zelf behandelen

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
------

Re: zelf behandelen

Berichtdoor ------ » Wo 8 Aug 2012 18:41

hayley,

Kalium en natrium houden elkaar in een gezond lichaam altijd in balans,als je een infectie hebt dan is je kaliumwaarde verhoogd, ik zou niet supplementeren maar dat moet je zelf natuurlijk weten.
je kan het eventueel ook door de huisarts laten meten.
overigens is kalium wel een mineraal.Wel zou ik als je botten beginnen te kraken een calcium supplement nemen dan is het gekraak zo weer over.(alles wat je neemt in citraat vorm nemen voor de snelle opname)

gr sniper.

------

Berichtdoor ------ » Wo 8 Aug 2012 18:57

q

Hayley

Berichtdoor Hayley » Wo 8 Aug 2012 19:13

Hoi Sniper,

Dank je wel weer voor de informatie, ik ga het nog allemaal even goed doornemen ja.
We praten hier natuurlijk wel in de gezondheid inderdaad.
Ik las trouwens een comment van je, waarbij je de klachten en symptomen opnoemde die je ooit gehad hebt(in dit onderwerp). Heel veel klachten daarvan kwamen overeen met de mijne, de meeste.

Nu wou ik je wat vragen, want herstel is bij jou natuurlijk ook niet zomaar zonder slag of stoot gegaan..
Hoe ervaarde jij het beter worden? Ging dat ook met andere klachten gepaard, zoals verslechteringen zelfs soms?
En heb jij ervaren, dat wanneer je lichaam er langzaam aan steeds beter bovenop kwam, dat je voelde dat je immuunsysteem soort van hard aan het werk was, om alles weer in orde te krijgen in je lichaam? En dat dat hevige reacties kon geven?
Misschien een vreemde vraag voor je of een beetje onjuiste bewoording gekozen, maar ik probeer het zo goed mogelijk te verwoorden.
Het is dat ik het zelf eerder zo ervaren heb nl.
Ik heb destijds hele nare rare dingen meegemaakt, met mijn lichaam, de ene dag 'goed' en de andere dag me vreselijk ziek voelen. Maar dat was wel de weg naar herstel, het ging wel langzaam aan toch steeds beter toen(superlangzaam).
Tja, ik wil niks beweren, maar het lijkt erop, dat ik weer door die tijd heenga nu.

Groetjes!

Groetjes,

Hayley

------

Berichtdoor ------ » Wo 8 Aug 2012 19:56

Beste hayley,

wat jij omschrijft heb ik ook ervaren ik heb dat ook onderzocht,bartonella geeft klachten met intervallen,dat wil zeggen het ene moment voel je je goed en het andere moment is het weer slechter.
Hoe dat kan daar kom ik nog op terug.Het is wel zo dat als je ab gebruikt bij bartonella waar de bacterie niets om geeft dan kan je de ab beter laten staan.(tenzij het de juiste ab keus is)Ab verzuurd je lichaam ook van.
Toen ik eenmaal ab liet staan en flink doorging met de supplementen merkte ik dat mijn lichaam zelf begon te vechten hiertegen.Ik heb mij nooit zoveel aangetrokken van het mogelijke gevaar wat bacterien zelf hiervan gebruiken als je supplementeert.
Je moet zelf een overweging daarin maken.ik vond het geen optie dat mijn botten gingen kraken want dat betekend een degeneratie van je botten,dus nam ik gerust calcium citrate.ik vond het ook niet eng om ijzer te nemen,maar ik deed dat wel in citrate vorm en tegelijk met (apo) lactoferrine,vitb-12,foliumzuur en vitamine c. Als je altijd moe bent van dat ijzer tekort en je ligt hele dagen op bed te slapen,en je krijgt blauwe plekken,kleine blauw puntbloedinkjes,haaruitval etc etc dan is de maat een keertje vol,dus ik dacht of dit ,of supplementeren.
Als je ijzer altijd laag is door wat ik eerder schreef dan bouw je geen weerstand op,je blijft in een circel ronddraaien.Wel is het zo dat aangezien rode bloedcellen een levensduur hebben van 120 dagen en er na die 120 dagen ook nog wel een bacterie uit die cellen kan kruipen je rekening moet houden met een langdurig herstel,je moet veel geduld hebben.
ik kan je vertellen dat als je een ijzer tekort hebt er niet genoeg zuurstof bij je organen terrecht komt dat dat op een gegeven moment geen optie meer is.
Dit is ook een reden dat vrouwen tijdens hun menstruatiecyclus meer last ondervinden,je lichaam ontrekt tijdens de menstruatie nog meer ijzer aan het lichaam.
Ik ben er weer aardig boven op gekomen, maar dat ging niet zonder slag of stoot.
En schade heb ik ook opgelopen ,een zogenaamde "nekhernia".

Ik blijf doorgaan met supplementen en merk dat ik er elke dag sterker van wordt,waarschijnlijk blijf ik mijn hele leven ermee doorgaan wel of niet ziek,ik heb gemerkt dat ik er veel gezondheidsvoordelen van heb gehad.

waar je wel om moet denken hayley is stress,dat moet je eigenlijk vermijden,stress verzuurd dan krijg je weer meer last doordat er mineralen ontrokken worden aan het lichaam.Vraag maar eens aan een kapper,wat stress doet met je haar, je krijgt dan haaruitval.

En wat je in de gaten moet houden hayley is dat de momenten dat jij je beter voelt steeds langduriger moeten gaan duren,dus de momenten dat jij je slecht voelt moeten steeds korter worden,je kan het voor het gemak ook noteren hoelang en wanneer jij je slecht voelt,anders moet je direct ingrijpen.

gr sniper

Marlene

Berichtdoor Marlene » Wo 8 Aug 2012 21:30

ls je een infectie hebt dan is je kaliumwaarde verhoogd

Misschien heb je wel gelijk maar wat mezelf betreft: In al die jaren dat ik ziek ben, is mijn kalium nog nooit te hoog geweest, altijd te laag. Elders had ik al wel eens aan Hayley gezegd dat kalium idealiter 4,3 moest zijn. Wat ik bij andere mensen heb gelezen die een B12 tekort hebben, ook allemaal een kalium tekort. Je verbruikt blijkbaar bovendien meer kalium zodra je B12 begint te suppleren, dat is eigenlijk de reden waarom ik het adviseerde om eens te proberen. Je merkt het effect zowieso zeer snel na inname.

Ik ben zeer benieuwd naar je andere vaststellingen ivm bartonella. Laat maar komen die referenties! Ben erg nieuwsgierig geworden :)

groetjes

Marlène

Hayley

Berichtdoor Hayley » Wo 8 Aug 2012 21:42

Hoi Sniper en ja ook Marlene,

Want dat kalium verhaal is in ieder geval waar Marlene me bij kan ondersteunen met haar wetenschap, want ik heb me niet voldoende verdiept daarin.

En ja, de Bartonella, ik heb de symptomenlijst bekeken, komt toch erg weinig tot niet overeen met wat ik heb, maar je weet nooit.

Erg bedankt weer voor de uitgebreide info, en vooral dat laatste ja, de dagen dat het goed gaat, worden steeds langer en de dagen dat het slecht gaat, komen steeds minder vaak.

Groetjes!

------

Berichtdoor ------ » Do 9 Aug 2012 7:34

Beste hayley,

Ik snap dat het veel info voor jou is,

kalium werkt samen met natrium,het houd elkaar in balans.(net als cholesterol ,ldl en hdl werken ook samen) Het reguleert de bloeddruk,de vochthuishouding in de lichaamscellen,en zorgt voor het samentrekken van van de spierfuncties
kalium is betrokken bij de zenuwgeleiding,de hartspierfunctie en de spiervorming.
De symptomen van hyperkalemie zijn;spierslapte,overprikkelbaarheid van de spieren,ook bij de hartspier,dit kan leiden tot hartritmestoornissen of een hartstilstand.

De verhouding natrium kalium hoort te zijn 1:3

Het meeste natrium bevind zich in het bloed,een te laag niveau van natrium kan veroorzaakt worden door:
-bijnierschorsinsuffentie
-teveel natrium uitscheiden door een tekort aan bijnierschorshormoon aldosteron(steroidehormoon)
-overmatig vocht toedienen bijv intraveneus waarbij natrium verdund wordt

symptomen tekort natrium zijn;

-slaapzucht,verwardheid,spiercontracties,toevallen,stuipen.

symptomen overdosis;

-hersenfunctiestoornissen,spierconvulsies,epileptische aanvallen,coma,nierbeschadiging,hoge bloeddruk,misselijkheid,duizeligheid,hoofdpijn.

door een infectie heb je verlies van natrium bicarbonaat buffers(verzuring bloed ph waarde)
een tekort aan bi-carbonaat buffers zal leiden tot een verhoging van kalium waardes,er is namelijk geen ewenwichtige balans meer aanwezig,ze kunnen elkaar niet meer reguleren.

Gewone bi-carbonaat tabletten die in de maag uiteenvallen zijn af te raden.je maagzuur zet het opgeloste natrium bi-carbonaat om in water,keukenzout en koolstofdioxide.Bovendien stijgt de ph waarde van de maag.
de bloeddruk zal gaan stijgen en de verhouding natrium/kalium wordt hierdoor ernstig verstoord.
(het evenwicht tussen het vocht in de lichaamscellen intra en extracellulair)

Hayley als je naar wordt na het supplementeren van vit b-12 dan zou ik eens kijken naar de vorm die je gebruikt.Er zijn namelijk 4 verschillende vormen b-12
-hydroxocobalime
-methylcobalamine
-adenosyl cobalamine(dibencozyde)
-cyanocobalamine

kijk maar eens op mens sana.nl bij b-12.

Niet iedereen reageert goed op een bepaalde vorm,het komt wel vaker voor,niet iedereen is in staat om bijv hydroxocobalamine te methyleren tot methylcobalamine.

gr. sniper

Hayley

Berichtdoor Hayley » Do 9 Aug 2012 8:22

Hallo Sniper,

Ja bedankt voor de info, dit had ik inmiddels merendeels kunnen opzoeken ook.

En de mensana.nl, ben ik ook al eerder bij beland, ik had toen zelfs een mailtje gestuurd naar de arts, dr. Reijnen ofzo?
En de vraag gesteld over mijn probleem met inname vit B12 cyanocobalamine, ik las nl een hele pagina vol met informatie over vit B12 tekort en de extra inname ervan.

Tot nu toe nog geen antwoord, maar er wordt op de site ook geadviseerd, liever te bellen, dan te mailen en dan erbij, ben ik geen lopend patiënt bij hen.
Ze zullen wel erg druk zijn.

Fijne dag!

Hayley

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 9 Aug 2012 9:36

Ze zullen wel erg druk zijn.

Ja ze hebben zelfs een patientenstop.

Hayley

Berichtdoor Hayley » Do 9 Aug 2012 9:47

Ja inderdaad, ik las het, maar dacht toch een poging wagen met mijn probleem voorleggen.

Ik dacht, misschien neemt ie wel heel even 1 minuutje de tijd voor het naar bed gaan bv., om mij even te antwoorden en te adviseren.. :P

Terug naar “Onconventioneel”