10 mg biotine is dé oplossing tegen candida

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Marlene

10 mg biotine is dé oplossing tegen candida

Berichtdoor Marlene » Zo 31 Mar 2013 23:25

Een gouden tip als je last hebt van candida: koop een potje biotine 10 mg = 10.000 mcg

De meeste mensen gebruiken het voor mooier haar en nagels maar het werkt ook fantastisch tegen Candida.
De reden is de volgende: biotine wordt aangemaakt uit goede bacterieën en schimmels; Als je AB neemt, gaat ook je productie van biotine eraan. In de plaats krijg je candida. Echter als je biotine bijneemt, verdwijnt de candida!

Ik nam het tegen haaruitval en heb geen candida meer, alleen nog wat jeukende oren. Mijn kwartje viel pas toen ik een artikel las over het verband tussen antibiotica en biotine.

http://www.dearpharmacist.com/2012/10/09/stressed-out-adrenal-supplements-to-the-rescue-2/
Biotin Deficiency Can Be Fatal

Ernstige tekorten aan biotine kunnen zelfs tot de dood leiden

Een tekort aan biotine geeft veel klachten:

neurologisch: pijn, prikken, wattengevoel, ...

huid: droog, schilferig, jeuk, psoriasis, ontstoken, eczema, ...

cognitief: vermoeidheid en depressief ipv alert en gelukkig

immuniteit: vatbaar voor infecties, zelfs conjunctivitis

bloed: hoge cholesterol, biotin doet iets met vetten

anorexia: tekorten onderdrukken je hongergevoel

bloedarmoede: kleine inspanning put je uit

hartritmestoornissen: tachycardy, bradycardy en andere electrische stoornissen kunnen tot een dodelijke afloop leiden bij een ernstig biotine tekort

Fynn

Re: 10 mg biotine is dé oplossing tegen candida

Berichtdoor Fynn » Ma 1 Apr 2013 8:49

Sinds ik aan de ab ben heb ik last van candida. Daarvoor nog nooit last van gehad.

Ook mijn haar en nagels groeien veel langzamer.
De rest van de symtomen heb ik ook maar dat kan ook onder Lyme en Bartonella vallen.

Ik ga het proberen!

Dank voor het delen Marlene!

ps, Marlene gebruik jij ook LDN?

Marlene

Berichtdoor Marlene » Ma 1 Apr 2013 15:15

yes Fynn, ik gebruik ook LDN, 4 mg nu. Heeft lang geduurd om het op te bouwen maar ben er heel erg blij mee.

Je kan veel info terugvinden op
www.ldnscience.com
www.lowdosenaltrexone.nl
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com (rubriek LDN oftewel in dagboek lezen voor de dagelijkse eravringen vanaf sep 2010 - okt 2011 voor eerste periode als mijn geheugen goed is en dan jan 2013 tot nu)

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 1 Apr 2013 21:10

Okee, ga ik zeker proberen,
die 4 mg. LDN kun je die in iedere drogist kopen?
Of moet je even bij een speciaal zaak zoeken?

Vriendelijk bedankt voor de tip, ik was zelf ook al zoekende naar goede alternatieven als het reguliere niet afdoende helpt.

Groetje van Foetsie

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 1 Apr 2013 21:13

Oh, ja
Ik las ook nog ergens dat candida van progesteron leeft, hier heb je progesteron zaljes voor, dan hoef je het niet oraal in te nemen, zodoende heeft de lever er ook geen last van.

Ik wilde dit ook al gaan aanschaffen, heb jij hier ooit wel eens van gehoord?

Marlene

Berichtdoor Marlene » Ma 1 Apr 2013 22:15

@ foetsie

LDN heeft niets te maken met candida !!!

LDN is een opiaat receptor antagonist en wordt alleen op voorschrift verkocht. Het is eigenlijk ontwikkeld voor drugsverslaafden dus er zijn maar weinig artsen die er iets van af kennen. :cry:

Low dose naltrexone betekent dus dat je maar een lage dosis van het medicijn gaat nemen (want we zijn immers geen drugsverslaafden).
Als je het medicijn aan een lage dosis neemt, heeft het een leuke bijwerking, namelijk het blokkeert niet meer de opiaatreceptoren volledig maar tijdelijk.
Als je ze volledig blokkeert, zal de gedrogeerde geen effect meer voelen van zijn drugs. Als je lichaam echter een tijdelijke blokkade (4 uur) ervaart van de opiaatreceptoren, dan gaat je lichaam extra receptoren bijmaken.

wat is het voordeel van extra opiaatreceptoren? Meer endorfinen!
90% van onze immuuncellen zijn bezet met opiaatreceptoren maar mensen die chronisch ziek zijn, hebben er vaak heel wat minder.
De oorzaken zijn: langdurig gebruik van pijnstillers (chemische opiaten), intoleranties aan gluten en/of melk (natuurlijke opiaten), ...

Endorfinen zijn mastercellen. Ze zorgen ervoor dat je immuuncellen weer hun werk kunnen doen, ze zorgen ervoor dat je minder pijn hebt, ze maken je gelukkiger.

LDN doet nog veel meer zoals ontstekingscellen (glia) in de hersenen desactiveren.

Het is voor veel mensen een erg straf goedje. De meeste dokters die het kennen schrijven standaard 4 mg voor maar ik ben moeten starten 0,25 mg. Het heeft zeker anderhalf jaar gedurrd vooraleer ik 4 mg kon nemen.
De eerste zes maanden kon je vergelijken met quasi nonstop herxheimer reacties. In mijn blog kan je daar meer over lezen.

Nogmaals, er zijn bijna geen artsen die LDN kennen want ze associëren het met drugsgebruik. Erg jammer want het is een wondermiddel. Het maakt endorfinen aan.
Het wordt bv op de spoed gebruikt wanneer mensen vergif hebben geslikt om de lever te reinigen enz.

Ik heb honderden artikelen gelezen over het medicijn en geen nevenwerkingen gevonden behalve voor mensen met actieve herpes en zware candida. Omdat het lichaam gedurende 4 uur geen opiaatreceptoren meer heeft, kan herpes in de lever gaan activeren. Voor de candida is er biotine.

Fynn

Berichtdoor Fynn » Di 2 Apr 2013 8:32

@ Foetsie,

Als je last hebt van Candida moet deze eerst behandeld worden voor je met LDN kunt beginnen anders werkt de LDN niet of nauwelijks, heb ik me laten vertellen.

Marlene, heb jij die ervaring ook?

Ik ben nu nog aan de a.b. maar mocht mijn lijf het te zwaar krijgen dan wil ik eventueel LDN proberen.
Bedankt voor de info en linken!

Zie ook hier voor meer info:
http://blaasdarmforum.forumup.nl/index. ... 288873b633

Marlene

Berichtdoor Marlene » Di 2 Apr 2013 8:58

Neen deze ervaring heb ik niet. Ik had candida en de LDN reageerde erg sterk.
De candida werd er ook niet door verergerd.
Ik volgde tegelijkertijd wel het GAPS-dieet
www.gaps.me

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 2 Apr 2013 21:48

Marlene,

Heb je blog i.d.tussentijd gelezen en wat meer in LDN verdiept, het wordt i.d.d. gebruikt om ontwenningsverschijnselen bij drugs verslaafden te onderdrukken.

Heb ik niet nodig dus.

Maar ik denk wel dat biotine goed kan zijn voor mij
By the way, dit gebruikte ik sowieso al zo nu en dan.

Nog bedankt voor je uitgebreide info...

Fynn

Berichtdoor Fynn » Wo 3 Apr 2013 15:10

Marlene, krijg jij LDN op recept of koop je het zelf?

Terug naar “Off-Topic Café”