Dagblad van het Noorden: Onderzoek naar tekenbeten

Voor nieuws en actualiteiten die specifiek betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Plaats niet-specifieke gezondheidsgerelateerde onderwerpen bij het speciale forum "Gezondheid Algemeen".
Danger

Berichtdoor Danger » Za 12 Mei 2007 16:20

Niek schreef:
Danger schreef:Toch positief dat ze nu ook met coïnfecties aan de gang gaan, wie had dat gedacht?

daar waren ze 15 jaar geleden ook al mee aan de gang als je de publikaties doorleest, en toch gebeurt er naar buiten toe niks ...

Wie weet dit keer wel, dat kan je nog niet weten.
15 jaar geleden wisten ze mss ook nog niet wat ze nu wisten en waren er sowieso minder teken (waarvan er ook minder % borrelia of coïnfecties bij zich hadden) en was het belang mss ook minder.
Toen was er nog geen Robert F. die ze van goede informatie kon voorzien, wat hij nu dus gaat doen, lezend aan bovenstaand stukje.
Als je over alles maar negatief doet en doemdenkt, wordt het leven erg geweldig :roll: :roll: .
Ik vind de berichten die je de laatste tijd post erg veel negativiteit uitstralen. Ik denk dat je daar ook niet mee bereikt wat je juist voor ogen hebt.
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

Niek

Berichtdoor Niek » Za 12 Mei 2007 19:46

Danger schreef:Ik vind de berichten die je de laatste tijd post erg veel negativiteit uitstralen. Ik denk dat je daar ook niet mee bereikt wat je juist voor ogen hebt.

ik denk dat er alle reden is om (zacht gezegd) van onwil of een ernstig gebrek aan deskundigheid bij de verantwoordelijke instanties uit te gaan; als je het door een roze bril bekijkt loop je grote kans van een koude kermis thuis te komen. Dit mede gebaseerd op de ervaring in de VS waar dit probleem al langer speelt en ze feitelijk ook nog nauwelijks verder zijn (ze voeren daar al 30 jaar aktie, en naar mijn indruk een stuk aktiever dan hier).

RobertF

Berichtdoor RobertF » Wo 16 Mei 2007 16:58

De volgende brief heb ik geschreven aan het RIVM aan de projectleiders van het epidemiologisch onderzoek.

Aan Mw. A Hofhuis
Aan Mw. J van der Giessen

Geachte mevrouw,

Via de website van het RIVM heb ik vernomen dat u van plan bent een onderzoek te doen naar coïnfecties bij tekenbeten. Over dit initiatief ben ik zeer verheugd. In het bericht staat dat u van plan bent andere micro-organismen te onderzoeken die door een teek overgebracht kunnen worden zoals Ehrlichia/Anaplasma, Rickettsia en Babesia. In dit lijstje mis ik echter Bartonella henselae.
In ben zelf Lymepatiënt en heb mij 2 jaar geleden, na uitgebreid literatuuronderzoek, laten testen op Bartonella henselae en quintana met als resultaat van een hoge titer voor B. henselae. De test heb ik 3 weken geleden laten herhalen met hetzelfde resultaat.
Sinds het hoofdstuk coïnfecties op mijn website http://www.borreliose.nl is verschenen, ken ik veel patiënten die zich hebben laten testen op B. henselae met eveneens een positief resultaat. Uit onderzoek van het RIVM blijkt quote; " Katten zijn drager van de Bartonella henselae-bacterie en kunnen hoge aantallen levende bacteriën in het bloed hebben zonder zichtbare ziekteverschijnselen. Uit onderzoek is gebleken dat 22% van de Nederlandse katten de bacterie in het bloed heeft en dat ongeveer de helft van de onderzochte katten antistoffen heeft tegen B. henselae. Dit betekent dat ze de bacterie een keer in hun leven in het bloed gehad hebben. Besmette katten kunnen de bacterie twee tot twaalf maanden nadat ze zelf besmet zijn, nog steeds verspreiden. Katten kunnen elkaar onderling via vlooien besmetten". Katten zijn echter ook slachtoffers van teken.
Uit het onderzoek van Schouls et al. blijkt vervolgens dat in meer dan 70% van de teken Bartonella DNA aanwezig is.

Gezien bovenstaande feiten en die uit andere publicaties (zie referentielijst op mijn website) kan er m.i. van worden uitgegaan, dat er een aannemelijke kans is op een Bartonella besmetting via een tekenbeet zelfs zonder overdracht van Borrelia bacteriën.

Ik zou u dan ook willen verzoeken deze bacterie mee te nemen in uw onderzoek. Veel succes en groet

Robert
http://www.rivm.nl/cib/actueel/nieuws/L ... aktijk.jsp

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”