AMC neemt pcr uitslag niet serieus

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
nobelsnuit

AMC neemt pcr uitslag niet serieus

Berichtdoor nobelsnuit » Do 12 Nov 2009 10:48

Ik ben gister bij de internist infectieziekte geweest en die vertelde me dat ook al zou mijn pcr uitslag van Pro health in weert positief zijn ze daar nooit wat mee doen........

Hoe is jullie ervaring met artsen en uitslagen van Pro Health ?

Ik krijg vandaag de uitslag via mevrouw Terstegge.

Susan

Re: AMC neemt pcr uitslag niet serieus

Berichtdoor Susan » Do 12 Nov 2009 10:59

Wat vervelend dat je al van te voren te horen krijgt dat een Pcr test niet meegenomen word in de eventuele behandeling, de Pcr test van mijn dochter was positief en onze huisarts heeft ons direct doorverwezen naar een viroloog, daar moeten we over twee weken heen, of deze viroloog wat met de test gaat doen weten we nog niet maar ik zal dat ook hier plaatsen, onze huisarts is er inmiddels wel van doordrongen dat ze Lyme heeft maar wil meer onderzoek voor hij lange en zware antibioticakuren op haar loslaat, hij staat wel open voor de Ilads richtlijnen of hij er wat mee gaat doen is een tweede maar hij trekt i.i.g. de uitslag van ProHealth niet in twijfel.

griet3101

Berichtdoor griet3101 » Do 12 Nov 2009 12:43

Hoi,

Goede vraag... blijkbaar botsen nog mensen op hetzelfde muurtje!
Ook bij mij namen 2 artsen de positieve PCR-uitslag niet serieus. Een internist in Leuven sprak over een quatschlabo en een neuroloog in Antwerpen durfde zelfs te beweren dat het nog gebeurt dat het buisje niet steriel was en zo de patient eigenlijk een foutieve uitslag krijgt van de patient ervoor. Help, waar moet dat naartoe? Dan zullen er heel wat mensen in Belgie en Nederland wellicht ziektes hebben die ze in principe niet hebben???!!!
Uiteindelijk heb ik dan toch een internist in Roeselare gevonden die onmiddellijk geloof hechtte aan de uitslag en de behandeling opgestart heeft.

Het is dus moeilijk iemand te vinden die effectief de testen van prohealth naar waarde schat. Ik blijf me afvragen waarom....

Groetjes,
Griet

Susan

Berichtdoor Susan » Do 12 Nov 2009 13:06

Griet,

Volgens mij kan er maar een reden zijn waarom artsen zo afwijzend tegenover testen staan die niet in hun eigen ziekenhuis zijn uitgevoerd: De incompetentie van de eigen kennis en kunde en de organisatie waar ze voor werken word hiermee onderstreept dus alles wat niet uit eigen keuken komt deugt niet, gelukkig geeft onze huisarts toe dat hij er te weinig verstand van heeft en probeerd hij alles om voor onze meid een goede behandeling te vinden ookal duurt het wat lang.

vonneke

Berichtdoor vonneke » Do 12 Nov 2009 15:33

Susan schreef :

Volgens mij kan er maar een reden zijn waarom artsen zo afwijzend tegenover testen staan die niet in hun eigen ziekenhuis zijn uitgevoerd: De incompetentie van de eigen kennis en kunde en de organisatie waar ze voor werken word hiermee onderstreept dus alles wat niet uit eigen keuken komt deugt niet,

In het Radboud ( Nijmegen) nam men de positieve uitslag uit Keulen van mijn dochter destijds wel serieus maar de positieve PCR op urine van PH niet .

(Ik weet niet of dit inmiddels veranderd is )

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

nobelsnuit

Berichtdoor nobelsnuit » Wo 25 Nov 2009 21:08

Ik dacht pcr negatief en na het verhaal van het AMC is het dus geen Lyme..
Mevrouw Terstegge belde me vandaag terug en heeft aan de hand van de recente en oudere uitslagen (2007 ) gezien dat ik wel degelijk Lyme heb. Ze gaat het laboratorium nog bellen om de banden in de uitslagen en ze gaat ervoor proberen te zorgen dat ik behandeld ga worden voor Lyme.
Slecht he van zo'n AMC dat ze Lyme zo opzij zetten en dan zo zeker zijn van hun zaak.

Susan

Berichtdoor Susan » Do 26 Nov 2009 17:22

Hoi,

Vandaag naar de internist geweest met dochter, na een heleboel vragen van zijn kant, reageerde hij op de vraag van mij wat hij van de positieve PCR test van ProHealth dacht, met de opmerking dat de hele Lymehype van tegenwoordig inclusief hun eigen laberatoriumpje en alternatievelingen altijd wel wat vinden wat richting Lyme wijst, DREUN, alsof je stoel onder je **** word weggeslagen.
Na een emotioneel gesprek en een lichamelijk onderzoek, heeft hij aangegeven zelf zeer uitgebreid bloedonderzoek te doen, ook op allerlei zeldzame spierziektes, eventueel nog aangevuld met een mri scan. Dochter heeft gezegd dat het haar niet uitmaakt wat hij doet als het maar snel gebeurd want ze is het wachten zat.
Volgende week woensdag weer terug ( er echt tussengepland) en als er niets uit het bloed komt dan steken we (zijn woorden) de koppen bij elkaar wat er dan gaat gebeuren, dus even de tijd om de dreun en het gevoel dat als er niets gevonden word, we ook hier weer terug bij af zijn te laten bezinken.
Hij gaf aan veel overleg te hebben met twee artsen uit het Radboud en aangezien zij bij twijfel wel antibiotica geven, is de deur nog niet helemaal dicht.
gr susan.

Jans

Berichtdoor Jans » Do 26 Nov 2009 21:42

nobelsnuit schreef:Slecht he van zo'n AMC dat ze Lyme zo opzij zetten en dan zo zeker zijn van hun zaak.

AMC staat niet alleen, lymepatiënten zijn in de regel heel slecht af in academische ziekenhuizen. De reden is waarschijnlijk dat alles in academische ziekenhuizen strak geprotocolleerd is en dit terwijl er in andere ziekenhuizen vaak iets meer behandelingsruimte is (mits je een lyme-veriendelijke arts treft).

nobelsnuit schreef:Mevrouw Terstegge belde me vandaag terug en heeft aan de hand van de recente en oudere uitslagen (2007 ) gezien dat ik wel degelijk Lyme heb. Ze gaat het laboratorium nog bellen om de banden in de uitslagen en ze gaat ervoor proberen te zorgen dat ik behandeld ga worden voor Lyme.

Fijn dat je iemand getroffen hebt die je serieus neemt.

Annie de Muis

Berichtdoor Annie de Muis » Vr 27 Nov 2009 20:52

vonneke schreef:maar de positieve PCR op urine van PH niet .

Gaat het bij nobelsnuit ook om urinePCR?

Annie de Muis

Berichtdoor Annie de Muis » Vr 27 Nov 2009 21:12

Jans schreef:
nobelsnuit schreef:Slecht he van zo'n AMC dat ze Lyme zo opzij zetten en dan zo zeker zijn van hun zaak.

AMC staat niet alleen, lymepatiënten zijn in de regel heel slecht af in academische ziekenhuizen.

Ik zou in ieder geval de ziekenhuizen mijden waar er 'artsen' een 'conversie-diagnose' uitspreken. Ik weet niet waar wijlen Denise Smit die diagnose vandaan had, maar die was wel wat academische ziekenhuizen langsgeweest.

'Conversie' is een middeleeuwse 'diagnose' die wordt gebruikt als excuus als artsen het even niet weten. Je plaatst iemand er meteen mee in een hokje, zodat verder onderzoek niet meer nodig is. Hoe artsen daaraan komen kun je terugvinden door op dit forum even terug te zoeken op Rien Vermeulen. Die stelt dat 25% van de patiënten bij de neuroloog niet meteen via het bestaande protocol in een hokje te plaatsen zijn, en daarom al snel afgevoerd worden met een 'conversie-diagnose'. Voor lacunes in het protocol hebben neurologen over het algemeen geen tijd en geen budget...

Terug naar “Medisch”