Biogas en Botulisme

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Foetsie

Re: Biogas en Botulisme

Berichtdoor Foetsie » Di 15 Jul 2014 20:42

Trouwens, de Clostridium botulinum op zich is niet zo gevaarlijk, maar het zijn de toxines die het aanmaakt onder bepaalde omstandigheden dat het zo gevaarlijk gaat worden.
Daarom kun je ook geen ab voorgeschreven krijgen, maar meestal een middel dat de toxines bindt.
En veel rust, mocht het zo zijn dat je zo sterk vermagerd bent dan is het mogelijk dat je opgenomen moet worden en een infuus moet krijgen om weer op krachten te komen.
Als je ab zou gaan nemen wordt het probleem alleen maar groter:

https://answers.yahoo.com/question/inde ... 018AA50wvb

http://generalbacteriology.weebly.com/b ... oxins.html

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 15 Jul 2014 22:51

Ik bespeur enige doofheid op de lijn...

Toxinebinders zijn zeker aan de orde in een acuut geval van botulisme als gevolg van niet goed ingemaakte voedingsmiddelen of zieke waterdieren.

Maar om aan een interne overgroei van de bacterie te ontkomen is AB onvermijdelijk...

Voor een deel is de ellende hetzelfde als met de Borrelia, door het afsterven van de bacterie komen er dan ook toxines vrij. Inclusief Herxheimer / die-off reacties, maar met dit verschil ten opzichte van bij de Borrelia, dat dit men geen endo- maar exotoxines noemt.

Groetjes, Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 16 Jul 2014 19:14

WouterB schreef:Maar om aan een interne overgroei van de bacterie te ontkomen is AB onvermijdelijk...

Het hangt er geloof ik vanaf welke soort je hebt opglopen?
Bij de ene lees ik dat er geen medicijnen voor bestaan, maar alleen een antigif
En op andere sites lees ik dat bv benzylpenicilline zou kunnen helpen, maar ook dat is dan weer omstreden.

Ik weet het niet, ik wacht gewoon af.
Ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest voor een CT-thorax/abdomen c+
Ik HAAT dat soort onderzoeken, en dan bedoel ik dus ECHT HAAT ik het.
Maar ik moest het maar weer ondergaan omdat men nu eenmaal vindt dat er vanalles moet worden uitgeloten.
Eigenlijk denk ik zelf dat ze gewoon graag hun nieuwe machine willen uitproberen; daar zijn ze zó trots op!

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 16 Jul 2014 19:44

WouterB schreef:nog nagedacht over die voerkuilen?

Geen voerkuilen in de buurt, ook niet op het land van m'n zuster; uitgesloten
En voerkuilen kunnen toch helemaal geen botulisme bevatten?
Botulisme komt voor in dood vlees en ontlasting (eiwitten) maar goed kuil is altijd alleen van gemaaid gras.

WouterB schreef:Het kan ook een composthoop zijn, of een overslagstation van compost of huisvuil

Onmogelijk, niet bij mij in de buurt, wel een paar straten verder een ondergrondse, maar daar kom ik nooit.

WouterB schreef:Of nog verder gedacht, een super vervuild luchtbehandelings systeem.

Zou kunnen, was ook al door mijn hoofd gegaan, maar ja, eigenlijk ook weer onmogelijk, ik woon in een oud huis met een heel hoog plafond en enorme ramen waar de wind nog door waait als het hard waait :lol:
Er is hier geen luchtbehandelings systeem aanwezig, ook niet nodig met al die wind in huis :P

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 17 Jul 2014 11:09

Foetsie schreef:Het hangt er geloof ik vanaf welke soort je hebt opglopen?
Bij de ene lees ik dat er geen medicijnen voor bestaan, maar alleen een antigif
En op andere sites lees ik dat bv benzylpenicilline zou kunnen helpen, maar ook dat is dan weer omstreden.
Het hangt er vanaf wat er op dat moment de meeste prioriteit heeft, en dat is meestal de effecten van de toxines zien te beperken. Voor alle varianten van de bacterie geldt dat je AB nodig hebt om ze aan te pakken.

Foetsie schreef:Ik HAAT dat soort onderzoeken, en dan bedoel ik dus ECHT HAAT ik het.
Maar ik moest het maar weer ondergaan omdat men nu eenmaal vindt dat er vanalles moet worden uitgeloten.
Eigenlijk denk ik zelf dat ze gewoon graag hun nieuwe machine willen uitproberen; daar zijn ze zó trots op!
Hekenbaar, en vooral de frustratie. Ik heb ook allemaal hopen onderzoeken gehad met als uitkomst dat dat het niet was (gelukkig). Terwijl je het idee hebt dat er eens een keer een uitslag komt waar men wel wat mee kan (en wil..).

Maar laat nu dat complotdenken over bijvoorbeeld zo'n machine nu eens achterwege. Helemaal geen goede instelling en het kost je bakken energie die je vast wel ander weet te gebruiken! En eenmaal met dat virus besmet, hebben artsen dat ook wel in de gaten. Naar mijn mening onstaat er dan geen inspirerende samenwerking. En die heb je als Lymie toch hard nodig...

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 17 Jul 2014 11:19

Foetsie schreef:Geen voerkuilen in de buurt, ook niet op het land van m'n zuster; uitgesloten
Wel bezoeker van landelijk gebied dus?

Foetsie schreef:En voerkuilen kunnen toch helemaal geen botulisme bevatten?
Botulisme komt voor in dood vlees en ontlasting (eiwitten) maar goed kuil is altijd alleen van gemaaid gras.
Nooit gehoord van gehakselde mais die ook ingekuild wordt? Zowel gras als mais bevatten eiwitten, dat is wel handig voor de melkgift van de koe. Normaal vindt er in de kuil een fermentatie plaats die die eiwitten meer opneembaar maakt. Maar dat kan ook wel eens anders lopen. Zeker als de percelen ooit is afgereden zijn met digestaat...

Foetsie schreef:Zou kunnen, was ook al door mijn hoofd gegaan, maar ja, eigenlijk ook weer onmogelijk, ik woon in een oud huis met een heel hoog plafond en enorme ramen waar de wind nog door waait als het hard waait :lol:
Er is hier geen luchtbehandelings systeem aanwezig, ook niet nodig met al die wind in huis :P
Dan is het ook onwaarschijnlijk dat je daar schimmelvorming gaat krijgen wegens te grote vochtigheid.

Groetjes, Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 18 Jul 2014 16:55

WouterB schreef:Nooit gehoord van gehakselde mais die ook ingekuild wordt? Zowel gras als mais bevatten eiwitten, dat is wel handig voor de melkgift van de koe. Normaal vindt er in de kuil een fermentatie plaats die die eiwitten meer opneembaar maakt. Maar dat kan ook wel eens anders lopen. Zeker als de percelen ooit is afgereden zijn met digestaat...

Eigenlijk is mais ook niet goed om in te kuilen, daarom zei ik ook dat goede kuil uit gras bestaat.
Dan is het natuurlijk nog van belang hoe je het inkuilt.
Maar de meeste boeren die ik nog ken van vroeger waren gek met hun vee, en deden graag goed voer inkuilen.
De meeste eiwitten krijgen de koeien van het bijvoer. Veevoederbedrijven weten daar alles van.

De kuil ligt als het goed is op een beschermde plek waar niet gereden wordt met ander soort kunstmesten.
Dat is hoe de boeren het doen.

Ps
Verder vind ik het eigenlijk belachelijk dat de boeren nu ineens weer de schuld krijgen van de enorme sterfte die chronische botulisme heet

Er zijn al onderzoeken geweest, je zou ze zelf eens moeten lezen
Er waren nooit problemen met ziek vee dat op deze manier sterft ,maar sinds de overheid dit soor biogas gepromoot heeft, zijn er alleen maar problemen met de veestapels van de boeren.
Verder is het te belachelijk voor woorden dat zoiets überhaupt bestaat!! Het is nieteens rendabel
Zelfs een boer kan nog bedenken dat je met een bedrijf geld hoort te verdienen, maar met die biogasinstallaties is geen rooie cent mee te verdienen.
Kost alleen maar, geld en gezondheid.
Dus:
Grote onzin zoiets, WEG ERMEE zeg ik.

Verder wil ik nog zeggen dat het denken buiten de kaders niet kan vallen onder complotdenken.
Het zijn juist de "grote denkers" geweest die in staat waren om verder te kunnen denken dan wat voor de meesten onmogelijk was.
Je kunt ze hoogstwaarschijnlijk zelf ook wel noemen, je krijgt ze als namen in de boeken van de middelbare school.
Laatst gewijzigd door Foetsie op Za 19 Jul 2014 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 19 Jul 2014 10:38

Hoi Foetsie,

Je schrijft in: viewtopic.php?f=5&t=5342&start=10

Maar wat nog niet goed onderzocht is, wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.

the absence of evidence is not the evidence of absence

Foetsie, geen idee tot in hoeverre onderstaande bewering en bron gegrond en betrouwbaar zijn. Maar de link tussen Borrelia en Clostridium is in elk geval best frappant:

As we shall see in greater detail, government researchers and others, in an effort to combat future bio-terrorist attacks, have unknowingly contributed greatly to Lyme disease research. A discovery of great importance relating to a toxin produced by the causative agent of Lyme disease, Borrelia burgdorferi, has been linked to a similar toxin produced by the organism Clostridium botulinum. The toxicity of these and other related substances is so great that bio-terrorists have long considered using them in terrorist attacks throughout the world.

Bron: Townsend Letter - Biochemistry of Lyme Disease: Borrelia burgdorferi Spirochete/Cyst
by Prof. Robert W. Bradford and Henry W. Allen

http://www.townsendletter.com/FebMar2006/lyme0206.htm

Van Borrelia wordt gezegd dat het geen toxinen produceert. Maar ontstekingen schijnen te worden veroorzaakt door endotoxinen. En zou een 'in vitro' bevinding misschien niet 'n een heel ander beeld kunnen geven dan wat er 'in vivo' gebeurt?

Bacteria generate toxins[2] which can be classified as either exotoxins or endotoxins. Exotoxins are generated and actively secreted; endotoxins remain part of the bacteria. Usually, an endotoxin is part of the bacterial outer membrane, and it is not released until the bacterium is killed by the immune system. The body's response to an endotoxin can involve severe inflammation. In general, the inflammation process is usually considered beneficial to the infected host, but if the reaction is severe enough, it can lead to sepsis.

http://en.wikipedia.org/wiki/Microbial_toxins

Ook van biofilms wordt gezegd dat Borrelia ze niet zou aanmaken omdat men er tot nu toe in vivo geen gevonden heeft. Maar hoeveel moeite heeft men tot nu gedaan om er naar op zoek te gaan bij patiënten?! Het gros van de bacteriën produceert biofilms dus ik vraag me af waarom Borrelia daar een uitzondering op zou zijn, datzelfde vraag ik me af m.b.t. toxinen. Ik meen wetenschappelijke artikelen te zijn tegengekomen waarin werd gesteld dat quorum sensing, net als bij biofilms, een rol kan spelen bij de productie van toxinen.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 21 Jul 2014 19:09

Ja, Tulipano

Het kliekje aan de top is nogal hardnekkig en verguisen een ieder die buiten dat kliekje om ander soort onderzoeken uitvoert
Het is een harde wereld aan de top.

Ik ben benieuwd hoe E.Sapi vooruitgang boekt met haar mooie atoom microscoop (zeg ik het goed)?
om invivo onderzoek te doen naar biofilms.

prof. R. Bradford en Henry Allen kende ik nog niet.
Ga wel verder kijken wat ze doen aan onderzoeken.

Eigenlijk is het "raar" dat er niet meer onderzoeken gepubliceerd zijn online over die toxines vooral.
Wat ik had begrepen is dat de borrelia wel op een slimme manier te maken heeft met het toxineproces
maar ik geloof dat de onderzoeken hiernaar na het jaar 2005 zijn gestopt? Tenminste dan als je de toonaangevende tijdschriften op dat gebied napluist?

Trouwens, ik heb nog interessant leesvoer gevonden:
http://www.lymeinfo.net/lymefiles.html

Vooral die enalaatste link uit mijn link wil ik binnenkort eens goed gaan bekijken, wel al oud, gaat terug tot het jaar 1900 gaat ook over biofilms en dat dit al een eeuwigheid bekend is, ik hoop echt dat E.S. een beetje opschiet met haar onderzoek en dat ze de publicaties ervan slim gaat aanpakken
Power To Eva Sapi en team.

Groetje van Foetsie

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 25 Aug 2014 20:19

Hoi Iedereen,

Trouwens, ik heb nog interessant leesvoer gevonden:
http://www.lymeinfo.net/lymefiles.html

Helaas is het niet meer mogelijk om in deze eens bijzondere bibliotheek over de cyste vormen vanaf ongeveer het jaar 1900 tot aan nu nog langer wetenschappelijke onderzoeken, op volgorde van tijd te mogen inkijken.
Jammer Jammer Jammer

Was misschien ook niet slim genoeg van mij om al de gegevens eventjes in mijn eigen administratie te zetten, ik had er nog wel aan gedacht, maar was te moe.....

Dom dom dom

Terug naar “Off-Topic Café”