lyme en neurotoxinen

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Foetsie

Re: lyme en neurotoxinen

Berichtdoor Foetsie » Wo 27 Mar 2013 23:07

Biotoxinen

De vele giftige stoffen (biotoxinen) die Bb samen met de desbetreffende meeliftende pathogenen (w.o. Babesia, Bartonella, Ehrlechia) produceert, zijn vele malen toxischer dan welk door mensen gecomponeerd vergif dan ook. Deze eiwitten brengen in de hersenen zowel op moleculair-, structureel-, als op functioneel niveau verschillende specifieke veranderingen aan, onder andere in neurotransmitters (informatiemoleculen als dopamine, serotonine, GABA, acetylcholine, noradrenaline), neurale membranen van pre- en postsynapsen, verschillende soorten membraanreceptoren, hormonen en enzymen.

Het zijn deze biotoxinen die verantwoordelijk zijn voor de slopende effecten van het Lyme borreliose complex.
quote]

Waar zijn de studies waaruit dit allemaal zou blijken? Kun je verwijzen naar de oorspronkelijke bronnen?[/

Er zijn zeker studies gedaan naar de invloed van toxines op mens en dier, alleen even zoeken!!!!

Ikzelf heb zelfs zo nu en dan het gevoel alsof ik langzaam aan het vergiftigen ben , zelfs mijn huisarts vindt mijn handen, voeten en zo nu en dan ook mijn gezicht een nare blauw/donkerpaars achtige kleur hebben. Dit heb ik sinds ik door een teek gebeten ben, dus ik vind het ook niet zo raar eigenlijk wat er hier over toxinen gezegd wordt

els

Berichtdoor els » Do 28 Mar 2013 9:05

Beste Joorn,
Je snapt het zelf geloof ik niet wat ik schrijf,Juist neurologen zeggen dat PLS bestaat,helemaal geen antilichamen, heb je geen lyme.
Alleen nog een IgG na een antibiotica kuur volgens de CBO heb je PLS.
Ga maar eens mee naar de neurologen waar ik ben geweest.
Beiden kloppen niet,voel ik dagelijks.

De site waar na je verwijst,wijwordenwakker werkt niet.
Ene Samento ,ik heb er al liters van op was slecht voor de portemonnee,en het deed helemaal niets net als Burbur.
Ik heb verder helemaal geen zin in deze discussie,de moeder kan zelf kiezen wat ze wil en ik hoop voor haar dat haar dochter opknapt

eus schreef:Als na verloop van tijd je immuunsysteem zodanig plat ligt door een actieve infectie, dan kun je een negatieve test hebben. Niets geen klachten dan door de achtergebleven neurotoxinen maar door de actieve infectie!

De moeder schrijft;

Sindsdien kamt zij met problemen die in de jaren steeds erger geworden zijn.

Kan ik me voorstellen bij een aanhoudende infectie.
.

Daar dacht ik dus ook aan toen ik haar verhaal las.

Martijn schreef:Het lijkt me goed mogelijk dat er na succesvolle behandeling tegen de Lyme-bacterie nog sprake is van klachten, bijv. alleen al doordat de infectie niet of langzaam herstelbare schade aan het lichaam kan hebben veroorzaakt.

Daar gaan mijn gedachten ook wel eens naar uit,maar hoe kan vast gesteld worden of de behandeling succesvol is geweest.
gr Els

joorn

Berichtdoor joorn » Do 28 Mar 2013 9:59

Els schreef; Ik heb verder helemaal geen zin in deze discussie,de moeder kan zelf kiezen wat ze wil en ik hoop voor haar dat haar dochter opknapt

Het is niet verplicht hoor om te reageren ! :wink:
Ik zou denken; vind je t niks? reageer dan niet !

Hierbij opnieuw het document ; Hopelijk opent deze wel.

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P454

Voor de geinteresseerden hier in het Nederlands vertaald de website van

http://www.chronicneurotoxins.com/

Bovenaan de site kun je de Nederlandse vertaling aanklikken.

Degene die hier aangeven dat er geen wetenschappelijk bewijs is moeten dan maar zien te bewijzen dat alles wat op die site staat bedrog en onzin is.

Een stukje van de site ;

.........de "Visual Contrast Sensitivity"-test, of VCS - dat een arts kan vertellen in vijf minuten of de patiënt lijdt aan de schadelijke effecten van neurotoxinen op het vermogen van de hersenen om het contrast tussen zwart, wit en grijs te onderscheiden. Het tekort in de visuele pathways weerspiegelt het nadelige effect van de neurotoxinen veroorzaken door het hele lichaam. Het goede nieuws voor Lyme patiënten overal is dat VCS nu geeft de arts een reproduceerbaar betrouwbare, goedkope en niet-invasieve test (het duurt slechts vijf minuten) dat maakt een nagenoeg waterdicht diagnose van chronische Lyme beschikbaar.

Zodra de VCS test wijst op de diagnose PLS kan effectief worden behandeld met een toxine bindend middel ("cholestyramine" of CSM) de overtredende neurotoxinen filtert van gal in de onderste darm . Het was Dr Shoemaker's geluk kunnen aantonen zo veel, terwijl de presentatie van de eerste wetenschappelijke artikel in de medische van de wereld literatuur over "de behandeling van chronische Lyme Met behulp van VCS en toxine-Binding Therapie" in april 2000, tijdens een bijeenkomst van de American Society for Microbiology. Dat papier bleek dat VCS was een betere test voor de bevestiging van de aanwezigheid van Lyme neurotoxinen dan enig bloed, urine of DNA-test voor het organisme, zelf.

Inderdaad! dergelijke toxinen zijn in bloed of urine niet zichtbaar te maken.

Net zo als de Amerikaanse artsen elkaar het leven zuur maken met een wellus- nietus ge doe om hun gelijk te krijgen in het complexe lymegebeuren , zo bekvechten hier forumleden over het al of niet aanwezige bewijs van aan neurotoxinen - gemedieerde ziektebeelden.

Op het gebied van dit soort ziektebeelden is Nederland wat dat aangaat echt een ontwikkelingsland. :evil:

Hoe werkt de VCS test?

Dat kun je hieronder lezen;
Vanaf bladzijde 86;

http://www.vetonline.nl/fileadmin/pdf/a ... edicus.pdf

In het maandblad van de NVLP van mei 2011 staat oa het volgende te lezen;

http://www.lymevereniging.nl/file.php?id=283

" Bij een bestaande Lymeborreliose creëren in het bijzonder menginfecties met ehrlichiae,babesiae, bartonellae, chlamydiae,rickettsiae, mycoplasma’s, virussenen andere een complex ziektebeeld met neuropsychische stoornissen met een uiteenlopend ontstaansmechanisme:

- structuurbepaald(zogenaamde borreliosehaarden),
- circulatiebepaald (arteriïtis, vaatafsluiting) of;
- stofwisselingsbepaald (door exo- en endotoxinen aangetaste transmittersystemen).

De capaciteitsvermindering van de hersenen bij Lyme-borreliose is van een bijzondere betekenis zowel in beroepsmatig als in persoonlijk opzicht. Vermoeidheid, zware opstartproblemen, concentratie- en geheugenstoornissen, verwardheid, desoriëntatie,woordvindingsstoornissen,leesstoornissen, slaapstoornissen,
depressies, paniekaanvallen, om slechts een paar symptomen te noemen, worden door de exotoxine van de Borrelia burgdorferi, Bbtox 1veroorzaakt

Deze toxine zal, aan een lipide gekoppeld, probleemloos door alle lichaamsweefsels zwerven,
daarbij ook door de bloedhersen- barièrre dringen en zich in de hersenen verspreiden, met name
als de hersenen een vetgehalte van zo’n 60 procent hebben.

Tegelijkertijd moeten we het onderzoek naar de
identificatie van de neurotoxine Bbtox dringend onderzocht worden...................."

Aldus Prof. dr. med. Fred Hartmann
Internist in Ansbach, uitgever en auteur van het boekje; Borreliose.

Het is dus in geen geval een door Desiree Rovers bedacht probleem.
T lijkt wel als hier een tipje van de slurer wordt opgelicht, er een aan tal forumleden bovenop duiken om dit te proberen te ontkrachten.

De tijd zal het leren.

els

Berichtdoor els » Do 28 Mar 2013 18:32

joorn schreef:Els schreef; Ik heb verder helemaal geen zin in deze discussie,de moeder kan zelf kiezen wat ze wil en ik hoop voor haar dat haar dochter opknapt

Het is niet verplicht hoor om te reageren ! :wink:
Ik zou denken; vind je t niks? reageer dan niet !

Dat doe ik dan ook meestal niet,maar gezien na enkele berichten van jou te hebben gelezen dacht ik al hoe de wind zou waaien.

Dag Joorn.

Ps.waar zijn je berichten met de uitslagen van PH en Horzel gebleven ?
Zoals je zelf schreef,reageren hoeft niet.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 28 Mar 2013 21:54

Ik kwam net een tekst tegen op internet van een ex(?)-lymepatient en ik moest even denken aan de discussie die hier gaande was over o.a. "bewijslast". Ik kreeg een deja-vu toen het volgende las:

I do not subscribe to the idea that we need million dollar clinical trials from the medical establishment to tell me what I recognize in my own body. I’m not susceptible to the argument anymore that, “You prove to me that works.” No. I say, “You prove to me it does not work.” The clinical trials anymore are too suspect, too much a product of vested interests. Quiet frankly I’m tired of hearing those that don’t believe in what I practice with my health care journey/ Plus their remarks that I believe in woo woo is rather funny to me. Let them say what they want to say, I know what works for me and what has made me better. I’m happy to woo woo my way down my recovery path with a smile. I’m not telling them to walk in my shoes, so why should it matter to them where or how I walk?
http://lymebook.com/fight/about/

Fynn

Berichtdoor Fynn » Vr 29 Mar 2013 14:27

En zo ist, mooie uitspraak!

joorn

Berichtdoor joorn » Vr 29 Mar 2013 15:44

Nog een stukje uit het blad van de NVLP;

Volgens een pathogenetisch principe ontwikkelt elke bacterie één of meerdere soortspecifieke toxinen om de
schadelijke invloeden van haar gastheer te kunnen overleven.

Sucharit Bhakdi schrijft in zijn artikel:

Ontbrekende interesse in bacterie toxinen al in 2002 :

Slechts een klein aantal van de talloze bacteriesoorten kan gevaarlijk worden voor de mens.
Deze ongeveer 50 pathogene (ziekmakende) kiemen bedienen zich bijna allemaal van hetzelfde wapen om het
menselijke organisme te beïnvloeden: de zogenoemde exo- en endotoxinen*.
In de laatste decennia hebben onderzoekers tot in detail kunnen verklaren hoe de gifstoffen hun
dodelijke werking ontwikkelen.
Hierna tasten de exotoxinen direct de lichaamseigen cellen met behulp van verscheidene mechanismen aan.
Of ze vernietigen als proteasen(eiwitsplitsende enzymen) belangrijke sleutelproteïnen, zoals bijvoorbeeld
de botulinetoxine, of ze koppelen storende eiwitten aan celbouwstenen,zoals de tetanustoxine, en verhinderen
zo het vrijkomen van neurotransmitters (substanties die informatie en signalen overbrengen).’
En zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.

Volgens Bhakdi heeft de ontdekking van toxinen en van hun werkingsprincipes al nieuwe therapiemogelijkheden opgeleverd. Bij Lyme-borreliose als bacteriële infectie geloven echter vandaag de dag nog veel collega’s dat de ziekte met slechts een korte antibioticatherapie behandeld kan worden.
De neurotoxinen dienen echter ook behandeld te worden.

AB lost dit niet op, die duwen na iedere antibioticakuur de vrijkomende toxinen nadat de bacterie is gedood steeds verder het bindweefsel in.

Zoals Wolff Alexander aangeeft;

Nach gezielter antibiotischer Therapie kommt es zu massivem Bakterienzerfall.
Die daraus resultierenden toxischen Metabolite überschwemmen den geschwächten Organismus.
Patienten mit intakten Abwehrsystemen können diese Metabolite ausscheiden oder neutralisieren und sind danach wieder gesund

Heb je een prima werkend immuunsysteem dan kun met Antibiotica je de toxische metaboliten weer kwijtraken. Heb je geen prima werkend immuunsysteem, en dat is bij veel lymepatienten het geval ,dan slaat je lichaam ze op in het bindweefsel.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 30 Mar 2013 1:29

joorn schreef:De bacteriele afvalproducten van lyme zijn zeer giftig, toxischer dan welke stof dan ook.
Een herxheimer reactie zoals je weleens leest is dus de enorme berg toxinen die vrij komt als de bacterie is gedood. Maar omdat je immuunsysteem niet of zeer matig functioneert scheidt je lichaam dit niet uit, maar wordt het opgeslagen in je cellen.
.

Het is onbetwistbaar waar dat de neurotoxinen van borrelia zeer giftig zijn en een deel van de klachten veroorzaakt. Een herx is zo een reactie op de neurotoxinen. Volgens mij kunnen lymepatiënten met een grote reservoir aan spirocheten sterven als ze plots een te grote hoeveelheid ab krijgen. Niet iedereen kan dat gif gemakkelijk uitscheiden. Dat heeft niets te maken met een zwak immuunsysteem. een zwak immuunsysteem kan geen bacteriën aan, maar de ontgiftigingscapaciteit van iemand ligt anders.
Overigens :in WOI heerste er de Spaanse griep, nu bleek dat vooral jonge, sterke soldaten het eerst stierven aan dit virus. Konden zij het virus gemakkelijker kleinkrijgen maar stierven ze daardoor aan toxinen?,
Als we die neurotoxinen zouden kunnen uitschakelen, zouden we misschien niet zo ziek zijn.

Een interessante piste joorn :!: :oops:

Martijn

Berichtdoor Martijn » Za 30 Mar 2013 2:35

paperwhite schreef:Het is onbetwistbaar waar dat de neurotoxinen van borrelia zeer giftig zijn en een deel van de klachten veroorzaakt. Een herx is zo een reactie op de neurotoxinen.

Zelfs "onbetwistbaar", zeg je. En hoe kom je aan die kennis? Waar baseer je je op?

Fynn

Berichtdoor Fynn » Za 30 Mar 2013 9:10

@Joorn,

Uit welke editie komt jou stukje?

Terug naar “Onconventioneel”