De Lyme hel gaat door.....

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
bamboe

Re: moet ik nog verder laten testen?

Berichtdoor bamboe » Wo 7 Mar 2012 15:57

Hoi Helpme, deze dokter laat zich bij de diagnostiek leiden door andere richtlijnen dan die van onze landelijke cbo-richtlijnen.
Bovendien zegt de dokter dat je besmet bent geweest door de borrelia.
Hij zegt niet dat je nu nog de infectie onder de leden hebt (al is dat zeker aannemelijk, maar nog niet bewezen).

Goed dat je naar deze dokter schreef!

sterkte!

helpme1

Berichtdoor helpme1 » Wo 7 Mar 2012 15:59

dankje voor het meekijken Bamboe. Ik ben ook bij van Montfort geweest, zie berichtje voor het vorige bericht haha. :D
Maart 2012: diagnose Lyme, stadium 3, + co-infecties oa Ehrlichia
Mei 2012: Start behandeling Nystatine, Minocycline, Azitromycine, Nattokinazine, Arteminisine, Ambrotose
Maart 2013: stop AB-kuur, start behandeling Parozol/Ozon

We worden allemaal beter

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 7 Mar 2012 16:07

hoi Helpme, testen is zeker duur.

Wat allergieentesten aangaat: ook een heel gedoe met prijskaartje.
Ik doe het ook niet meer.
Ik heb tegen de lyme-arts gezegd dat ik me niet meer laat testen op die allergieen, bekijk het maar.

Ik ken mijn gevarenzones ongeveer wel nu na een jaar lang opvolgsessies in verband met allergieen.
Ik bedoel als je eenmaal weet waar je allergisch voor bent, kan je er rekening mee houden, maar ik was bijv. zo allergisch: ik moest overal omheen eten zowat.
En als je dan de arts spreekt, die zegt op je vraag of de allergieen ooit weggaan: dat dat niet kan, en daar scheiden onze wegen dan want het kan mijns inziens zeker wel.
Mijn glutenallergie is al foetsie bijvoorbeeld.
En medisch gezien kan dat dus niet.
Vraag maar eens aan je arts of die denkt of je van je allergieen kan afkomen.

Eerst had ik ook meer last van intoleranties die nu allergieen worden.
Intoleranties zijn tragere reacties.
Die heb je als je erg ziek bent en allergieen zijn sterker als je weer een betere afweer krijgt.
Dus ik voel me al beter worden maar bij mijn huisarts komen er steeds meer allergieen uit: want de huisarts test alleen de korte reacties op voeding etc. via bloed.
Daar heb je als je vrij ziek bent niet zoveel aan dus: want die ziet de meest funeste reacties met die test over het hoofd.
Net zoals met de antistoffentesten: word je weer wat beter, dan heb je juist meer kans om uit die testen te komen dan als je te ziek bent om uberhaupt nog antistoffen te maken!
Elk voordeel heb ze nadeel of andersom:-)
Het is allemaal zo dubbel.
Ik ben het allemaal wat meer met een korreltje zout gaan zien.
Behalve mijn allersterkste allergie die maakt dat ik nauwelijks uit kan eten: MSG: monosodiumglutamaat.
Dat is een smaakversterker die je beter zowiezo niet in je eten kunt hebben maar bij restaurants wel handig want mensen krijgen er nog meer honger van.
Ik heb er alleen de volgende twee dagen vreselijke migraine van en ik word hondsberoerd.

Bij mij heeft het meer geholpen mijn darmen weer op orde te krijgen.
Mijn voedselallergieen zijn in aantal geexplodeerd nadat ik een antibioticakuur had gekregen voor allerlei ontstekingsklachten (blaas, oren, keel).
Dat was toen ik nog niet wist dat ik de ziekte van lyme onder de leden had: dat kwam pas een half jaar later uit de testen.
Allergieen of de afwezigheid ervan heeft ook veel van doen met de conditie van de darmen.
Sinds die aan het beteren zijn bij mij, gaat het beter met mijn gezondheid voor wat die allergieen aangaat.
Een tijdlang kon ik niet zonder probiotica: had zo weer een blaasontsteking als ik stopte, maar nu hoef ik het niet meer zoveel in te nemen.

Sterkte!

helpme1

Berichtdoor helpme1 » Vr 9 Mar 2012 0:14

dankje bamboe!!

nou, vandaag bloedprikken. NEGEN buizen!! het was vreselijk, maar van Montfort deed het super!! echt super!

werd me ook al verteld dat ik lyme gewoon heb gehad. Hij had de eerdere test bekeken en kwam daar duidelijk die P39 band uit. Dus ik ga sowieso behandeld worden, met AB. kan dit nog problemen met zich mee brengen!

toch vind ik het allemaal nog zo ongelooflijk. Ik ben 7 jaar ziek en opeens weet ik waarom? zo raar!
Mei 2012: Start behandeling Nystatine, Minocycline, Azitromycine, Nattokinazine, Arteminisine, Ambrotose

We worden allemaal beter

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 11 Mar 2012 14:48

Hoi Helpme,
haha ja jouw arts kan goed prikken:-)
is ook bepaald niet mijn hobby: geprikt worden dus altijd fijn als iemand vertrouwen inboezemt.
als de ene ab niet kan, kan misschien wel een ander antibiotisch middel.
jouw arts weet van wanten.

ja waarom nu ineens na 7 jaar, of ook: waarom nu PAS na 7 jaar, kun je ook zeggen.
en nu zit je waarschijnlijk op een goed spoor wat de diagnose aangaat, maar de behandeling zal ook tijd in beslag nemen.
in elk geval heb je nu wel belangrijke stappen gezet helpme!

helpme1

Berichtdoor helpme1 » Wo 4 Apr 2012 22:19

Ik ben ook weer terug van de arts. erg vermoeiend wat ik allemaal te horen kreeg.
ik had negatief op Lyme LTT, maar positief op Ehrlichia. Daarbij had ik een candida en ernstige voedselallergie!

toch gaat hij mij behandelen met AB op zowel Lyme als Ehrlichia. en de candida moet eerst aangepakt worden voordat ik start met AB.
12 weken AB met Azitromycine 500mg, Minocycline 100 mg, Advanced Ambrotose 150g, Artemisin

Daarnaast mag ik de producten niet meer eten waar ik rood scoorde. Die zal ik hier niet opnoemen, want het zijn er echt vreselijk veel!!

We worden allemaal beter

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 4 Apr 2012 23:03

Hoi Helpme,

dat is me nogal wat alles bij elkaar.
die voedselallergieen dat is omdat je darm te zeer doorlatend is dat voedselstoffen in je bloed gaan dwarrelen waartegen je lichaam zich natuurlijk vervolgens logischerwijs tegen verzet.
je moet ook je darmwand gaan helen.
krijg je ook probiotica?
vergeet niet ook veel bottensoepen te gebruiken, ook echt een zalfje voor je darmwand: http://www.gapsdieet.nl/tag/soep/ http://www.westonaprice.org/food-featur ... -beautiful http://www.westonprice.nl/bbpress/topic ... post-14449
of deze tips van prof. dr. michael maes over darmwandherstel: viewtopic.php?f=4&t=6301&start=50#p62331
prof. dr. Maes noemt ook selenium dat helpt tegen alle ontstekingsprocessen
boekentip: gut and psychology van natasha campbell mcbride (neuroloog, voedingsdeskundige en moeder van een autistisch kind met veel voedselallergieen: helemaal beter weer door goede voeding).
of: bijnieruitputting van James Wilson.

sterkte!

helpme1

Berichtdoor helpme1 » Do 5 Apr 2012 18:05

dankje voor je post!

ik krijg nog meer medicatie, ben nog wat dingetjes vergeten. Kosten: het wordt echt heel duur!! maar ik word wel goed geholpen nu!! ik ga echt niet meer mee draaien in die medische molen van de reguliere gezondheidszorg. ik voel me ook zo dramatisch slecht, dat ik helemaal niet meer kan verder zoeken!

mja, bij mij is het ook niet alleen de lyme en die coinfectie, ik heb een ernstige candida, erge allergieen.

maar het wordt nu iig aan alle fronten aangepakt, maar de kosten, die kosten :( :cry:

We worden allemaal beter

helpme1

Berichtdoor helpme1 » Ma 7 Mei 2012 12:22

Het is zover!! Vandaag begin ik met de behandeling:

· Nattokinazine

· Arteminisin

· Azitromycine 500 mg

· Minocycline (begin ik over 1 week mee)

Ik vind het zo eng en zo spannend! als ik de bijsluiters lees, word ik niet vrolijk en ook ik ben bang voor het herx heimer effect. Maar ik ga ervoor!!

ik hoop zo dat het aan gaat slaan. Deze kuur voor 3 maanden. dan kijken wat verder moet gebeuren.

wat is eigenlijk nog belangrijk: rust, beweging? iemand die daar tips voor heeft, ook wat je moet doen als een herx krijgt, veel drinken of zo?

Ik heb ook een blog met al mijn ervaring, voor andere mensen met Lyme.
http://shannonwordtbeter.blogspot.com/

We worden allemaal beter

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 8 Mei 2012 10:18

Hoi Helpme, succes/sterkte!

Rust is zeker belangrijk, beweging: kijk wat je aankan, ga geen grenzen over.

Water drinken (elk uur een glas water) ondersteunt de ontgiftiging.

Lastig soms is: verschil herxheimerreactie, bijwerking medicijn en andere reacties van je lichaam op het medicijn: schimmelvorming bij antibiotica.
Je hebt een arts achter je staan Helpme: loopt het de spuigaten uit of liever eerder, dan kun je met hem sparren.

Leuk dat je je verhaal op een blog hebt opgeschreven Helpme!
Het is belangrijk dat je je verhalen deelt voor jou en voor lotgenoten.
Beloof dat als je beter wordt dat je dat niet ook vergeet te melden:-)

Terug naar “Medisch”