Wordt het tijd voor hardere acties?

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
Niek

Wordt het tijd voor hardere acties?

Berichtdoor Niek » Ma 27 Okt 2008 13:44

TheoA schreef:Ik heb me voorgenomen om, als ik me weer wat beter voel, te gaan praten met een van de 'bazen' van het RIVM.

ik weet niet hoe hoog je connecties gaan, maar ik wens je veel doorzettingsvermogen bij dit plan want dat zal niet meevallen. Je krijgt vermoedelijk één of andere heel vriendelijke ambtenaar te spreken (zo iemand die er net werkt en zelf nog niet in de gaten heeft hoe het RIVM funktioneert), die enthousiast meedenkt maar een beslissingsbevoegdheid van nul heeft.

carla

Re: Goed nieuws van de teek

Berichtdoor carla » Ma 27 Okt 2008 19:38

Sorry hoor Niek, maar ik heb al een poosje moeite met de reacties die je soms geeft op de hier geplaatste berichten.
Het is vaak weinig positief en weinig opbeurend!
Natuurlijk weet je veel en heb je veel ervaringen opgedaan - waardevol voor dit forum - zonder meer, maar de manier waarop je soms antwoord is vergelijkbaar met een olifant door de porseleinkast.

Ik kan me heel goed voor stellen dat je verbitterd bent in de strijd tegen die bacterie die jou leven heeft verwoest (en dat van vele anderen), maar je schrikt met je reakties vele mensen af.

Ik zou je vriendelijk willen vragen iets meer algemener te antwoorden en niet alleen maar te antwoorden vanuit je eigen negatieve ervaringen. Daar kom je gewoon niet verder mee en bereik je wellicht het tegenovergestelde.

marietje

Berichtdoor marietje » Ma 27 Okt 2008 21:27

Theo, ik juich je idee toe. Doen, zou'k zeggen en maar kijken wat ervan komt. En als je antwoord je niet bevalt, kun je't licht alsnog proberen. Laat even weten als je iets gaat ondernemen? Misschien kunnen we hier vooraf met je meedenken...
Luctor et Emergo

Niek

Berichtdoor Niek » Di 28 Okt 2008 20:49

carla schreef:Ik zou je vriendelijk willen vragen iets meer algemener te antwoorden en niet alleen maar te antwoorden vanuit je eigen negatieve ervaringen. Daar kom je gewoon niet verder mee en bereik je wellicht het tegenovergestelde.

we leven in een vrij land dacht ik, en ik mag dus gewoon mijn mening geven.

andere mensen, die in tegenstelling tot ik WEL netjes geholpen worden (terwijl ik er net zo goed voor betaal) mogen daar blij om zijn, maar daar heb ik weinig aan.

Ik blijf van mening dat er totaal geen schot zit in de Lyme wars en dat we op deze manier ook geen stap verder gaan komen; zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik denk dat het tijd wordt voor hardere aktie; als mijn berichtjes je niet bevallen, nou dan lees je ze gewoon niet :evil:

marietje

Berichtdoor marietje » Di 28 Okt 2008 21:38

Zijn dit nou de beroemde Zeeuwse Babbelaars? :roll: :wink:
Luctor et Emergo

carla

Berichtdoor carla » Di 28 Okt 2008 21:51

[quote="Niek we leven in een vrij land dacht ik, en ik mag dus gewoon mijn mening geven.
quote]

Natuurlijk mag je je mening geven, maar het is de manier waarop :!:

Je kunt misschien exact de zelfde dingen verkondigen, maar een andere formulering gebruiken. Scheelt een jas.

emyl

Berichtdoor emyl » Di 28 Okt 2008 22:45

"Ik denk dat het tijd wordt voor hardere acties".
Waar denk je zoal aan Niek?

Hard en cynisch ben je wel, maar daarmee kom je er ook niet in "Lyme war".

Emyl

en dit onderwerp begon zo positief....

marietje

Berichtdoor marietje » Di 28 Okt 2008 23:06

Ach, Zeeuwse babbelaars krijgen als je ze doorbijt soms een scherp randje, maar over het algemeen zijn ze best te pruimen hoor..
Luctor et Emergo

Annie de Muis

Berichtdoor Annie de Muis » Di 28 Okt 2008 23:52

Niek schreef:Ik denk dat het tijd wordt voor hardere aktie

Hardere actie bij de lymewars? Laten we nou eerst 'ns gewoon tot actie komen. Dat is al een heel zware opgave voor de meeste lymepatiënten.

carla

Berichtdoor carla » Wo 29 Okt 2008 11:29

Marietje,

Soms bin zeeuwse babbelaars best we zoete :lol:

Emyl,

Inderdaad, het begon zo mooi :!:

Annie,

Inderdaad, misschien beginnen met gewone acties - al een hele opgave - maar waar zullen we beginnen :?:

Terug naar “Activisme”