Hoe huisartsen geinstrueerd worden met betrekking tot lymeziekte.
Ik dacht wel eens ;hoe kan het toch dat die huisartsen allemaal zo passief en hetzelfde reageren?
Ik had vernomen van iemand dat er een reisje georganiseerd was op texel om oa over lyme ziekte te praten.
compleet verzorgd en georganiseerd in dit geval door izore infectielab van friesland.
huisartsen zijn hierbij uitgenodigd en de rest kan je zelf wel invullen,
zo gaat dat dus:
http://www.texelcursus.nl/index.php/pro ... eestenboel
even kijken bij programma 2012:
dinsdag beestenboel
de gastenlijst staat er ook bij,woon je in frl dan kan je zien of je eigen arts is geweest,
zo zal dit in elke provincie gaan denk ik dan
Hoe huisartsen geinstrueerd worden over lyme
-
-
Re: Hoe huisartsen geinstrueerd worden over lyme
Daar zou ik als arts zelfs niet naartoe willen gaan. Dat is een initiatie voor managementsvaardigheden, basics. Herken ze zo want heb het jaren zelf gecoached in grote bedrijven.
-
Marlene ik vraag me af in hoeverre artsen zich kunnen onttrekken aan wat men ¨bijscholing¨ pleegt te noemen.
Vaak is die verplicht.
@ Sniper: typisch zeg, een uitje naar texel voor een ¨lyme-cursus¨.
Joost mag weten hoe artsen daar geinstrueerd worden over de ziekte van lyme, ik vrees met grote vrezen dat de honden er geen brood van lusten.
Typisch dat men juist een eiland uitkiest waar de ziekte waarschijnlijk ook welig tiert vanwege de vele trekvogels.
Tenminste dat is wat ik vernomen heb van die eilanden als ameland e.d.: dat daar veel mensen met de ziekte van lyme zitten.
Uiteraard is het niet correct, maar soms kan ik de gedachte niet weerstaan dat ik de artsen die lymepatienten slecht behandelen zelf ook toewens dat zij de ziekte krijgen om proefondervindelijk uit te vinden hoezeer niet klopt wat er in de richtlijnen staat en anderszins mogelijk aan desinfo tot hen komt.
Vaak is die verplicht.
@ Sniper: typisch zeg, een uitje naar texel voor een ¨lyme-cursus¨.
Joost mag weten hoe artsen daar geinstrueerd worden over de ziekte van lyme, ik vrees met grote vrezen dat de honden er geen brood van lusten.
Typisch dat men juist een eiland uitkiest waar de ziekte waarschijnlijk ook welig tiert vanwege de vele trekvogels.
Tenminste dat is wat ik vernomen heb van die eilanden als ameland e.d.: dat daar veel mensen met de ziekte van lyme zitten.
Uiteraard is het niet correct, maar soms kan ik de gedachte niet weerstaan dat ik de artsen die lymepatienten slecht behandelen zelf ook toewens dat zij de ziekte krijgen om proefondervindelijk uit te vinden hoezeer niet klopt wat er in de richtlijnen staat en anderszins mogelijk aan desinfo tot hen komt.
-
Hoe huisartsen geinstrueerd worden met betrekking tot lymeziekte:
Programma van dinsdag 2012:

Programma van dinsdag 2012:
15.30 - 15.50
Speeddaten tijdens theepauze

-
Weet je bamboe,
Je kan ze veel beter een persisterende chronische chlamydia pneunomaie infectie toewensen,is veel erger.
maar het mooie is ,waarschijnlijk hebben ze die al bij hun, kan sluimerend ook zijn gang gaan.Je hoeft het eerst niet eens te merken.
70% van de wereldbevolking heeft het al bij zich,is serologisch bewezen,en dan de rest van de bevolking welke nog niet getest zijn die kan je er bij op tellen.
gr sniper
Je kan ze veel beter een persisterende chronische chlamydia pneunomaie infectie toewensen,is veel erger.
maar het mooie is ,waarschijnlijk hebben ze die al bij hun, kan sluimerend ook zijn gang gaan.Je hoeft het eerst niet eens te merken.
70% van de wereldbevolking heeft het al bij zich,is serologisch bewezen,en dan de rest van de bevolking welke nog niet getest zijn die kan je er bij op tellen.
gr sniper
-
[quote]Je kan ze veel beter een persisterende chronische chlamydia pneunomaie infectie toewensen,is veel erger.[quote]
Ik heb de chronische Cpn prijs te pakken maar weet niet of ik wil ruilen met Borrellia. Ik vind de symptomenlijst
http://www.lyme-symptoms.com/1Lyme-Symptoms.html
namelijk identiek hetzelfde.
Ik heb de chronische Cpn prijs te pakken maar weet niet of ik wil ruilen met Borrellia. Ik vind de symptomenlijst
http://www.lyme-symptoms.com/1Lyme-Symptoms.html
namelijk identiek hetzelfde.
-
marlene,
Ik heb slechtere ervaringen met chlamydia dan met borrelia,heb wel alles weer opnieuw laten testen,
ben benieuwd of er nog wat aanwezig is en wat dat dan nog is.
misschien verschilt het ook wel per persoon,ik zelf vind een lijst handig maar jammer dat de lijsten wat betreft de klachten nogal verschilt met andere sites,
daarom zet ik er wel eens vraagtekens bij.
Enkele voorbeelden wat toegeschreven wordt aan lyme:
tyrosine: is betrokken bij de aanmaak van schildklierhormonen-schildklierproblemen
tryptofaan: is bijv indirect betrokken bij insuline aanmaak,aanmaak van niacine-diabetes
tryptofaan: is betrokken bij serotinine-depressie
tryptofaan:is betrokken bij melatonine-slaapproblemen
nog een voorbeeld, lymepatienten kunnen last krijgen van hyperpigmentatie,
hyperpigmentatie ontstaat door een onregelmatige productie van melanine,en melanine wordt gemaakt uit het aminozuur tyrosine.
als je dan bedenkt dat oa tyrosine en tryptofaan gebruikt wordt door CPN.
de lijst is nog veel langer met voorbeelden,
ik heb het dan nog niet eens over de ontstekingen die het veroorzaakt en de ldl cholesterol verhoging die toegeschreven wordt aan lyme.
vonneke heeft in een topic een heel mooi stuk geschreven over tryptofaan,
heel erg interessant
gr sniper.
Ik heb slechtere ervaringen met chlamydia dan met borrelia,heb wel alles weer opnieuw laten testen,
ben benieuwd of er nog wat aanwezig is en wat dat dan nog is.
misschien verschilt het ook wel per persoon,ik zelf vind een lijst handig maar jammer dat de lijsten wat betreft de klachten nogal verschilt met andere sites,
daarom zet ik er wel eens vraagtekens bij.
Enkele voorbeelden wat toegeschreven wordt aan lyme:
tyrosine: is betrokken bij de aanmaak van schildklierhormonen-schildklierproblemen
tryptofaan: is bijv indirect betrokken bij insuline aanmaak,aanmaak van niacine-diabetes
tryptofaan: is betrokken bij serotinine-depressie
tryptofaan:is betrokken bij melatonine-slaapproblemen
nog een voorbeeld, lymepatienten kunnen last krijgen van hyperpigmentatie,
hyperpigmentatie ontstaat door een onregelmatige productie van melanine,en melanine wordt gemaakt uit het aminozuur tyrosine.
als je dan bedenkt dat oa tyrosine en tryptofaan gebruikt wordt door CPN.
de lijst is nog veel langer met voorbeelden,
ik heb het dan nog niet eens over de ontstekingen die het veroorzaakt en de ldl cholesterol verhoging die toegeschreven wordt aan lyme.
vonneke heeft in een topic een heel mooi stuk geschreven over tryptofaan,
heel erg interessant
gr sniper.
-
Hier nog meer brainwashsessies:
lees dit: https://www.pe-online.org/public/index. ... 825&pid=76 en dit
https://www.pe-online.org/public/?pid=57
Welke handvatten?!
De ingebeelde zieke-vooroordelen worden via dit soort kanalen voor artsen voorgekauwd en ingeprent: "Zo moeten jullie denken".
Met dank aan Paul Bouma, neuroloog in de Tergooi Ziekenhuizen en aan Alje van Dam natuurlijk, niet te vergeten, uiteraard ook lid van de CBO-werkgroep richtlijn Lyme!
lees dit: https://www.pe-online.org/public/index. ... 825&pid=76 en dit
https://www.pe-online.org/public/?pid=57
"4. Handvatten om verontruste Lyme-patienten gerust te stellen."
Welke handvatten?!
Klinische aspecten van neuroborreliose
Over oude wijn in nieuwe zakken, het Bannwarth syndroom en ‘chronische Lyme encefalopathie’, internetconsumenten en Lyme-lijders.
Paul Bouma, neuroloog in de Tergooi Ziekenhuizen
‘Mijn Lyme-test is positief’ – zin en onzin van verschillende testen voor het aantonen van Lyme
Over serologie, wel of niet testen en de rol van Western blots en andere diagnostiek.
Alje van Dam, arts-microbioloog OLVG en lid CBO-werkgroep richtlijn Lyme
De ingebeelde zieke-vooroordelen worden via dit soort kanalen voor artsen voorgekauwd en ingeprent: "Zo moeten jullie denken".
Met dank aan Paul Bouma, neuroloog in de Tergooi Ziekenhuizen en aan Alje van Dam natuurlijk, niet te vergeten, uiteraard ook lid van de CBO-werkgroep richtlijn Lyme!