Borreliose Centrum Augsburg & Blankenburg

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
vonneke

Borreliose Centrum Augsburg & Blankenburg

Berichtdoor vonneke » Za 23 Jan 2010 17:31

Laatst gewijzigd door admin op Di 11 Jan 2011 1:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerptitel veranderd van "Borreliose Centrum Blankenburg" in "Borreliose Centrum Augsburg & Blankenburg", omdat de centra verbonden zijn en hier over beide wordt gesproken.

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

vonneke

Re: Borreliose Centrum Blankenburg

Berichtdoor vonneke » Di 22 Jun 2010 19:33

Borreliose - Heilungschancen - in Blankenburg/Harz :

http://www.youtube.com/watch?v=fU4iqQeJ ... re=related

Afbeelding

vlindertje86

Berichtdoor vlindertje86 » Wo 23 Jun 2010 11:17

oh is dit de link waar mensen het over hebben?
Dat duitsland zo goed is? Hoor ook Keulen vallen..
Ga dit even doorspitten :)

vonneke

Berichtdoor vonneke » Do 24 Jun 2010 19:38

vlindertje86 schreef:oh is dit de link waar mensen het over hebben?

Ik heb geen idee. Ik heb nog van niemand gehoord die daar geweest is. Iemand anders misschien ?

Er is ook nog een Lymecentrum in Augsburg :

http://www.b-c-a.de/index.php?L=1

Groetjes, Yvonne

Afbeelding

arnaud

Berichtdoor arnaud » Ma 28 Jun 2010 15:14

een opsomming van duitse lymecentra hier zou erg fijn zijn..
Ervaringen hier posten!

marcadam34

Berichtdoor marcadam34 » Wo 30 Jun 2010 15:17

ook prijzen! svp want het is zeer duur naar het schijnt.

petroushka

Berichtdoor petroushka » Do 1 Jul 2010 15:09

Ik ben er geweest, nu al 2 keer. Je wordt er fantastisch behandeld en ben er erg blij mee dat ik de keuze heb gemaakt. De prijs vind ik nog reuze mee vallen en denk eraan dat gezondheid niet te koop is, dus ik geef er liever een smak geld voor uit aan iets goeds en waarmee ik mijn leven weer terug kan krijgen.

3 maanden geleden begon het allemaal met mij (althans dat dacht ik), ik kon helemaal niets meer, heb mijn studie op moeten geven, ben weer terug naar NL gekomen, etc etc. En nu sinds ik een behandeling heb ik Duitsland kan ik weer langzaamaan mijn leven oppakken, ik kan zelfs dit typen waar ik al erg trots op ben.

Ik raad iedereen aan om er naar toe te gaan. Ik had me voordat ik er naartoe ging heel goed ingelezen in de beschikbare literatuur over Lyme, behandelingen, etc etc. En terwijl ik hier in NL steeds tegen fouten en fabels van de doktoren aanliep hebben ze me in Duitsland in de kliniek in Blankenburg nog geen fout of fabel verkocht waar ik echt zo vreselijk opgelucht door ben geworden! Eindelijk word ik begrepen en totaal serieus genomen ook over alles wat ik al weet en er word niets aan je neus gehangen wat je niet wilt of wat je niet weet.

Ik zeg bel ze eens op en vraag naar de prijsopgave, het eerste consult is door de bloedtesten die ze doen duur, maar de vervolg afspraken zijn goedkoop mijns inziens.

Chris H

Berichtdoor Chris H » Do 1 Jul 2010 16:17

Als zo'n centrum naast antibiotica facultatief ook fotonentherapie aanbiedt (zie de landingspagina van de bovenste link), wat is dan precies de meerwaarde boven de natuurtherapeuten in eigen land?

RobertF

Berichtdoor RobertF » Vr 2 Jul 2010 11:53

In Duitsland "Kochen Sie auch mit Wasser" d.w.z. dat ze eigenlijk niets bijzonders doen wat een ander niet doet. De behandelingsprotocollen kun je ook hier doen, je moet alleen een arts vinden die daar in mee gaat.
BCA Borrelia Centrum Augsburg is opgestart door Dr. Nicolaus in 2006 en in 2009 is een tweede kliniek in Blankenburg geopend
De behandeling berust op de ILADS richtlijnen.

cureme

Berichtdoor cureme » Vr 6 Aug 2010 19:58

Ik ben nu in Augsburg, laatste dag van 2 weekse therapie kuur die ik gevolgd heb in het BCA.
Blankenburg en Augsburg zijn inderdaad van hetzelfde huis, locaties zijn anders en de artsen maar protocollen en therapieën zijn gelijk en kennis en kunde wordt dus gedeeld. Heb het er deze week met een van de medewerkers uit Augsburg over gehad.

Dat ze er niets bijzonders doen c.q. dat wat een ander niet doet zou onder normale omstandigheden klopt. Hhet is geen rocket science wat ze daar doen maar ze doen wel dat wat tot op dit moment het beste is qua lyme behandelung. Als iemand wat beters weet, ik hoor het graag. Lyme valt in Nederland niet in de categorie normaal en liep ik na 6 maanden gepruttel echt spaak. Hier niet, zeer kundig en zeer professioneel. Dat kan ik op basis van mijn ervaringen echt niet zeggen van de Nederlandse manier van werken rondom lyme. Als ze er wel zijn, waar dan? Show me the money!

Ik kon ze niet vinden, in Augsburg wel. Ik voel me na 2 weken vele malen beter, heb eigenlijk nog last van een paar verschijnselen en zelfs die in mindere mate dan voorheen. Ben er nog lang niet, ook daar is men zeer open en eerlijk over in Dld; duurt echt maanden zo niet een jaar voor je weer helemaal 100% bent en dat geld niet voor iedereen. Geduld, volharding en een goed therapie plan volgen.

Qua kosten; afhankelijk van wat je allemaal wel / niet doet aan onderzoek en therapieën, ik heb de adviezen van de arts gevolgd en die ging daar wat mij betreft niet commercieel mee om maar in nuchterheid. Ik was voor het onderzoek 980,- euri kwijt, incl. lyme en tal van co-infecties, een ECG, een 1,5 uur durende klinische diagnose en een 30 minuten fysiek onderzoek.

Mbt. de therapie kun je kiezen; of alleen de AB met probiotica en maag/immuniteitssysteem ondersteunende zaken. Voor 8 weken komt dat ongeveer op 170 euro neer. Indien je het gehele interne therapie plan wilt volgen, kost dat 1375,- indien je AB via infuus laat toedienen en 1215,- voor de orale versie. Daarbij komen nog kosten voor bloedonderzoeken en ECG's. M.a.w. je gezondheid wordt scherp in de gaten gehouden.
Er zijn diverse modules en die kun je i.o. ook los afnemen. Reis koste me 170 euro trein en 300 euro voor een 2 weeks verblijf (ferienwohnung). Eten moet ik thuis ook dus tel ik niet mee.

Vandaag gesproken met een patiënte uit Denemarken, was 2 jaar terug in de kliniek geweest en beter verklaard. Klachten kwamen nu licht terug en i.o. met de arts een tweede fase behandeling. Die kwam dus even voor 2 weken AB infuusjes, probiotica en allerei ander ondersteunend spul ophalen. Ook dat kan dus, mits je je aldaar hebt laten onderzoeken op lyme en qua behandeling bepaalde afspraken met de arts maakt. M.a.w. alleen onder verantwoorde begeleiding van een arts.

De interne therapie bestaat dus uit: elke dag een AB infuus, per week een vitamine cocktail, fysiotherapie, infrarood therapie, hoge frequentie therapie, magnetisch veld therapie, begeleiding en advies mbt het lyme dieet en voeding, mentale support lessen en nog wat andere kleinere activiteiten en zeer goede lunch. Veelal ben je van ma tot vr van 08:00 tot 15:30 uur onder de pannen. Ofwel, als je het omrekent per uur valt het erg mee, zeker gezien hoe ik me voel.

Indien er mensen zijn die meer willen weten over mijn ervaringen aldaar dan weten jullie me te vinden.

Terug naar “Algemeen”