Hoi Helpme,
urine ipv bloed: dat is een goede vraag.
ik kan het niet goed beargumenteren, maar ik zou gaan voor de bloedtest.
die is relatief vrij betrouwbaar maar zeker ook niet waterdicht omdat de lyme-bacterie (de borrelia) een spiraalsnuit heeft waarmee die zich in je vlees kan boren.
dit is geen bacterie die zich de hele tijd in je bloed hoeft op te houden.
dat de bacterie nog zo vaak in bloed zit verbaast me nog omdat er een zekere onderzoekster is Marie Kroun, Deense onderzoekster, die zei dat de bacterie maar een kleine tijd in de levenscyclus in het bloed zit/zat.
ik ken ook iemand bij wie de bacterie wel uit de pcr-urine kwam maar niet uit de pcr op bloed.
vraag anders
http://www.prohealth.nl (bel ze op) of er verschillen zitten in betrouwbaarheid van de pcr-urine of bloed.
ik zou voor het bloed gaan persoonlijk, maar ik kan het niet goed beargumenteren.
ja het is verschrikkelijk dat patienten zoveel moeite moeten doen om een ziekte alleen maar uit te sluiten!
en dat ook nog met alle energie die de tegenwerking van de witte jassen erbij ingerekend (uitzonderingen daargelaten!).
En dan nog: het is haast onmogelijk om de ziekte van lyme echt 100% uit te sluiten.
over je allergieen: bij mij zijn ze ineens op komen zetten: het leek heel sterk samen te hangen met mijn spijsvertering in oorzakelijke zin.
ik deed een antibioticakuur en ineens ontploften de allergieen in aantal bij mij.
dat heeft me wel aan het denken gezet.
pas las ik ergens dat de ziekte van lyme makkelijker een rol speelt vanaf het moment dat iemand een lekkende darm heeft.
misschien dat het bij mij begon bij mijn problemen met de darmen (of spijsvertering als geheel) en heeft de lyme zich bij mij als gevolg daarvan kunnen manifesteren.
het is verschrikkelijk dat je nu al 7 jaar zo met je gezondheid sappelt terwijl je pas 24 jaar oud bent.
je zou nu moeten rondhuppelen bij wijze van spreken.
die jaren doe je niet over.
ik ben ook al 5 jaar aan het sappelen.
laten we inderdaad de hoop houden dat we beter zullen worden dan we nu zijn.
in feite is mijn gezondheid ook gebeterd.
welke vitamine d-variant gebruik je eigenlijk?
d2 of d3?
groetjes,
Dorien