Mariadistel

Onderwerpen met wetenschappelijke, medische of algemene gezondheidsgerelateerde informatie en discussie dat niet specifiek betrekking heeft op de ziekte van Lyme.
bamboe

Mariadistel

Berichtdoor bamboe » Za 26 Jan 2013 14:27

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17548793
Integr Cancer Ther. 2007 Jun;6(2):146-57.
Review of clinical trials evaluating safety and efficacy of milk thistle (Silybum marianum [L.] Gaertn.).
Tamayo C, Diamond S.
Source

Research and Development at Flora Inc, Bethesda, MD 20817, USA. ctamayo2@comcast.net
Abstract

Milk thistle extracts have been used as traditional herbal remedies for almost 2000 years. The extracts are still widely used to protect the liver against toxins and to control chronic liver diseases. Recent experimental and clinical studies suggest that milk thistle extracts also have anticancer, antidiabetic, and cardioprotective effects. This article reviews clinical trials of milk thistle conducted in the past 5 years including pharmacokinetic and toxicity studies, herb-drug interactions, and other safety issues. Several trials have studied the effects of milk thistle for patients with liver diseases, cancer, hepatitis C, HIV, diabetes, and hypercholesterolemia. Promising results have been reported in the protective effect of milk thistle in certain types of cancer, and ongoing trials will provide more evidence about this effect. In addition, new established doses and improvement on the quality and standardization of this herb will provide the much-awaited evidence about the efficacy of milk thistle in the treatment of liver diseases. Milk thistle extracts are known to be safe and well tolerated, and toxic or adverse effects observed in the reviewed clinical trials seem to be minimal. The future of milk thistle research is promising, and high-quality randomized clinical trials on milk thistle versus placebo may be needed to further demonstrate the safety and efficacy of this herb.

------

Re: Mariadistel

Berichtdoor ------ » Za 26 Jan 2013 14:55

De stof silymarin 80% moet je hebben,
de meeste supplementen zit maar 2 tot 5% silymarin in.(deze variant doet bijna niets)
Het beschermt de lever en bouwt zelfs levercellen op.

gr sniper.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Za 26 Jan 2013 15:12

Hoi Sniper, ik drink warme aftreksels van het zaad.
Voordeel daarvan is dat je geen pillen met toevoegingen hoeft te gebruiken.
Een halve eetlepel per dag (hieronder zegt men een grote theelepel, dat is ongeveer hetzelfde misschien) van het spul volstaat.

Thee: een ruime theelepel geplet of gemalen zaden overgieten met heet water, 10 minuten laten trekken, afzeven; warm en sloksgewijs drinken, 3x daags: 's ochtends op de nuchtere maag, en een half uur voor de lunch en voor het avondmaal, of het avondeten overslaan en voor het slapen;

http://www.grobelia.nl/mariadistel-sily ... ianum.html

Ik haal mijn zaad hier: http://www.kenkkruidenshop.nl/c-1298785 ... istelzaad/ (als iemand nog een goedkoper adres weet, hou ik me aanbevolen).

Robyne

Berichtdoor Robyne » Wo 30 Jan 2013 20:22

aftreksel van het zaad....

Ik ga me erin verdiepen :)

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 24 Mar 2013 22:45

Ben onlangs ook met mariadistelzaad begonnen.
Omdat ik zo'n pijn in de lever had.
Ik gebruikte al choleodoron van weleda, dat is het plantje: stinkende gouwe
Maar dat mag je niet te lang gebruiken.

ik heb het gevoel dat het werkt :D

Marlene

Berichtdoor Marlene » Ma 25 Mar 2013 0:27

Ben de bron vergeten te noteren in mijn archief van deze:

Fytotherapie: 10 beroemde leverkruiden

Er zijn een aantal kruiden die het functioneren van de lever helpen verbeteren en die de lever voeden en vitaal houden. Je kunt ze door elkaar mengen en er thee van zetten gedurende tien dagen. Doe dit twee keer per jaar bij de seizoenswisselingen of ten tijde van een acute ziekte.

1. Taraxacum officinale (gewone paardenbloem)
2. Symphytum officinale (Smeerkruid)
3. Glycyrrhiza glabra (Zoethout)
4. Agrimonia eupatoria (Gewone agrimonie)
5. Dioscorea villosa (Wilde yam)
6. Berberis vulgaris (Zuurbes)
7. Helleborus foetidus (Stinkend nieskruid)
8. Quercus alba (Witte eik)
9. Silybum marianum (Mariadistel)

Meng deze kruiden in gelijke delen (behalve no 2: slechts een half deel), voeg 2 eetlepels toe aan 0,75 L water. Laat het 6 uren (of een hele nacht weken) en breng het dan aan de kook, laat 10 minuten trekken voordat je zeeft. Drink twee koppen thee op nuchtere maag.

Altijd verifieren of je medicatie samengaat met kruiden uiteraard.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 4 Okt 2014 20:58

Ben in de tussentijd overgestapt naar de mariadistel tinctuur op aanraden van mijn arts.
Genoeg redenen om dit te doen bij leverproblemen:

http://chronische-vermoeidheidssyndroom ... ever.6.php

Terug naar “Gezondheid Algemeen”