bioresonantie

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Gast

Berichtdoor Gast » Vr 7 Jan 2005 2:10

Ik hoorde ooit een mop van een non die zwanger bij moeder overste langs moest komen en vroeg hoe ze het had kunnen voorkomen.
Waarop moeder overste naar het gezicht van het nonnetje keek en zei: Een grote kan gevuld met citroensap opdrinken.
Oh zei het nonnetje raak je dan niet in verwachting?
Dat niet, zei moeder overste, maar het haalt in ieder geval die geile grijns van je smoel hahaha.

Alexander

Berichtdoor Alexander » Vr 7 Jan 2005 12:58

Beste Marianne,
Hier volgt het antwoord op je vraag "wat is nodig om te bewijzen dat een behandeling werkzaam is":
Dat deze behandeling aantoonbaar beter werkt dan een placebo-behandeling. Dit geldt nog meer voor behandelingen die gebaseerd zijn op theorieen of geloofssystemen die niet in overeenstemming zijn met de huidige algemeen geaccepteerde wetenschappelijke theorie en feiten.
Ik plaats hier nogmaals een stukje van het citaat dat ik al eerder plaatste:
The fact that an "alternative" method may exert a placebo effect that relieves symptoms is not sufficient reason to justify its use. Therapy should be based on the ability to alter abnormal physiology and not on the ability to elicit a less predictable placebo effect. Placebo therapy is inherently misleading and can make patients believe something is effective when it is not. Without controlled clinical trials, any treatment that is used could receive credit for the body's natural recuperative ability.

Medical "facts" are determined through a process in which hundreds of thousands of scientists share their observations and beliefs........
When controversies arise, further research can be devised to settle them. Gradually, a shared set of beliefs is developed that is considered scientifically accurate.
zie ook mijn bijdrage over "alternatieve" behandeling op http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?p=1650#1650
Groet Alexander

Marianne

Berichtdoor Marianne » Vr 7 Jan 2005 13:22

Hoi Alexander,

Ik geloof niet dat ik die vraag zo specifiek gesteld heb. Wat voor mij telt is of het voor mij werkt. Ik ben hier nu een aantal maanden mee bezig en ik geloof niet dat het een placebo-effect is. Ik heb de theorie hier rondom grondig bestudeerd en het is geen apekool. Je kunt toch niet stellen dat alles wat Dr.R. Rife gedaan heeft allemaal onder de categorie "onzin" valt. Ik voel me echt een stuk beter en ik hoop dat zich dat voorzet. Net zo goed als ik jullie toewens dat jullie verbetering ondervinden bij AB. Ik vind de vragen over de anti-conceptie wel een beetje ver gaan. Als je gaat stellen dat conceptie een kwaal is, vind ik dit op zijn minst zorgwekkend. Het lijkt alsof iedereen die iets anders probeert zich altijd moet verdedigen en daar heb ik gewoon geen behoefte aan. En als er iedere keer als ik iets anders inbreng de draak met me gestoken word ( overigens heb ik dit gevoel niet bij jou Alexander) vind ik dit NIET leuk.
Marianne

Gast

Berichtdoor Gast » Vr 7 Jan 2005 14:47

Beste Marianne,
Je hoeft je niet te verdedigen en je krijgt van mij alle respect voor je keuze. Mijn bedoeling is alleen mensen die niet de kennis hebben om onderscheid te maken tussen wat wetenschappelijk wel en niet klopt van de claims van sommige alternatieve behandelingen te waarschuwen voor bewuste of onbewuste misleiding.
Vriendelijke Groet Alexander

Gast

Berichtdoor Gast » Za 8 Jan 2005 5:11

Er zit een groot verschil tussen kritiek en persoonlijk gerichte kritiek en de laatste paar dagen lees ik in de persoonlijke gerichte kritieken veel cynisme. Laten we lief zijn voor elkaar en het niet te persoonlijk maken. Hiermee creeer je een aanvallende omgeving, laten we niet vergeten dat we allemaal ons portie hebben gekregen en een uitweg daarin zoeken is wel zeer persoonlijk en gaat niemand wat aan. Het valt me nog mee dat de mensen hier nog de bereidheid hebben om hun ervaringen te delen maar als een tegenreactie te persoonlijk word dan loop je het risico dat mensen zich hier niet serieus genomen voelen maar als simpel gezien worden. Hoop dat deze wind snel voorbij waait.
Laten we het luchtig houden en spanningvrij. Want dit is niet leuk meer en ik ga er niet meer over uitwijden dat vind ik verspilling van energie en die kunnen we beter gebruiken.

groet Liedefiet

hendrik

Berichtdoor hendrik » Za 8 Jan 2005 13:14

Anonymous schreef:Laten we lief zijn voor elkaar en het niet te persoonlijk maken. Hiermee creeer je een aanvallende omgeving, laten we niet vergeten dat we allemaal ons portie hebben gekregen en een uitweg daarin zoeken is wel zeer persoonlijk en gaat niemand wat aan. Liedefiet

Veel Lyme patienten zijn de wanhoop nabij, het vermogen om kritisch te kunnen denken gaat dan vervagen. Je bent dan een gemakkelijke prooi voor mensen die zeggen de "oplossing" te hebben gevonden.

Voor bijna elk beroep van vrachtwagenchauffeur tot bloemist moet je in Nederland een bewijs van vakbekwaamheid kunnen overleggen. Een alternatief rijbewijs of diploma bloemschikken wordt niet geaccepteerd.

Waarom kan in Nederland iedere gestoorde idioot zich uitgeven voor "genezer" zonder dat hij hier een bewijs van vakbekwaamheid kan overleggen.

Ik heb in de jaren dat ik ziek ben vele alternatieve genezers bezocht. De enige die er tot nu toe beter van geworden is, is de alternatief genezer.

Liedefiet Gast

Berichtdoor Liedefiet Gast » Zo 9 Jan 2005 5:50

Welke beroepsgroep je ook aanhaalt, het zijn en blijven mensen en...waar mensen werken worden (helaas) ook fouten gemaakt of ze nu vakbekwaam zijn of niet. Al doende leert men. Mijn stukje tekst was meer bedoeld om aan te geven dat sommigen geneigd zijn (naast het aanvoeren van bewijzen en kritiek) om belerend te zijn en dat bedoelde ik met persoonlijk worden, het gaat mij dan meer om de toon die gezet word in het bijna opdringen van een andere mening en suggereren hiermee dat je niet in staat bent om juiste beslissingen te maken voor jezelf. Sowieso komt tekst altijd anders over dan elkaar aanhoren.

Groetjes Liedefiet

Annelies

Bioresonantie Regien en Marianne

Berichtdoor Annelies » Vr 22 Apr 2005 22:09

Dag, hoe gaat het met jullie klachten en de bioresonantietherapie?
Mag ik ook weten wie dat uitvoert?
Annelies

---

Berichtdoor --- » Za 23 Apr 2005 9:25

Bijv. in Valthe provincie Drenthe, http://www.bioresonantiepraktijk.nl

erna gast

bioresonantietherapie

Berichtdoor erna gast » Di 3 Mei 2005 17:08

graag wil ik reageren over dit onderwerp mijn zoon heeeft lyme en heeft vorig jaar antibiotica gehad. zijn gewrichtspijn ging over maar zijn moeheid bleef een feit. hij bleef naog halve dagen op bed, tot ik naar de bioman ging en hij veel beter ging functioneren. hij kan meten of de borrelia bacterie aktief is of niet. hij heeft hem een jaar behandeld en gaf de laatste keer aan hem alleen met zijn therapie niet aan te kunnen en dus een nieuwe kuur nodig had. die krijgt hij nu voor een maand, en hoop hem samen met biotherapie weg te krijgen mijn zoon heeft er veel baat bij wanthij zou zonder deze therapie het bed niet meer afkomen, en dat als je pas 8 jaar bent. ik heb een hele goede bioman getroffen en hij is eerlijk met adviezen en geeft aan of het helpt of niet. ik vertrouw erop, omdat hij aangeeft wanneer hij slechter is hij (de borrelia) aktief is en anders passief. het is een volgens mij betrouwbaar hulpmiddel.

Terug naar “Onconventioneel”