Supplementen en extra vitamines ongezond

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Marlene

Re: Supplementen en extra vitamines ongezond

Berichtdoor Marlene » Za 23 Jun 2012 9:45

Alles staat op papier. Meer zeg ik er niet over.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 1 Okt 2012 10:56

Ehhhhh,

Zat aan m'n ontbijt en bedacht me opeens dat Kellogs 'n periode ijzer in haar cornflakes stopte.
Het ging om ordinair industrieel ijzer, afkomstig uit een fabriek (Zweeds als ik het me goed herinner) die ook ijzerplaten levert voor de autoindustrie. Kellogs heeft het boek van Lenkei misschien iets te letterlijk genomen en onmiddelijk de daad bij het woord gevoegd. Tja, mineralen in deze vorm zijn inderdaad ongezond. Misschien hebben we in de toekomst wel een metaaldetector nodig voordat we onze maaltijd nuttigen.

marietje

Berichtdoor marietje » Ma 1 Okt 2012 16:40

Tulipano schreef:Ehhhhh,

Zat aan m'n ontbijt en bedacht me opeens dat Kellogs 'n periode ijzer in haar cornflakes stopte.
Het ging om ordinair industrieel ijzer, afkomstig uit een fabriek (Zweeds als ik het me goed herinner) die ook ijzerplaten levert voor de autoindustrie. Kellogs heeft het boek van Lenkei misschien iets te letterlijk genomen en onmiddelijk de daad bij het woord gevoegd. Tja, mineralen in deze vorm zijn inderdaad ongezond. Misschien hebben we in de toekomst wel een metaaldetector nodig voordat we onze maaltijd nuttigen.

Die slaat dan zowiezo al op tilt, met al mijn vullingen :lol:
Luctor et Emergo

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 1 Okt 2012 23:30

Sterker nog Marietje, als dat zo door gaat met al die metalen in ons lijf, dan moeten we onze crematie in de toekomst regelen bij de hoogovens.

Welterusten.
:wink:

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 2 Okt 2012 12:34

Tja, ik heb een tijdje het buhnerprotocol gedaan, maar in dat boek werd ook gesproken over koper als supplement.
Ik heb toen ook koper als supplement genomen.
Wie schetst mijn verbazing dat een behandelaar op een gegeven moment zegt: je hebt koper in je hersenen (hypothalamus) zitten.
Waar komt dat vandaan? (uit een potje)
Ik zou ook niet zomaar meer mineralensupplementen meer durven nemen.
Nu gebruik ik gewoon ongeraffineerd zout en daar zitten alle mineralen in de juiste verhoudingen in.
Maar helemaal begrijp ik niet wat dan het verschil is tussen organische en anorganische mineralen en of dat dat ineens verschil maakt: gevoelsmatig zeg ik dat de mineralen die uit planten en dieren komen het beste opneembaar zijn (bijv uit botten, melk en kaas bijv.).
Ik neem aan dat de mineralen in ongeraffineerd zout gewoon ook anorganisch zijn en daarom niet zo makkelijk opneembaar.
Geen idee, ik kom er niet uit.
Maar goed, de resten van de ijzerindustrie, dat klinkt gevoelsmatig niet goed in elk geval.
Ik neem om de dag nu voetenbadjes met mineraalzout erin om de opname van mineralen via mijn huid te stimuleren: dan neem ik het wel op want mijn spijsvertering doet het nog steeds niet naar behoren.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 2 Okt 2012 19:07

Bamboe schrijft:

Maar helemaal begrijp ik niet wat dan het verschil is tussen organische en anorganische mineralen en of dat dat ineens verschil maakt: gevoelsmatig zeg ik dat de mineralen die uit planten en dieren komen het beste opneembaar zijn (bijv uit botten, melk en kaas bijv.).
Ik neem aan dat de mineralen in ongeraffineerd zout gewoon ook anorganisch zijn en daarom niet zo makkelijk opneembaar. Geen idee, ik kom er niet uit.

Misschien weet Willem, onze 'major chemicus in organische chemie en minor in analytische chemie en chemische industrie' het. (pfff, wat een mond vol zeg, Willem. Jij hebt je visitekaartjes zeker een slag groter moeten laten maken).

P.S. Las ergens dat Nestle' in Bangladesh bezig is kindertjes die last hebben van chronische diaree te behandelen met een medische 'cocktail' . Eh, Nestle'? :shock: Die maakt toch Maggiblokjes en chocorepen?
Zou Lenkei dan toch gelijk hebben als hij schrijft dat er verband bestaat tussen de voedings- en farmaceutische industrie? :roll:

Robyne

Berichtdoor Robyne » Vr 30 Nov 2012 15:28

Hebben jullie de documentaire FoodMatters gezien?

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 2 Dec 2012 15:52

Bedankt Robyne,

Ik had er al stukjes van opgepikt op Youtube. Deze zondagmiddag leent zich er prima voor dus ga hem zo helemaal bekijken. Voorbeeld: hoe zou het toch komen dat opeens duizenden mensen een glutenallergie ontwikkelen?

Goeie slogan en grote waarheid trouwens, in die documentaire:

Good health makes a lot of sense but it doesn’t make a lot of dollars 8)

P.S. Bekijk ook deze link eens:
http://www.youtube.com/watch?v=sU537f4bnFM

Robyne

Berichtdoor Robyne » Ma 3 Dec 2012 0:32

Beste Willem T,

Ik geef het toe, ik ben een leek. Maar blijkbaar zijn alle artsen dat ook want die hebben geen flauw idee hoe heel erg veel mensen van deze ziektes afkomen.

Gefeliciteerd, je hebt twee onderzoeken waarbij mensen vitamine E slikte en een grotere kans hadden op prostaatkanker. Zoek en zij zult vinden. Iedereen kan onderzoeksresultaten vinden om zijn mening kracht bij te zetten, om hem zogenaamd te onderbouwen. Michael Moore is hier ook heel goed in.

Waarschijnlijk is er in die groep mannen geen een te vinden die goed at. Die geen liters cola in zijn leven heeft gedronken, bergen pesticiden naar binnen heeft gewerkt, vol zit met kwik en compleet ongezond op meerdere manieren is.

Waarschijnlijk zou je ook een onderzoek kunnen doen waarbij vloeibare ontstopper de kans op prostaatkanker verkleint. Toch zal ik het niet aanraden. En een medisch tijdschrift, hoe gerenomeerd dan ook, ook niet. Maar die medische tijdschriften zullen ook nooit vitamine gebruik aanraden. Gefinancierd door de farmaceutische industrie zullen ze nooit zeggen dat je beter cashewnoten kan eten dan prozac kan slikken. En nooit zeggen dat je beter vitamine e kan slikken dan chemo kan krijgen. Tenzij je natuurlijk een patent op vitamine e kan aanvragen. Maar helaas. Alleen de antibiotica is gepatenteerd en dus is dat de enige manier om lyme op te lossen. Je hele lichaam volpompen met troep, dan komt het vast goed. En iig voor eventjes, zodat je er weer tegen aan kunt richting je volgende ziekte.

Ik ben geen wetenschapper, ik ben geen arts, maar ik weet wel dat geen enkele chronische ziekte door de moderne westerse geneeskunde wordt opgelost. En er zijn nog steeds meer onderzoeken te vinden waarbij het gebruik van vitamines een hele boel narigheid voorkomt en oplost. Niet maskeert.

Robyne

Berichtdoor Robyne » Ma 3 Dec 2012 17:16

Hey Tulipano,

Je hebt hem dus bekeken! Eigenlijk zijn het alleen maar open deuren, en het is echt verbazingwekkend hoe we met z'n allen alles zo kunnen verpesten.

Te bizar.

Maar ik denk wel dat ik eens ga proberen, zonder medicijnen.

youtube filmpje bekeken, strenge dame, wel super interessant, die codex is echt te bizar voor woorden. maar we krijgen hetzelfde in europa nu...

Terug naar “Algemeen”