Wordt het tijd voor hardere acties?

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
admin
Beheerder

Re: Wordt het tijd voor hardere acties?

Berichtdoor admin » Za 1 Nov 2008 21:44

TheoA schreef:Admin maakt er zo een zoekplaatje van.
Niemand is een topic begonnen met 'hardere acties'.

En dat is nu juist het probleem: niemand begon een apart onderwerp.

TheoA schreef:Dit is in korte tijd (maand) zeker de 4e keer dat er wordt 'ingegrepen' in de discussie.
Zo wordt het wel een potje op dit forum.

Het wordt een "potje" op een forum als men zich niet aan forumregels en normale forumetiquette houdt, en als er nooit wordt ingegrepen. In dit geval wordt het een "potje" als er discussies in een onderwerp worden gevoerd die niks met het oorspronkelijke onderwerp te maken hebben.

Annie de Muis

Berichtdoor Annie de Muis » Za 1 Nov 2008 22:33

admin schreef:
TheoA schreef:Dit is in korte tijd (maand) zeker de 4e keer dat er wordt 'ingegrepen' in de discussie.
Zo wordt het wel een potje op dit forum.

Ik vind het soms de leesbaarheid ten goede komen...

marietje

Berichtdoor marietje » Za 1 Nov 2008 22:49

Het is voor het overzicht beter als de lijn in het onderwerp blijft en Martijn heeft netjes aangegeven
dat en waarom de topic afgesplitst is. Wat mij betreft niets aan het handje. Iedereen die het verhaal tot nu toe gevolgd heeft kan het zonder moeite terug vinden.
Luctor et Emergo

emyl

Berichtdoor emyl » Zo 2 Nov 2008 23:09

Maar waar blijven nou de ideeën over de acties?

Emyl

Niek

Re: Goed nieuws van de teek

Berichtdoor Niek » Zo 2 Nov 2008 23:52

carla schreef:Even nadenken voordat je wat schrijft en je stuk komt veel vriendelijker over.

Daar is wel degelijk over nagedacht. Ik ben namelijk van mening dat het voor de meesten NIET geldt, waaronder ook Gerard waaraan deze reactie in eerste instantie gericht was. Daarom schrijf ik het zo en dat blijf ik dus gewoon zo doen.

emyl

Berichtdoor emyl » Ma 3 Nov 2008 0:11

Ik begrijp totaal niet waar deze laatste opmerking over gaat, misschien kun je een apart kissebis-hoekje openen?

Nogmaals, wat voor acties denk je aan Niek?

Daar ben ik oprecht in geinteresseert. Dan kun je je strijdlustigheid omzetten in daden, ook dit meen ik oprecht en begrijp je woede omtrent de hele gang van zaken rond Lyme heel goed.
En met mij veel anderen, over het persoonlijk onrecht, wat we niet allemaal op het net neerschrijven.

Emyl

ogee Open

Berichtdoor ogee Open » Ma 3 Nov 2008 16:47

Kranten en opinie leiders bombarderen met alarmerende verhalen over deze schandvlek in het medisch-circuit.

Dat bleek ook in andere zaken te werken.

Als niemand alle adressen bij elkaar heeft van alle kranten kan ik ze wel eens op het forum zetten.

De kranten werken als volgd.

Bij 1 telefoontje rekend men dat er 10tallen zo denken

Bij 10 telefoontjes is er iets ernstigs aan de hand

Bij een brief zijn er plm 100 die zo denken

Bij 10 brieven is er iets HOTS aan de hand en "kunnen ze er niet omheen".

Als we nu alle kranten ons verhaal sturen en onze vrienden en kennissen het zelfde laten doen heb je een rel van je welste. Zeker als je ook de nieuwsdiensten van de TV zo bewerkt.

Als ik ff tijd
heb zal ik ze allemaal wel eens bij elkaar halen. Ik kan beschikken over ever een persboek waar deze allemaal in staan.

o

Gerard

Berichtdoor Gerard » Ma 3 Nov 2008 20:49

Niek schreef:Daar is wel degelijk over nagedacht.

Vooruit, nog een keer een ondoordachte posting. Ik heb mijn posting en de reactie van Niek daarop nog eens bekeken. Mijn eerste opmerking betrof het feit dat Niek zei dat hij kennelijk niet voluit mocht spreken en het er hierbij zou laten ( wat naar later bleek een ondoordachte opmerking was,want hij ging ongeremd door)) en dat vond ik jammer. Wat er verkeerd was aan hetgeen z'n tweede opmerking uitlokte is me een kompleet raadsel.
Wel wil ik n.a.v. deze reaktie zeggen,dat ik het erg zorgelijk vind, dat er wel degelijk over is nagedacht als je zegt dat iemand het wel goed vindt ziek te zijn, omdat dat een uitkering oplevert (een een aai over de bol van de HA?). Hiervoor kom ik NIET op dit forum. Ik heb ellende genoeg en kan dit missen als kiespijn (en alle andere klachten). Ik wacht wel op een forum, waarop men wel even nadenkt voordat men iemand bij name negatief neerzet. Bij deze zal ik me dan nu ook uitloggen.

els

Berichtdoor els » Ma 3 Nov 2008 21:15

Kom op Gerard,om één persoon kun je hele wereld( lymenet ) toch niet haten.

Ook ik vind het storend dat Niek steeds terug komt op zijn naar mijn mening neerbuigeinde houding tegen mensen die niet werken KUNNEN,ik lees er maar over heen,hij geeft ook goede adviezen en raad.

Slaap er nog een nachtje over voor je je afmeld.
Els

marietje

Berichtdoor marietje » Ma 3 Nov 2008 21:31

Jammer hoor Gerard dat je je nu terugtrekt. Er blijft hier denk ik genoeg over om je voordeel te kunnen doen....

Ach, en mopperen op wat er mis en fout is/gaat moet toch kunnen. Laat ieder daar z'n gang in gaan, voor zover het niet op de persoon gespeeld is. Ik denk maar zo: mij raken bepaalde opmerkingen niet omdat ik voor mezelf weet hoe de vork in de steel zit.
Aan de andere kant kunnen bepaalde opmerkingen weer kwetsend zijn omdat we als lymepatienten vaak al in het daglicht van 'fakers' geplaatst worden. In die zin kan ik de irritatie wel weer begrijpen...

Jammer! Kunnen we niet voorstellen: uithuilen en overnieuw beginnen?
Wat schieten we ermee op een beetje op elkaar te gaan zitten vitten... :roll:
Luctor et Emergo

Terug naar “Activisme”