Epigenar

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
papillon

Re: Epigenar

Berichtdoor papillon » Zo 26 Jan 2014 18:42

Beste mensen,
Het is lang geleden dat ik iets liet horen. Inmiddels ben ik ruim 7 maanden aan het epigenar-protocol.
Alleen als ik terugkijk over vele maanden kan ik vooruitgang zien; wíl ik vooruitgang zien… Er zijn nog vele dagen met zeer weinig energie; ik kan nog steeds niet werken. Ik heb in oktober zilver colloïdaal druppels erbij gevraagd als natuurlijk AB. Ik heb dat in twee maanden proberen op te voeren naar 4x daags 30 druppels. Dit is helaas mislukt omdat ik bijna helemaal niet meer sliep; ik voelde me dag en nacht 'hieperdepierper'. Of dat hier door kwam weet ik niet, wel heb ik ook enorme Herxheimer reacties gehad met zeer veel spierpijnen en ernstige vermoeidheid. Ik had zo gehoopt dat het nieuwe jaar beter zou starten dan ik het oude was uitgegaan…Nu ben ik ook zo aan het twijfelen of ik er geen gewone AB kuur bij moet gaan doen. P. van M. vertelde me eens dat daarmee ook heel goede resultaten worden bereikt. Helaas zie ik de mensen die vooruitgaan nooit in zijn wachtkamer... Ik ben soms erg moedeloos. Ben bang dat ik met een gewone langdurige AB ook weer veel 'kapot' zal maken in mijn lichaam. Of is dit nou ongegrond? Graag jullie advies! Ik ga de zilver colloïdaal deze week opnieuw langzaamaan weer beginnen. Ergens had ik toch het gevoel dat ik hierdoor wel meer energie kreeg namelijk. Hoeveel zilverdruppels slikken jullie per dag; diegenen die ook zilver colloïdaal gebruiken? Daar ben ik erg benieuwd naar! Ook denk ik erover op korte termijn weer een consult af te spreken bij Paul om de voortgang van het protocol door te nemen met hem.Doen jullie dit vaak sinds je aan het protocol bent begonnen? Heel veel sterkte allemaal!
Groetjes van Papillon

joke543

Berichtdoor joke543 » Zo 26 Jan 2014 19:56

Hoi Papillon,

Ook ik gebruik colloidaal zilver erbij en zit nu op 3 maal 40 druppels. Ik heb net de laatste middelen van het epigenarprotocol op.
Ikzelf heb ook erge herxheimer reacties gehad van de colloidaal zilver,maar lijk er nu aan te wennen al gaat het nog steeds niet goed.
Ook heb ik er AB bij geslikt wat dit keer niet hielp,tenminste ik was constant ziek,terwijl ik die AB van het zomer ook heb geslikt en toen heb ik me super gevoeld,zo goed was ik in jaren niet meer geweest.
Dus het blijft zoeken.
Groetjes van Joke.

papillon

Berichtdoor papillon » Wo 5 Feb 2014 19:49

ha Joke,
Dank je voor je reactie.
Ik ben heel voorzichtig de colloïdaal zilverdruppels opnieuw aan het ophogen. Ik zit nu op 4x7 druppels en ik moet zeggen dat ik al enkele echt goede dagen heb gehad, dwz met meer energie.
Daar ben ik erg blij mee want ik werd er wel wat hopeloos van; het duurt allemaal zó lang.
Ik ben nu ruim 7 maanden verder en zie gelukkig t.o.v. twee of drie maanden geleden wel positieve veranderingen. Heb jij dat ook, dat je alleen terugkijkend over meerdere maanden vooruitgang signaleert?
Dat geeft me wel weer moed om door te gaan! Jij ook heel veel sterkte. Hoe heet jouw antibioticum en zit jij ook bij PvM?
groetjes, Papillon

joke543

Berichtdoor joke543 » Ma 10 Feb 2014 15:20

Hoi Papillon,

Ik gebruikte amoxiciline en ja ik loop ook bijPvM.
Ik slik trouwens 4 maal 30 druppels ipv 3 maal 40 druppels zoals ik in mijn vorige bericht schreef(dat was een foutje)
Als ik terugkijk hoe het afgelopen jaar is gegaan dan heb ik aan het epigenar-protocol naar mijn idee niet zoveel gehad maar aan de AB heb ik wel veel gehad,ik had echt het idee dat ik beter werd.
Maar helaas na het stoppen meteen weer teruggevallen op het niveau van voor de AB.
Toen begonnen met colloidaal zilver waar ik een zware terugslag van heb gekregen(waarschijnlijk herx).
En ook begonnen met ontgiften en nieuwe middelen tegen co-infecties die ik nu heel langzaam opbouw.
Op het moment lijkt het iets beter te gaan maar heb wel vaak migraineaanvallen die mij zwaar vallen.
Papillon succes met de behandeling,ik hoop dat je verder vooruit mag gaan.

Groetjes van Joke.

papillon

Berichtdoor papillon » Vr 14 Feb 2014 13:18

Hallo Joke,
Dank voor je reactie.
Bij mij is het in het afgelopen jaar andersom gegaan. Ik ben in juni 2013 begonnen met het eigenaar-protocol en heb het idee gehad dat ik daardoor in ieder geval minder spierpijnen en minder migraine-aanvallen heb gekregen. Ik had veel migraines (tot 9 aanvallen per maand) en dat zijn er nu max. 4 per maand.
Met de vermoeidheid en alle andere klachten is het echter halen en brengen. Ook nu heb ik toch weer een terugval. Ik zit met de colloïdaal zilverdruppels nu op 4x10 maar het lijkt (opnieuw!) te veel.Ik voel me geradbraakt en lusteloos, had weliswaar 1 of 2 goede dagen.
Nu ben ik gaan zoeken op het internet naar die coïnfecties. Ik heb het idee dat dit bij mij ook weleens de boosdoener kan zijn. Mijn klachten zijn inmiddels meer den 15 jaar geleden begonnen toen ik nog veel trok door landen als Zuid-Frankrijk, Italië en Corsica. Ook ben ik in die tijd ruim 6 weken op Curaçao geweest (stage).Ik las interessante artikelen over de coïnfecties die de teken in die landen kunnen overdragen. Onverklaarbare ziekteverschijnselen uit die tijd (die geen arts kon verklaren) vallen nu beter op zijn plaats.
Ik heb dus het idee dat het epigenar-protocol alleen niet afdoende is, evenmin de zilverdruppels, of misschien juist toch wel…ivm de heftige Herx reacties…?
Ik heb binnenkort weer een consult bij PvM. Ik ga het hebben over deze coïnfecties en een Ab-kuur.
Hoe lang heb jij al klachten? En, wat naar dat je na die AB kuur weer achteruit bent gegaan.
Ben jij door PvM onderzocht op co-ïnfecties? Zo ja, weet je ook waar hij dat laat doen?
Heel veel sterkte voor jou (en alle anderen)!
Papillon

joke543

Berichtdoor joke543 » Ma 17 Feb 2014 13:38

Hoi Papillon,

Nee ik ben niet getest op co-infecties maar PvM denkt wel dat ik die heb en krijg daar nu middeltjes voor.
Ik ben nu 18 jaar ziek en heb 10 jaar geleden de diagnose me/cvs gehad en weet nu sinds anderhalf jaar dat het om de ziekte van lyme gaat.Dus nu anderhalf jaar behandeling tegen de ziekte van lyme.
Op het moment lijkt het weer iets beter te gaan alleen sinds ik behandelt word tegen lyme heb ik veel last van mijn gewrichten gekregen en nu heb ik een ontstoken knie.
Ik ben benieuwd hoe jij nu verder word behandelt.Hou je ons op de hoogte?
Veel succes met de behandeling en hoop op veel goede dagen voor je.

Groeten van Joke.

nyx

Berichtdoor nyx » Ma 17 Feb 2014 14:51

Hai allemaal,

Zoals ik al eerder bij het epigenar onderwerp had vermeld ben ik er na 1 jaar mee gestopt omdat het geen succes had. Heb net een halfjaar het weer reguliere AB gehad maar helaas ook zonder succes.

Ben sinds kort gestart met Beyond Balance. Heb hier een speciaal kopje voor gemaakt onder Onconventionele Methode dus zijn er mensen geïnteresseerd in mijn verdere zoektocht door het doolhof van behandelingen.
Mocht ik wat te melden hebben dan zal ik hier mijn verder strijd tegen de lyme neerschrijven.

Succes allemaal.
Gr.
Nyx

joke543

Berichtdoor joke543 » Di 18 Feb 2014 12:40

Nyx,ook ik ben begonnen met die middelen.Ik ga je zeker volgen.

rabbitfriend

Berichtdoor rabbitfriend » Ma 24 Feb 2014 13:51

Hoi allemaal,

omdat ik geen vooruitgang maakte heeft PvM aanvullend bloedonderzoek laten doen in België en Duitsland. Ook uit deze testen komt dat het om Lyme gaat. Daar blijven we ons dus op richten. Ik ga nu stoppen met het Epigenar protocol (net nu ik twee dagen geleden diverse nieuwe potjes heb aangebroken...).

In plaats daarvan starten we met het antibioticum Doxycycline, Plaquenil, probiotica Pearls Elite, Colloïdaal Zilver, Toxease GL en Cyflacalm 2. Oh en misschien Grapefruit Seed Extract, die noemde hij niet in ons telefoongesprek van vanochtend, maar staat wel in het protocol dat hij net mailde. Ik bereid me nu voor op de sterke Herxheimer reacties... Bbrrrr.... :cry:

Zou dit dan eindelijk helpen?

groetjes,
Rabbitfriend
Twee mannen keken door de tralies van de gevangenis; de een zag modder, de ander sterren.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Ma 24 Feb 2014 15:07

De VSM probiotica parels ben ik wel tevreden over, ik heb de Intensive care variant, op Iherb veeeel betaalbaarder als hier. Ik betaal voor 90 dagen 23 euro.

Terug naar “Onconventioneel”