Gisteren is de nieuwe richtlijn van de Deutsche Borreliose Gesellschaft uitgekomen. Het is voor het eerst, dat dit nu als richtlijn (Leitlinien) gepresenteerd wordt. Voorheen werden het aanbevelingen genoemd voor de diagnostiek en therapie van Lyme-Borreliose.
http://www.borreliose-gesellschaft.de/T ... linien.pdf
Nieuwe richtlijn DBG
-
Nieuwe richtlijn DBG
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden
-
Re: Nieuwe richtlijn DBG
Dit is een hele verbetering ten opzichte van de huidige Nederlandse CBO-richtlijnen in elk geval.
Ik heb de richtlijnen van de Duitse borreliosegesellschaft vluchtig gelezen, het is een lymevriendelijke artsenvereniging zie ik.
Het wordt tijd dat we een dergelijke lymepatient-vriendelijke artsenvereniging in NL ook krijgen en bij gebrek daaraan zouden lymepatient-vriendelijke artsen in NL misschien ook lid kunnen worden van een dergelijke borreliosegesellschaft.
Ik zag dat er zelfs een passage in stond over probiotica´s trouwens!
Dat is bepaald geen overbodige luxe.
Ik heb de richtlijnen van de Duitse borreliosegesellschaft vluchtig gelezen, het is een lymevriendelijke artsenvereniging zie ik.
Het wordt tijd dat we een dergelijke lymepatient-vriendelijke artsenvereniging in NL ook krijgen en bij gebrek daaraan zouden lymepatient-vriendelijke artsen in NL misschien ook lid kunnen worden van een dergelijke borreliosegesellschaft.
Ik zag dat er zelfs een passage in stond over probiotica´s trouwens!
Dat is bepaald geen overbodige luxe.
Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”