Eindelijk actie: NVLP petitie!

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
marietje

Re: Eindelijk actie: NVLP petitie!

Berichtdoor marietje » Do 5 Mar 2009 23:09

Je bent inderdaad wel een beetje 'wattig'.. :P

Ik zal je helpen:

Klik op de link hier onderaan in mijn onderschrift.

Je komt op de homepage. Klik daar op de rechter onderste knop bij de tekenplaatjes 'teken de petitie'.

Scroll door tot voor bij Teken de petitie.

Net daaronder tref je de teller aan die het aantal digitale handtekeningen weergeeft. In de regel daaronder vind je het aantal papieren handtekeningen.

Gevonden?
Luctor et Emergo

Gerard

Berichtdoor Gerard » Do 5 Mar 2009 23:32

Ik heb het gevonden. Het probleem was dat ik me concentreerde op dat bericht dat bovenaan door het beeld gaat. Als je dat aanklikt kom je er niet.
Bedankt voor je geduld. :)

Jans

Berichtdoor Jans » Vr 6 Mar 2009 10:13

Op http://www.lymevereniging.nl zag ik inmiddels de mogelijkheid om een poster te downloaden op A4 formaat en in zwart/wit.
Deze poster is gemakkelijk meerdere malen uit te printen en kun je natuurlijk overal ophangen, bij de supermarkt, bibliotheek, bedrijven, artsen, apotheek en eigenlijk overal waar de mogelijkheid bestaat deze poster op te hangen.

Dus http://www.lymevereniging.nl
Klik op naar de petitie
Klik op help mee
Klik op poster

marietje

Berichtdoor marietje » Za 7 Mar 2009 0:26

Ik heb het gevonden. Het probleem was dat ik me concentreerde op dat bericht dat bovenaan door het beeld gaat. Als je dat aanklikt kom je er niet.
Bedankt voor je geduld.

Mooi zo. Hou maar in de gaten en trek aan de bel als we in de buurt van de 10.000 komen!
Geduld is een schone zaak. Daar kun je als lymepatient niet genoeg van hebben :?

Jans, jij zit ook vol ideeen... :D
Luctor et Emergo

Jans

Berichtdoor Jans » Za 7 Mar 2009 17:00

Vandaag ben ik even op pad geweest en ben vooral veel posters kwijtgeraakt.
Ben bij een pompstation, twee supermarkten, grote apotheek en het station geweest.
Bij de supermarkten heb ik ze zelf opgehangen, op de andere plekken werd me zonder veel uitleg belooft dat de poster op een goed zichtbare plek opgehangen zouden worden.
Omdat ik het niet kan belopen, fungeerde manlief als taxichauffeur.

Voor het station moest ik het vragen bij een bloemenwinkeltje omdat hun ruit pal naast de kaartjesautomaat staat, ook daar geen enkel probleem.
In de winkel stonden op dat moment twee vrouwen, de één zei: 'Mag ik ook een poster want ik heb zelf de ziekte van lyme' en de andere vrouw zei dat op de school waar ze werkt meerdere lymepatiënten te kennen en vroeg ook een poster.

Mijn buurman zal de poster in de wachtkamer van zijn huisartsenpraktijk ophangen en een buurvrouw werkt in een crematorium en zal de poster daar ophangen.

Wat opvalt, zowel bij het verzamelen van handtekeningen als bij de vraag of iemand een poster wil ophangen, niemand zegt 'nee'.

Zo, ik heb m'n portie wel weer gehad voor vandaag.

carla

Berichtdoor carla » Za 7 Mar 2009 21:49

Mijn complimenten Jans, met zo weinig energie en dan op pad gaan.
Dat gaat vast een hoop handtekeningen opbrengen :!:

Carla

irina

Berichtdoor irina » Za 7 Mar 2009 22:04

Wat goed Jans! Je bent een kanjer.

Jans

Berichtdoor Jans » Zo 8 Mar 2009 12:53

Carla schreef:Dat gaat vast een hoop handtekeningen opbrengen

Laten we het hopen.

De petitie heeft in mijn ogen meerdere doelen.
Het verzamelen van handtekeningen is al een doel op zich, ik merk dat door het verzamelen het lymebewustzijn wordt vergroot en ook dat proces is een positief nevenverschijnsel van deze petitie.

Morgen ga ik naar Heerenveen voor de revalidatie en ik zal daar in het ziekenhuis ook wel weer de nodige prikborden tegen komen. Gewoon standaard het nodige materiaal in de tas en overal waar je komt zie je weer nieuwe mogelijkheden.

carla

Berichtdoor carla » Zo 8 Mar 2009 13:46

Jans,

Ook ik merk dat het verzamelen de lymebewustzijn vergroot.
Niet alleen voor mezelf maar zeker ook voor mijn naaste omgeving. Ze zijn zich ineens weer bewust van het feit dat ik ziek ben en dat niet alles vanzelf gaat.

Ook gaan mensen meer vragen stellen over deze ziekte en vertellen over zichzelf, kennissen en familieleden met een tekenbeet. En oh ja, die is ook al een poosje zo moe en heeft gewrichtsklachten . . .
Ja, ja, denk ik dan, verdiep je er maar eens in!

Volgens mij zijn er een heleboel verborgen lymies!

Carla

Jans

Berichtdoor Jans » Zo 8 Mar 2009 14:15

Carla schreef:Ook gaan mensen meer vragen stellen over deze ziekte en vertellen over zichzelf, kennissen en familieleden met een tekenbeet. En oh ja, die is ook al een poosje zo moe en heeft gewrichtsklachten . . .
Ja, ja, denk ik dan, verdiep je er maar eens in!

Volgens mij zijn er een heleboel verborgen lymies!

Veel mensen met klachten hebben vaak nog niet eerder rekening gehouden met de mogelijke optie ziekte van lyme. Vaak hoor ik in mijn omgeving dat ze iemand kennen die toch wel veel klachten heeft, en vaak langdurig, die bij lyme kunnen passen.
Ik denk ook dat de groep verborgen lymies groot is.

Een bedrijf bij mij in de buurt heeft inmiddels twee lymepatiënten onder het personeel en hebben intern 1½ lijst met handtekeningen verzameld. Het praten over lyme vergroot natuurlijk ook het begrip onder bijv. collega's.
En dat is weer een prima neveneffect van deze petitie.

Terug naar “Activisme”