Hi hi, Marietje, ik heb mijn bericht veranderd in een reactie op Ray, nu komt het bericht wat er stond en wat ik nu wilde plaatsen:
De dierenarts vond de petitie een geweldig initiatief en er liggen nu op 2 locaties intekenlijsten op de tafels.
Ik heb heel weinig energie en zit in een rolstoel die geduwd moet worden (dus weinig bewegingsvrijheid), maar als ik de kans krijg vraag ik een handtekening. Ik heb nu zelf 1,5 lijst vol verzameld (naast internet en de lijsten die ik achter heb gelaten). Alle beetjes helpen. Zaterdag waren we met de rolstoel naar de markt. Iemand van de SP wilde een folder geven over de europese verkiezingen en wat vertellen. Omdat ik weinig energie heb, had ik niet zo'n fut zo'n folder te lezen, maar ik stelde hem een deal voor. Hij heeft getekend, en natuurlijk niet vanwege de deal, dat was maar een binnenkomer, maar omdat hij er achter staat. En degene die bij hem was, was zelfs zo enthousiast over de petitie dat hij een lijst en poster heeft gevraagd om zelf op de eerstkomende SP-vergadering handtekeningen te verzamelen.
Eindelijk actie: NVLP petitie!
-
-
Re: Eindelijk actie: NVLP petitie!
door marietje » ma 18 mei 2009 17:21
Dan zet ik het hier maar weer even neer
ben je van de werkverschaffing? 
Dat zijn leuke reacties, Irina Wordt de politiek ook vast kleinschalig opgewarmd...
Dan zet ik het hier maar weer even neer

Luctor et Emergo
-
Lijkt er wel op he 

-
Van mijn 'hulptroepen' hoor ik dat er her en der nog volle lijsten aan zitten te komen. Jammer maar de vaart raakt er wat uit, mijn sociale netwerk raakt wat uitgeput.
In juni ga ik er weer tegenaan om zowel bij de wandeltocht als op Oerol weer veel handtekeningen te scoren.
Het is wel jammer dat mijn eerdere oproep voor hulp bij deze twee evenementen, tot nu toe, niets heeft opgeleverd.
Maar schroom niet te reageren als je je alsnog wilt inzetten voor deze goede zaak.
In juni ga ik er weer tegenaan om zowel bij de wandeltocht als op Oerol weer veel handtekeningen te scoren.
Het is wel jammer dat mijn eerdere oproep voor hulp bij deze twee evenementen, tot nu toe, niets heeft opgeleverd.
Maar schroom niet te reageren als je je alsnog wilt inzetten voor deze goede zaak.
-
Ik vind het een hele goede zaak Jans, maar ik ben lichamelijk niet in staat naar die evenementen toe te gaan.
Ik was net bij de dierenarts (jawel, onze overgebleven kat is nu ziek, maar waarschijnlijk niet ernstig hoor) en zag dat de lijst die daar lag in een paar dagen tijd al voor de helft gevuld is. Dat gaat dus goed.
Ik was net bij de dierenarts (jawel, onze overgebleven kat is nu ziek, maar waarschijnlijk niet ernstig hoor) en zag dat de lijst die daar lag in een paar dagen tijd al voor de helft gevuld is. Dat gaat dus goed.
-
Irina, natuurlijk begrijk ik wel dat afstand en lichamelijke conditie belangrijke obstakels zijn en de spoeling is, denk ik, dun aan forumleden uit mijn omgeving en die naar Oerol gaan.
Bij beide evenementen ken ik wel mensen, dus het komt wel goed.
Het voordeel van Lymepatiënten is dat ze gemakkelijker antwoord hebben op vragen.
Vanmiddag was ik op een verjaardag en kreeg zonder veel moeite een lijst vol.
Ook hier viel het weer op hoeveel mensen Lymepatiënten kennen óf mensen kennen die al langer klachten hebben, zonder diagnose, waarbij het vermoeden bestaat dat het Lyme betreft.
Bij beide evenementen ken ik wel mensen, dus het komt wel goed.
Het voordeel van Lymepatiënten is dat ze gemakkelijker antwoord hebben op vragen.
Vanmiddag was ik op een verjaardag en kreeg zonder veel moeite een lijst vol.
Ook hier viel het weer op hoeveel mensen Lymepatiënten kennen óf mensen kennen die al langer klachten hebben, zonder diagnose, waarbij het vermoeden bestaat dat het Lyme betreft.
-
Met de pinksterdagen met de camper op een kleine boerencamping gestaan in Oost Groningen (zo'n beetje het einde van de wereld, leek het wel).
Op deze camping heb ik zonder enig probleem een handtekeningenlijst vol gekregen.
Voor een technische campervraag heb ik een camperforum bezocht en het viel me op dat dit forum zeer druk bezocht wordt.
Genoeg reden om ook op dit forum een oproep te doen voor de petitie. En nu maar hopen op veel positieve reacties.
(Vanmiddag 2 uur geplaatst en inmiddels al 140 maal bekeken!!!)
Ondertussen gaat het aantal handtekeningen richting de 20.000, dus op de helft.
Met veréénde krachten komen de resterende ruim 20.000 handtekeningen er zeker ook!!!
Op deze camping heb ik zonder enig probleem een handtekeningenlijst vol gekregen.
Voor een technische campervraag heb ik een camperforum bezocht en het viel me op dat dit forum zeer druk bezocht wordt.
Genoeg reden om ook op dit forum een oproep te doen voor de petitie. En nu maar hopen op veel positieve reacties.
(Vanmiddag 2 uur geplaatst en inmiddels al 140 maal bekeken!!!)
Ondertussen gaat het aantal handtekeningen richting de 20.000, dus op de helft.
Met veréénde krachten komen de resterende ruim 20.000 handtekeningen er zeker ook!!!
-
Je gaat als een speer Jans! Bij mij gaat het niet zo hard, ik ontmoet helaas niet zoveel mensen en kan niet zo goed tegen drukte momenteel. Maar ondanks dat heb ik nu ruim 2,5 lijst vol en daar ben ik stiekem best wel een beetje trots op. Er liggen er nog 2 bij dierenartsen, waarvan eentje binnen een paar dagen al half vol was. Als ik zelf 3 lijsten vol verzameld heb, stuur ik ze op. Dan zijn er weer 75 handtekeningen bij. Alle beetjes helpen, ik ga gewoon stug door.
-
Geeft wel een goed voel, om zo met de petitie bezig te zijn...
Vanmorgen mocht ik de petitieflyer en handtekeningenlijsten achterlaten bij de dierenkliniek waar ik met mijn hond naar toe moest. Toen ik vertelde dat ikzelf Lyme heb, zei de dierenarts: daar ben je klaar mee! Hij kende de ziekte ook uit z'n nabije omgeving.
Ook vonden ze het er raar dat mensen 10-14 dagen AB krijgen,terwijl honden met Lyme minimaal 4 weken krijgen...Ik heb meteen een stapel informatiefolders (voor mensen
) achtergelaten.
Om de 2 weken ga ik even langs. In de tussentijd houden ze daar de boel in de gaten. Super toch!
Vanmorgen mocht ik de petitieflyer en handtekeningenlijsten achterlaten bij de dierenkliniek waar ik met mijn hond naar toe moest. Toen ik vertelde dat ikzelf Lyme heb, zei de dierenarts: daar ben je klaar mee! Hij kende de ziekte ook uit z'n nabije omgeving.
Ook vonden ze het er raar dat mensen 10-14 dagen AB krijgen,terwijl honden met Lyme minimaal 4 weken krijgen...Ik heb meteen een stapel informatiefolders (voor mensen

Om de 2 weken ga ik even langs. In de tussentijd houden ze daar de boel in de gaten. Super toch!
Luctor et Emergo
-
Geweldig he, als je merkt dat men enthousiast wil meewerken. Mijn dierenarts was ook zeer enthousiast over de petitie.