Wordt het tijd voor hardere acties?

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
emyl

Re: Wordt het tijd voor hardere acties?

Berichtdoor emyl » Ma 3 Nov 2008 21:59

De harde acties moeten zich natuurlijk niet op de forumleden onderling gaan richten.
En Gerard, Niek noemt niemand bij name, zoals jij misschien denkt.
Het lijkt alsof jij je persoonlijk aangesproken voelt.
Maar ik ben het met je eens, dat zo'n opmerking erg hard is.
Je zou dan ook kunnen zeggen: zo de waard is.....
Zo'n oordeel is niet aan forumleden.

Maar ik zou me niet terugtrekken van het forum, kom nou!
De profiteurs zoals Niek die noemt bestaan wel echt, maar doet het in deze discussie terzake?
Het heeft helemaal niets meer met het onderwerp te maken, en als ik Admin was, zou ik er nu helemaal klaar mee zijn.

Dus Niek, om weer terzake te komen, voor de laatste keer:
Wat zijn je ideeën voor acties.

emyl

Gerard

Berichtdoor Gerard » Ma 3 Nov 2008 23:18

Niek schreef:Daar is wel degelijk over nagedacht. Ik ben namelijk van mening dat het voor de meesten NIET geldt, waaronder ook Gerard
marietje schreef:Laat ieder daar z'n gang in gaan, voor zover het niet op de persoon gespeeld is
emyl schreef:En Gerard, Niek noemt niemand bij name, zoals jij misschien denkt

Dat niet op de persoon gericht zie ik toch anders en vind ik te ver gaan. Ik word hier toch duidelijk als voorbeeld genoemd voor iemand die, in tegenstelling tot Niek, niet over de posting nadenkt.
Laatst gewijzigd door Gerard op Ma 3 Nov 2008 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

marietje

Berichtdoor marietje » Ma 3 Nov 2008 23:24

Hoi Gerard, wat bedoel je of komt er nog meer? Ik hoop het wel tenminste...

Oeps, ik was te snel :oops:

Toe nou Gerard, we zijn hier niet om elkaar het leven zuur te maken. Niek niet, ik niet, niemand niet.
Geschreven tekst komt vaak heel anders en veel minder genuanceerd over als dat je't uit iemands mond zou horen.
In een gesprek kun je zaken meteen nuanceren.Op het forum is dat veel lastiger. De discussie is te interessant om te laten verzanden in dit soort zaken.

Daarnaast zou ik het allerminst aangenaam vinden als je hiervoor en op deze manier afscheid van ons neemt: jouw inbreng wordt ook gewaardeerd!
Luctor et Emergo

ayesha

Berichtdoor ayesha » Di 4 Nov 2008 0:55

Éen van de symptomen van Lyme is prikkelbaarheid.

Ik begrijp heel goed dat sommige mensen die al jaren en jaren in de medische mallemolen rond lopen, wel eens in een gefrustreerde bui iets neergooien op een forum. Ik vind ook dat dat moet kunnen.
Als je al heel lang tegen muren aanloopt in de gezondheidszorg, kun je behoorlijk cynisch worden. (mensen die mij kennen snappen wat ik bedoel ahum)

We zitten allemaal (ongeveer) in hetzelfde schuitje. Neem dus gewoon alles met wat korreltjes zout, en trek je dingen op een forum niet zo sterk persoonlijk aan.

Gerard, omdat je persoonlijk een probleem hebt met de manier van uitdrukken van één ander iemand, ga je niet meer op dit forum komen?

Misschien was even navragen wat niek nu exact bedoelde beter geweest, want ik heb zo'n vermoeden dat hij het anders bedoelde dan dat jij het opvatte.

TheoA

Berichtdoor TheoA » Vr 7 Nov 2008 12:19

admin schreef: In dit geval wordt het een "potje" als er discussies in een onderwerp worden gevoerd die niks met het oorspronkelijke onderwerp te maken hebben.

Soms ontwikkelt een discussie zich in een onverwachte richting.
Daar is op zich helemaal niets mis mee.

Waar wel iets mis mee is, als een moderator gaat ingrijpen in de inhoud van de discussies.
Dat heet met een goed Nederlands woord 'manipuleren'.
En dat is de dood in de pot voor een discussie.

erica

Berichtdoor erica » Vr 7 Nov 2008 13:27

Zelf moest ik eigenlijk wel even gniffelen om deze opmerking. Echt op z'n Nieks.

Mee eens, ik kijk eigenlijk wel uit naar de mailtjes van Niek, het is wel cynisch maar ook grappig omdat het altijd wel een kern van waarheid bevat, er duidelijk een bezorgdheid uitspreekt en een wat bredere kijk/ervaring. En hij weet veel van lyme en neemt de moeite dat ook op te schrijven, dat doet ook niet iedereen. Bovendien, er gebeurt op deze manier wat op het forum, ook niet onbelangrijk.

By the way - ik ken ook twee lymepatienten die het maar zo laten omdat ze het gedoe met artsen teveel werk vinden - omdat ze te moe zijn van de lyme! Hoezo visieuze cirkel...

Er ligt bij Hoffman al een paar maanden of misschien wel langer een handtekeningenlijst om tzt te overhandigen aan een ministerie (zal wel VWS zijn) maar het fijne weet ik er niet van, wie het organiseert bijvoorbeeld. Weet iemand daar meer van? Misschien kunnen we daar bij aanhaken.

En regelmatig brieven schrijven is denk ik ook een erg goed idee. Misschien kunnen we beginnen met op het forum gezamelijk een aantal voorbeeldbrieven te maken, gericht aan kamerleden, aan het ministerie, gericht aan kranten en niet te vergeten de CBO commissie. Net zoals bijvoorbeeld Milieudefensie met Earth Alarm en Amnesty International doen.

Een andere optie is een handtekeningenactie via internet. Als voorbeeld: deze maand was er een initiatief op het gebied van duurzame energie, dat binnen enkele weken duizenden handtekeningen had, inclusief van maatschappelijke organisaties met een achterban van 2,8 miljoen leden.

Ik denk dat er echt wel wat mogelijk is!

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Vr 7 Nov 2008 15:37

TheoA schreef:
admin schreef: In dit geval wordt het een "potje" als er discussies in een onderwerp worden gevoerd die niks met het oorspronkelijke onderwerp te maken hebben.

Soms ontwikkelt een discussie zich in een onverwachte richting.
Daar is op zich helemaal niets mis mee.

Waar wel iets mis mee is, als een moderator gaat ingrijpen in de inhoud van de discussies.
Dat heet met een goed Nederlands woord 'manipuleren'.
En dat is de dood in de pot voor een discussie.

Het is heel simpel: dit forum heeft regels net als vrijwel alle forums. Dit zijn normale regels die een forum ten goede komen. Als je deze regels zo bezwaarlijk vindt, maak dan geen gebruik van dit forum.

Als jij het splitsen van een onderwerp al te ver vind gaan, dan kan je het beste naar een forum gaan waar in het geheel niet wordt "gemanipuleerd", of je kan natuurlijk ook zelf een nieuw forum starten.

Voor mij is deze (off-topic) discussie nu gesloten.

marietje

Berichtdoor marietje » Vr 7 Nov 2008 16:04

Goed, als we alle off-topics nu hopelijk hebben gehad, kunnen we weer verder gaan waar het om begonnen was: acties!!

Is er iemand patient bij Hoffman die wil navragen hoe dat met die handtekeningen actie zit?

Een paar vragen wb een internethandtekeningenactie:
Hoe zit het met het opstarten van een handtekeningenactie op internet?
Hoe en waar begin je.
Zijn daar bestaande mogelijkheden voor.
Waar moeten de lijsten naartoe en hoe krijg je die daar.
Wat is de boodschap enz.
Hoe zorgen we voor bekendheid.
enz...

Een actie op internet kan in korte tijd een flinke hoeveelheid handtekeningen opleveren. Je hoeft er niet mee langs de deuren te leuren en lijkt me makkelijk op te starten als je weet hoe en waar dat moet. Is ook voor veel mensen makkelijk toegankelijk.
Luctor et Emergo

Niek

Berichtdoor Niek » Di 11 Nov 2008 18:52

Gerard schreef:Wel wil ik n.a.v. deze reaktie zeggen,dat ik het erg zorgelijk vind, dat er wel degelijk over is nagedacht als je zegt dat iemand het wel goed vindt ziek te zijn, omdat dat een uitkering oplevert (een een aai over de bol van de HA?). Hiervoor kom ik NIET op dit forum.

je leest iets wat er helemaal niet staat, net zoals een paar anderen dat hardnekkig doen; daar zal ik het maar bij laten :evil:

voor de duidelijkheid: ik reageerde op een bericht van Gerard, die in eerdere berichten duidelijk aangaf NIET tevreden te zijn met zijn situatie. Mijns inziens moet er iets gedaan worden om de situatie van deze patienten te verbeteren, ze (alleen) een uitkering geven is m.i. GEEN oplossing (maar voor de politiek vaak wél een makkelijke oplossing).
Laatst gewijzigd door Niek op Di 11 Nov 2008 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.

marietje

Berichtdoor marietje » Di 11 Nov 2008 19:00

Oke, laatste opmerking hierover en laten we serieus nadenken over het onderwerp. Zoniet dan zou ik haast zeggen: Martijn sluit deze tent maar want dan schiet het toch z'n doel voorbij. :roll:
Luctor et Emergo

Terug naar “Activisme”