over te gaan.

Ik zou zeggen ga ervoor Lil!

Martijn

Berichtdoor Martijn » Wo 29 Jun 2011 18:21

bamboe schreef:Het lijkt mij behoorlijk evident dat je je moet laten behandelen voor de lyme.
Geen beter bewijs dan de EM die je gehad hebt (en jij had er twee).

Dat iemand ooit eens evident Lyme zou hebben hebben gehad, betekent natuurlijk niet dat dan vervolgens alle symptomen in het latere leven zonder meer aan Lyme moeten worden toegeschreven. Bovendien is niet eens zeker of lil daadwerkelijk 2 EMs had, want niet elke rode ring is een EM.

bamboe schreef:Ook de testen wijzen op de ziekte van lyme: c6-band en dan volgens de ILADS (internationale lymevereniging) hoef je maar 1 voor lyme specifieke band in de western blot te hebben: en dat is de VlSE bij jou.

Je hoeft misschien maar 1 specifieke band te hebben om te kunnen zeggen dat er een aanwijzing is voor Lyme, maar dat is nog lang geen diagnose. Hoe meer specifieke banden, hoe sterker de aanwijzing. De testresultaten moeten altijd in combinatie met andere gegevens worden beoordeeld.

Er is een zwakke band, maar ook Pro Health beoordeeld het geheel met "Immunologisch geen duidelijk beeld voor Bb." Opvallend dat in Lymeland bij negatieve testen er al gauw wordt gezegd dat de testen niet betrouwbaar zijn, dus dat men er maar niet teveel waarde aan moet hechten, maar als er ook maar iets dubieus of zwak uit de testen komt, wordt er al gauw veel waarde aan gehecht als aanwijzing voor Lyme.

Dit is gewoon niet juist: al die testen hebben een specificiteit en sensitiviteit die beide lager zijn dan 100%, dus al die testen geven zowel fout-negatieve als fout-positieve uitslagen. Ook voor Pro Health geldt dat, ook Pro Health geeft soms vals-positieve resultaten. Er wordt trouwens ook geregeld beweert dat Pro Health betere testen heeft, maar ik heb dit niemand hard zien maken.

Ik vind het nogal wat om voor langere tijd te antibiotica gaan gebruiken of te adviseren, dan moet de diagnose toch wel redelijk aannemelijk zijn. Zo'n behandeling zou dan in ieder geval als een proefbehandeling beschouwd moeten worden. Wat alles natuurlijk sowieso lastig maakt, is dat het niet wetenschappelijk is aangetoond dat langdurige behandelingen nuttig zijn.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 29 Jun 2011 19:02

¨als er ook maar iets dubieus of zwak uit de testen komt, wordt er al gauw veel waarde aan gehecht als aanwijzing voor Lyme.¨

1. het feit dat lil zo lang geleden besmet is (15 jaar) zou meegewogen moeten worden bij het lezen van de antistoffentesten omdat antistoffenvorming na zoveel jaar na een besmetting vaak afgenomen is;
2. juist omdat de testen niet zo sensitief zijn en omdat ze dus niet altijd goed de lymepatienten eruit zeven zou ik dat als reden zien om alleen al op basis van de testen de geringste specifieke aanwijzing (vsle-band) serieus te nemen;
3. gesteld dat hier sprake van de ziekte van lyme is, wat mij betreft zijn de tekenen daar, dan is het na zoveel jaar met deze ziekte (onbehandeld?) rondlopen niet uit te sluiten dat naast de ziekte van lyme wel meer aan de hand is. voor zover het andere bacteriele infecties betreft, heb je mazzel met een antibioticabehandeling omdat deze meerdere bacteriele infecties kan aanpakken;
4. ik neem aan dat lils arts ook haar klachten heeft bekeken in haar advies om tot behandeling met antibiotica over te gaan. daar doet lil nu hier geen melding van maar het is wel een doorslaggevende wegingsfactor.
5. ingaand op jouw twijfels Martijn bij langdurige antibioticabehandeling bij de ziekte van lyme: ik draai het om: heb jij Martijn dan wel wetenschappelijk bewijs voor jouw -impliciete- bewering dat een kortdurende antibioticakuur afdoende helpt bij het uitroeien van de ziekte van lyme?

Ik citeer de richtlijnen van de ILADS:

¨Er is nooit in de geschiedenis van deze ziekte een studie geweest die bewijst dat zelfs een eenvoudige 30 dagen antibiotica behandeling de Lyme-ziekte geneest. Echter is er een overvloed aan literatuur dat aantoont, dat zowel histologisch als in cultuur een korte antibiotica kuur mislukt in het uitroeien van de Lyme spirocheet.
Een ongecompliceerd geval van Lyme-ziekte vereist een gemiddelde van 6-12 maanden antibiotica therapie met een hoge dosering. Het terugkomen van de symptomen en het bewijs van voortgezette aanwezigheid van B. burgdorferi geeft de noodzaak voor een verdere behandeling aan. De echte reële consequenties van een onbehandelde chronische persisterende Lyme infectie wegen zwaarder dan de consequenties van een lange antibiotica behandeling.
Vele patiënten met Lyme-ziekte hebben een therapie nodig van 1-4 jaar of tot dat de patiënt symptoomvrij is. Terugvallen komen voor en de handhaving van antibiotica kan nodig zijn. Er zijn geen testen beschikbaar die ons verzekeren dat de organismen uitgeroeid zijn of dat de patiënt is genezen.
¨
Laatst gewijzigd door bamboe op Wo 29 Jun 2011 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

lil

Berichtdoor lil » Wo 29 Jun 2011 19:26

Heb net een reactie geschreven maar blijkbaar deed ik iets fout en staat het er niet op.
Ik weet niet zeker of het een EM was want ik ben geen dokter maar als ik foto's zie dan lijkt het er zeker op.
Het waren twee rode kringen, geel in het midden met blaasjes erop, het voelde warm en wat hard aan. Ik kreeg dit in de Ardennen een bosrijke omgeving. De kringen gingen na een tweetal weken weg. Ik was niet ziek.Later bleven er twee paarse bobbeltjes over waarvan de dermatoloog zei dat dit littekens zijn van een daas of een teek.
Ik kreeg pas 10 jaar daarna pijnklachten aan mijn voeten.Ze beperken mijn activiteiten dagelijks enorm. Moet vaak gaan zitten vanwege de pijn. PIjn is vaak na activiteiten een dag erna nog erger.
Heb alle mogelijke behandelingen al gehad zonder resultaat.Ben ook vaak moe maar dan vooral doordat ik pijn heb en toch dingen wil doen en het meeste doe je toch op je voeten.Word dus moe van bewegen en zit dan veel te rusten.
Ben uitbehandeld er is geen verklaring voor te vinden. ik ben dan ook nu doorgestuurd naar de pijnkliniek.
Vooral dat er geen andere verklaring voor gevonden is geeft bij mij het gevoel dat het ondanks die dubieuse uitslag dan toch lyme kan zijn.Ik blijf hier enorm over piekeren.Zou zo graag zeker weten dat dat het is of het anders later naast me neer kunnen leggen....Alleen begrijp ik dat niemand mij die zekerheid kan geven.Toch wil ik gaan kansen laten liggen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik lees al heel lang mee op dit forum en wens iedereen sterkte!

Gerard

Berichtdoor Gerard » Ma 4 Jul 2011 21:33

De laatste tijd heb ik zonder duidelijke aanwijzing weer een toename van de klachten. Pijn in nek, achterhoofd, duizelig, toename spier-en gewrichtsklachten (om er een paar te noemen).

Nu heb ik mij bij Pro Health weer laten testen, dezelfde testen die ik 3jaar geleden ook heb laten doen.

De encoline gaf de volgende uitslaf: IgG:positief. Banden;VLsE,p39,p83,iv2(BBO323),iv3(Crasp3)(waarvan 3 zeer specifiek)
weg zijn nu iv1 en iv4 (PG)(allebei 22 KDa Bb antigeen)
IgM: dubieus:positief;VLsE.

Mijn vraag gaat over hetvolgende: de c6-peptide was de vorige keer 2.7 maar is nu 7,3 (boven0.99 positief, geloof ik). Kan ik dit interpreteren als dat de Bb nog steeds (of opnieuw) actief bezig is in het lichaam of zou er een andere verklaring voor deze toename kunnen zijn.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 5 Jul 2011 9:36

Hoi Gerard,

ik zou zeggen dat als het aantal antistoffen bij de c6-peptide is toegenomen dat je dat zeker als indicatie kunt zien dat de infectie is toegenomen.

hoe staat het met je klachten: zijn die ook navenant toegenomen?
heb je jezelf ook laten behandelen in de tijd tussen de laatste en de 1-na-laatste keer dat je jezelf testte?

sterkte!

Gerard

Berichtdoor Gerard » Di 5 Jul 2011 22:05

Hallo Bamboe,

Na de eerste test heb ik 9 maanden AB-kuur gehad. Daarna waren de meeste klachten verdwenen. die echter zo goed als allemaal weer terugkwamen. De AB-kuur was 3 jaar terug. Vorig jaar was mijn HA bereid mij een AB-kuur voor lanfere tijd te geven. Mocht zelf soort AB, hoogte dosis en voor hoe lang bepalen. Na 3 mnd zelfde effect als bij de eerste behandeling ook met weer terugkomen van de klachten. Vanwege de tegenstrijdige berichten de je leest op de Fora over langdurige AB-behandeling weet ik het niet meer. Ben in ieder geval gestopt met AB sindsdien. Volgens mijn ortho-moleculaire arts (P.vM.) is er zeker sprake van activiteit.
Bij Pro Health werd mij aangeraden nu een LTT test te laten doen, maar las hier al ergens dat deze ook niet betrouwbaar is. De klachten zijn nu al een tijdje vergelijkbaar met voor de AB/kuren. Ben inmiddels begonnen met eem allicine/kuur.Zit nu op 3 per dag.

Martijn

Berichtdoor Martijn » Wo 6 Jul 2011 13:15

Gerard schreef:De laatste tijd heb ik zonder duidelijke aanwijzing weer een toename van de klachten. Pijn in nek, achterhoofd, duizelig, toename spier-en gewrichtsklachten (om er een paar te noemen).

Wanneer heb je voor het laatste antibiotica gehad? Heb je de laatste tijd ook geen onconventionele methoden gebruikt die de toename van de klachten misschien zouden kunnen verklaren?

Gerard schreef:Nu heb ik mij bij Pro Health weer laten testen, dezelfde testen die ik 3jaar geleden ook heb laten doen.

Ik kan geen testresultaten van jou vinden uit 2008, wel uit 2006. Ik lees in een bericht van 15 sep 2006 dat je op 20/06/2006 je bloed bij Pro Health hebt laten testen. Voordat ik op je nieuwe testresultaten reageer, zou ik eerst even willen weten hoe dit zit, ben je 3 en/of 5 jaar geleden bij Pro Health getest (als je ten minste nog andere meningen wilt horen, want bamboe heeft immers al gesproken).

Terug naar “Lyme Café”