iemand bekent met zuur base balans?

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Foetsie

Re: iemand bekent met zuur base balans?

Berichtdoor Foetsie » Zo 17 Mar 2013 16:17

Dat leiding water is helemaal niet zo gezond, bovendien moet dat ook nog eens helemaal door de leidingen heen die onder de grond lopen en die worden nooit schoongemaakt.
Dat wist zelfs mijn oma nog die overigens als boerin zijnde haar drinkwater uit een geslagen put op het land haalde.

------

Berichtdoor ------ » Ma 18 Mar 2013 3:52

@sostie,

Whey poeder levert ook aminozuren,mits deze goed verteert worden in je maag.(daar kan hci pepsine aan bijdragen.)
Als de ph waarde in de maag te laag wordt door hcl dan stopt de productie van maagsap, dat heet positieve terugkoppeling.Pepsine zorgt ervoor dat die eiwitten die je neemt voorverteerd worden (in stukken geknipt) in aminozuurketens.

over creatine:
ik heb geen last gehad van een branderig gevoel na creatine,wel weet ik van de monohydraat vorm dat er een gedeelte in de spieren trekt maar dat er ook een gedeelte achterblijft buiten de spieren, je hebt andere vormen die volledig opgenomen worden door de spieren waarbij nagenoeg niets achterblijft.

whey poeder mag je niet overdoseren dat geld ook voor betaine hcl pepsine.
pepsine moet je zien als een hulpmiddel om de vertering goed te laten verlopen,het heeft niet direct wat met je spieren te maken maar met het voorverteren van je eiwitten die je eet,wat van belang is voor de omzetting naar aminozuren,welke weer van belang zijn voor je spieren.
kort gezegd: een goede vertering in eiwitten is beter voor de opbouw van aminozuren dus beter voor de spieren.

-whey poeder draagt bij aan spierherstel(door de levering van aminozuren)
-hcl pepsine helpt bij de vertering van die eiwitten/aminozuurstofwisseling

-mangaan verzorgd je pezen,gewrichtsbanden,omdat je daar last van hebt

ik hoop dat je het nog begrijpt?
Laatst gewijzigd door ------ op Di 19 Mar 2013 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

sostie

Berichtdoor sostie » Di 19 Mar 2013 1:11

hey sniper

ik snap het redelijk maar dat van hcl en maagzap niet
is het goed dan dat productie van maagsap gestopt word of gebeurd dat hoe dan ook bij t gebruik van dit suplement ?

ik heb vandaag twee theelepeltjes creatie geprobeerd en nergens last van gehad tenminste geen andere klachten dan afgelopen dagen

whey powder heb ik vanaf vrijdag fv late rusten want alles werd weel heel erg stijf
al kon ik niet echt begrijpen wat hier de oorzaak van was tegen over de whey powder

ik ga morgen naar suplementen shop ik enkhuizen die hadden nog een amino complex staan een zwart potje zei ze
uit de dingen die ik er over lees heb ik het idee dat het kan helpen en enorm belangrijk is voor je spieren
aangezien ik ivm me ph bijna geen vlees eet alleen kippetje op ze tijd voor de eiwitten
maak ik ook weinig aminozuren aan

dus wie weet ben benieuwd

mangaan ga k van de week even naar kijken

bedankt voor de zoveelste keer haha...

merkte jij tijdens je lyme ook dat spier groei in sommige spieren haast onmogelijk is ?
sommige spieren gaan werkelijk keihard vooruit ban in me benen van 33 kg in 5 weken naar 80 kg gegaan en naar 4 setjes van 20 dus echt top!!

me biceps van ik van tien naar 17,5 gegaan maar moet alweer naar 15 en lijkt nog te veel zeg maar
hele erge verschillen herken jij dit ?

hoop wijsheid sniper hahah thnx gr jos

------

Berichtdoor ------ » Di 19 Mar 2013 10:26

@sostie,

hcl moet je beschouwen als een hulpmiddel om je eiwitten,vitamines en mineralen volledig op te nemen,
het doet de voorvertering van oa je eiwitten zodat de beschikbaarheid voor aminozuren hoger is.
plus dat het je voedsel goed verteerd.
die positieve terugkoppeling wordt hier uitgelegd:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pepsine

hier nog een stukje over maagsap:

http://nl.wikipedia.org/wiki/maagsap

maagsap dood ook bacterien die je via je voedsel mee naar binnen krijgt.

creatine gebruik ik een half uur voordat ik op de hometrainer ga.
je krijgt meer spiermassa met creatine,kan je duidelijk merken, ook sterkere spieren.
Bij mij kon ik merken dat alle spieren sterker werden, maar het is vooral merkbaar in mijn benen.maar het klopt wel wat je zegt ,sommige spieren duren langer.
En wat ik ook merk is dat mijn blaas sterker is geworden,niet meer zo vaak naar het toilet,maar ja je blaas is tenslotte ook een holle spier dus dat is dan niet verwonderlijk.
En ik kon het duidelijk merken aan mijn hart,ik had altijd ritmestoornissen,ik had een polsbloeddrukmeter ergens op de kop getikt,maar ik had altijd ritmestoornissen en pijn op de borst,dat is nu ook allemaal weg.

ik ben dik tevreden hiermee,ik loop elke ochtend als ik vroeg opsta een rondje om de stad, het is net of dat mijn benen me voorbij lopen,net of ze aan het werk willen.

ik ben dik tevreden.

groetjes.

Robyne

Berichtdoor Robyne » Di 19 Mar 2013 23:48

Sostie,

Ik zou echt enorm oppassen met creatine. Met medicijnen en toxines hebben je nieren en lever al zo veel te verduren, dat creatine niet echt heel handig is waarschijnlijk.

------

Berichtdoor ------ » Wo 20 Mar 2013 6:13

overdaad schaad,een tekort schaad ook.
Afbraak spieren(blijvende schade) ook aan je hartspier.

je kan zelf kiezen wat je wilt, spier schade verder op laten lopen of bijsturen met creatine.
creatine staat gewoon in het behandelprotocol van burrascano.

Het is met alles zo ,
het is hoe je het gebruikt en wat je gebruikt en in welke vorm je het gebruikt.

Dit geld overigens voor alle vitamines/mineralen

zo kan je nog een hele tijd doorgaan,de lijst is lang wat betreft toxiteit bij overdosering van supplementen.

-magnesium toxiteit
-hypercalcemie
-ijzervergiftiging
-zinkvergiftiging

etc.etc.

creatine monohydraat is goed onderzocht:(honderden studies)
http://www.mannen-gezondheid.com/creati ... ingen.html

@robyne,
ik neem aan dat jij uitvoerig hebt gekeken naar de uitkomsten van die onderzoeken naar creatine voordat je uitspraken doet?

@sostie,
ik heb even de ingredientenlijst opgevraagd via de leverancier van kre alkalyn,
hier zit als bestanddeel naast creatine ook nog natrium carbonaat in,(niet veel overigens)
wel even belangrijk om te weten voordat je ermee begint,voor mij valt deze eerst even af.

Wel belangrijk om te weten;

er wordt gespeculeerd dat creatine slecht zou zijn voor de nieren.
Een test op creatinine in het bloed kan een vertekend beeld krijgen, dit is een test die gedaan wordt om nierschade in kaart te krijgen.
creatinine is een afbraakproduct van creatinefosfaat,afkomstig van spierweefsel.Dit is constant aanwezig bij iedereen.Je nieren scheiden dit uit.Creatinine bepaling in het bloed is een marker voor nierschade,verhoogde concentraties in het bloed kan betekenen dat er sprake is van nierschade.(je nieren kunnen creatinine dan niet verwerken) Echter bij het supplementeren van creatine kunnen de waardes in het bloed iets omhoog gaan waardoor je bij een creatinine bepaling een verkeerd beeld krijgt van de werking van je nieren.Deze methode is ongeschikt voor creatine gebruikers.
Eerdere onderzoeken die zijn gedaan gaven hierdoor een verkeerd beeld onder creatine gebruikers,waardoor men dacht dat het nierschade zou geven als je creatine zou nemen,omdat de waaardes iets verhoogd waren,deze onderzoeken zijn weer opnieuw gedaan waarbij niet creatinine is gemeten onder de creatine gebruikers maar het eiwit cystatin c is gebruikt voor het bepalen of er nierschade optreed tijdens gebruik van creatine.De nieren werkten zelfs beter!

http://www.ergogenics.org/supplement66.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18188581

Haaibrid

Berichtdoor Haaibrid » Wo 20 Mar 2013 15:35

Een heel simpel argument hier tegenin te brengen is dat creatine niet op de doping lijst staat. Aangezien het prestatiebevorderend is bij explosieve- en krachtsporten, niet bij duursport etc, door het kortdurend leveren van hoogenergetische fosfaat-groepen aan ADP bij maximale inspanning goed voor zo'n circa 8 seconden wat bij extra creatine suppletie verhoogd wordt naar circa 12 seconden. Als het op ook maar één manier schadelijk zou zijn voor het lichaam zou het simpelweg aan genoeg criteria voldoen om in de dopinglijst opgenomen te worden. Verder vind ik ergogenics als bron niet als heilig verklaarbaar. Dat is een journalist, geen wetenschapper, die al vaker van zijn incapabiliteit wetenschappelijke studies te interpreteren heeft getuigd.

sostie

Berichtdoor sostie » Wo 20 Mar 2013 17:41

hey sniper

oke bedankt voor de waarschuwing maar ken dat kwwad dan met kre alkalyn?
heb t nog niet besteld maar zat t wel te overwegen

maar wat is dan een juist suplement voor duur sport en volhouding van krachtzetten met je spieren ?
want 1 of 2 x flinke dosis kracht zit er bij mij nog wel in maar volhouden homaar

en heb je zelf ook ervaring met mangaan ?

die alka druppels helpt dat echt ? heb je snel verschil ?
en waar bestel jij het want prijsen zijn nogal verschillend
en heb geen idee wat goed... sommige zijn wel 75€ maar ag ze ok van 25€

ga mangaan zoiezo even proberen iig want merk dat me pijn wel degelijk op aanhechtings punten van me spieren zit nog voor de spierbal zeg maar

gr jos

------

Berichtdoor ------ » Wo 20 Mar 2013 18:19

@ haaibrid daarom linkte ik ook naar pub med.
Ik vind het super spul het heeft mij van spierpijnen afgeholpen,zelfs met het gebruik van creatine waren mijn bloedwaardes wat betreft creatinine niet verhoogd,had ik niet verwacht.
Ik heb me opgegeven voor de sportschool, wil even verder met sporten, meer dingen doen dan alleen hometrainen, lopen en zo nu en dan hardlopen.

@ sostie,
mangaan heb ik ervaring mee,
kre alkalyn heb ik niet gebruikt, met natrium carbonaten als ingredient ben ik even voorzichtig.
alka druppels heb ik niet gebruikt, wel de tabletten van alka life met die harde coating.
er zijn wel andere mensen op dit forum die ervaring hebben met de druppels.
75 euro voor druppels?
waar is dat? lijkt me een beetje overdreven duur.
Ik heb nu creatine ethyl ester voldoet me goed, hiervoor had ik een combinatie van meerdere creatines in 1 supplement.

gr sniper.

ps
@haaibrid,

je lijkt me iemand met verstand van trainen?
vraag:
ik las iets over aerobisch en anaerobisch trainen, kan jij precies uitleggen wat dat is? en hoe je dat moet trainen?
ik las ook dat er 2 vormen zijn van anaerobisch trainen: anaerobisch lactisch en anaerobisch a-lactisch,
wat is het verschil en hoe train je dat?

alvast bedankt!

sostie

Berichtdoor sostie » Wo 20 Mar 2013 21:17

hey sniper

oke welke heb jij gehaald of waaar bestel jij ze ?
dat is tog ook gewoon natriumbicarbonaat in tabletten ?

waarom die je af van die kre alkalyn ?
beetje kan toch geen kwaad ?

gr jos

Terug naar “Onconventioneel”